• bir soulsborne hastası olarak keyifle oynamakta olduğum oyun. kötü adamın elbette ki oda nobunaga şeklinde arz-ı endam etmesi gibi klişelerle shogun dönemi japonyasını sevenler için ekstra tatlıdır.

    dark souls oynamayanlar için işe yarar bi tavsiye de bırakmak isterim naçizane. oyunda sürekli bitakım güzel görünümlü zırhlar düşüp duruyor ve siz de haklı olarak bunlarla karakteri barbie bebek gibi giydiriyorsunuz "işte şimdi samuraya benzedin koçum!" diyorsunuz ya, heh bunu yaparken gözünüz equipment ekranının sağ üst köşesinde olsun. zira karakterinizi kalın (ağır?) zırhlarla giydirirseniz, taşıma kapasitesini aşmamış olsanız dahi hantal bir karaktere sahip olacaksınız, dolayısıyla x tuşuylan dodge yapayım derken göz çıkaracaksınız. yine bir souls klasiği olarak, hemen hiçbir zırh sizi öldürücü "o darbe"den korumayacağı için, üzerinize şöyle daha hafifçe şeyler giyip, hareket serbestliği içinde ortamlarda çılgın atmakta yarar var (bence).

    öte yandan strength, stamina gibi bazı özelliklere abanmanız sonucu ağır zırhlarla da sağda solda çekirge gibi hoplayıvermek mümkün.
  • otuzundan sonra başladığım konsol macerasında oynayacağım oyunları sıraladığım şöyle bir giri vardı. bugün nioh'u kısaca inceleyeceğim.
    (bkz: #101685347)bu oyun iki şeyden oluşuyor. sağlam looting sistemi ve safkan dövüş mekaniği.

    dövüş mekaniği çok derin ve teferruatlı. silahınızı üç pozisyonda tutabiliyorsunuz: yukarıda, orta seviyede ve aşağıda... silahı yukarıda tutunca çok güçlü vuruyorsunuz ama hem yavaş hareket ediyorsunuz hem de daha fazla damage yiyorsunuz. aşağıda tutuncaysa çok k hızlı hareket ediyor, saldirilara biraz daha hazırlıklı olup daha az damage yiyorsunuz lakin nisbeten çok az damage vuruyorsunuz. dolayısıyla rakibin hızı, menzili ve hpsine göre strateji oluşturuyorsunuz ve bu çok keyifli.
    dövüş esnasında doğru zamanda r1 tuşuna basarsanız harcadığınız staminanın bir kısmını hızlıca geri kazanabiliyorsunuz, bu da dövüş mekaniğini bir kademe daha derinleştirmiş.

    yetenek ağacını açtıkça bir dolu saldırı çeşidi ekleniyor ve kontrol şemasını kendiniz duzenleyebiliyorsunuz. silahın üç tutuş şeklinde ikişer tane saldırı seçeneğinden altı farklı temel saldırı tuşunuz var, kombinasyonları da katarsak işler çok çeşitleniyor. 7-8 farklı silahınız var; uzun menzilli ve nadir kullanılan silah türünüz bile üç adet ve vuruş hisleri farklı.

    yakın dövüş silahına sürülen ateş, su, rüzgar, zehir gibi tılsımlar; yavaşlatıcı, kör edici, güçten düşürücü büyüler, karakterimizin barı doldukça kısa süreli form değiştirebilmesi de düşünülünce; karakter hakimiyeti ve hassasiyeti de düşünülünce yakın dövüş sanata dönüşüyor.

    loot sistemi de bir bu kadar üstün. kafa, govde, kol, bacak be ayak zırhları için 5 farklı slot var ve 30 civarında zırh seti mevcut. bu setler nadirligine göre beyaz, sarı, mavi, mor ve yeşil olarak çeşitlenmişler. --oyunun ana hikayesi bittiğinde ilerledikçe daha üst düzey zırhlar çıkıyormuş farklı renklerde- bulduğunuz iki yeşil zırhtan birinin mesela ateşe karşı ekstra armoru olabiliyor. blacksmithten ideal silahınız üzerinde minik oynamalar da yapabiliyorsunuz.

    armor ağırlığınız belli bir seviyeyi aşınca hareketleriniz gitgide yavaşlıyor ve stamina barınız daha geç doluyor. level atladıkça puanları güç seçeneğine dagıtırsanız karakteriniz daha ağır armorları daha kolay taşıyabiliyor ama bu kez de başka geliştirmelerden feda ediyorsunuz.

    oyunun en kuvvetli olduğu iki sistemden bahsettik. hala guclu olduğu şeylerden devam edelim. oyunda yirmi civarı boss var, bunlardan bir 4-5 tanesi çok keyifliler. umu bozu, hino emma gibi defalarca denemenizi gerektirecek fakat yenince nirvanaya ulaştıracak bazı bosslar var, oyun minimum bir 60-70 saat sürecek kadar da uzun.
    gelelim zayıf kalan yönlere. hikaye de hikaye anlatımı da çok zayıf. 1600'lü yıllarda japonya'da iç savaş var, sevdiceğimizden ayrılıp yollara düşüyor, hattori hanzo ile beraber iyilerin tarafında kotülerle savaşıyoruz. haritalar japon mitolojisindeki canavarlar olan yokai ve inasanlarla dolu.
    mekanlar çok çeşitli değiller. tamamı birbirine benziyor. check point noktalarında doğuyorsunuz, bossa yakın 1-2 check point noktası daha oluyor, 1-2 kestirme yol bulup, biraz farm biraz looting ile boss'u buluyor, sonra çıldırana kadar öluyorsunuz.

    bosslarin önemli bir kısmı mi ile birden fazla kez dövüşmek işin keyfini biraz kaçırıyor. grafikler ise direkt kötü.

    özetle dövüş mekaniği ve looting sistemi çok iyi, bölüm dizaynı ortalama, grafikleri ve senaryosu kötü bir oyunla karşı karşıyayız. ben sevdim ve 100 saat kadar da oynadım. puanım 8.5/10
  • team ninja tarafından playstation 4 platformuna özel olarak geliştirilen, yayıncılığını koei tecmo'nun üstlendiği ve 2016 yılında çıkması beklenen samurai temalı aksiyon/rol yapma oyunu.

    şeytanların çomak soktuğu çetrefilli bir geliştirme sürecini atlatmaya çalışıyor oyun...

    ilk olarak 2004 yılında duyurulan ve akira kurosawa'nın oni isimli tamamlanmamış senaryosunu temel alan oyunun, akira kurosawa'nın oğlunun ilk yönetmenlik denemesi de olacak olan aynı isimli film ile birlikte yayınlanması planlanmış.
    2006'da playstation 3 platformuna çıkması beklenirken yayıncı firma koei tarafından hiçbir açıklama yapılmadan rafa kaldırılmış ve 2009 yılında oyunun hala geliştirildiği açıklanana kadar oyuna dair herhangi bir bilgi akışı olmamış.

    2010 ise team ninja'nın oyunu geliştirmeye devam edeceği açıklandıktan sonra 2012 yılında oyunun alpha aşamasında olduğu duyurulmuş ve yine gizemli bir şekilde 2014 yılına kadar bir daha haber alınamamıştı. 2014 yılında oyunun hala geliştirilme olduğu açıklandıktan sonra son olarak 2015 tokyo game show'da harika bir alpha oynanış videosuyla birlikte oyun severlere tekrar nioh'nun varlığı hatırlatıldı: nioh tgs 2015

    oyun feodal japonya'da geçiyor ve oyuncu, william isimli karakteri yönetirken oni'lere karşı dövüşüyor... özellikle dövüş mekanikleri gözlendiğinde from software'in kült souls serisine benzediğini söylemek mümkün. hayli karanlık bir atmosfer vaat eden oyun, benim gibi souls serisini katanayla oynayan samurai severlere ilaç gibi gelecek.

    ancak souls serisinde hep görmeyi hayal ettiğim; karakterin silahını farklı duruş pozisyonlarında tutarak silahının hareketlerini değiştirmesi mekaniği, nioh'un dinamiğini souls oyunlarından hayli farklılaştıracak gibi duruyor.

    oyunda farklı türlerde silahların bulunacağını ve hepsinin 4 farklı duruş pozisyona sahip olduğunu düşünürsek kombinasyon çeşitliği bakımından souls oyunlarına kıyasla çok daha zengin bir oyunla karşılaşacağımız kesin. ayrıca kalkanın noksanlığı, oynanışın, hızlı olmaya ve saldırılardan kaçarak kurtulmaya dayalı olacağının da sinyalini veriyor.

    dark souls 3 kadar hatta daha büyük bir heyecanla bekliyorum bu oyunu... aksiyon rol yapma oyunlarında demon's souls'un başlattığı yolculuğun meyvelerinden sadece biri... benzer dövüş mekaniklerini kullanan yeni oyunlar görmeyi iple çekiyorum.
  • karışık yorumların sebebi insanların oynadığı şeyi doğru değerlendirememesidir.

    şöyle izah edeyim... eğer nioh'ya bakıp stamina yönetimine dayalı yakın dövüş sistemi olduğunu, öldükten sonra o ana kadar yanınızda biriktirdiğiniz deneyim puanlarının öldüğünüz yere düştüğünü, checkpoint olarak kullanılan shrine'larda dua ettiğinizde öldürdüğünüz yaratıkların tekrar doğduğunu görüyorsanız, evet, oyunu souls oyunlarına benzetebilirsiniz.

    ancak oyunun temel amacı güçlü düşmanları öldürüp bunlardan düşen loot'ları toplamak. zaten bu yüzden de oyuna abyss isimli bir bölüm eklendi ve siz abyss'te kat kat ilerleyip sadece boss'ları öldürerek loot toplamaya çalışıyorsunuz. oyun sonu aktivitesi bu!

    ayrıca oyun souls oyunları gibi, kısmi-açık dünya değil! görev bazlı.

    ayrıca oyunda seviye atlayarak kazandığınız puanlarla açabileceğiniz skill'ler mevcut.

    ayrıca öldürdüğünüz düşmanlardan kazandığınız birim olan amrita'yı belirli bir miktar kazandığınızda koruyucu ruhunuzu çağırıp belirli bir süre 'ölümsüz' oluyorsunuz, bir nevi süper açmak gibi.

    ayrıca oyun boss öldürmek üstüne kurulu olduğu için, boss çeşidi normal düşman çeşidinden daha fazla!

    vs. vs.

    bu oyun diablo'ya souls oyunlarından daha fazla benziyor çünkü temelde bir looter!

    hasılı kelam souls oyunlarıyla alakası yok. kişi, oyunu bir souls oyunu oynuyormuşcasına oynayabilir ama sonucunda tatminsizlikle ayrılacaktır. bu oyunda amaç loot toplayıp set düzmek üzerine kurulu ki bu loot olayı souls oyunlarında yok! souls oyunlarında oyuna başladığınız kılıçla oyunu bitirmeniz mümkün. bu oyunda teoride mümkün pratikte namümkün.

    not: demon's souls, dark souls, dark souls 2, dark souls 3 ve bloodborne'da platin kupayı almış ve bu oyunları zor olarak nitelendirmeyen biri olarak bildiriyorum.

    alın oynayın ama beklentiniz souls-like bir oyun şeklinde olmasın! benim uyarım budur.
  • motor ve oyun dinamiği olarak diablo + dark souls'u andıran oyun. bunu şikayet etmek veya özgün olmadıklarını belirtmek için yazmadım ben çok severek bitirdim, hikayesi ise çok uzun geldi. özellikle multiplayer açısından zengin olması dark souls'a göre bir artı bence.
  • kabaca souls serisinin samuray versiyonu. oyun çok uzun 40 boss felan var. yan görevleri saymıyorum bile. farklı silah türleri ve silahınızı tutuşunuza göre değişen oynanış stiliniz var. souls ve bloodborne sevdiyseniz ve from software'den yeni oyun gelene kadar bir şeyler arıyorsanız kesinlikle tavsiye ederim.

    bloodborne'u platinum kupa ile bitiren beni pek zorlamamıştır.
  • bir video oyununda gördüğüm en derin ve müthiş dövüş sistemine sahip oyun... vakit geçirmelik vs. falan kesinlikle değildir, bilakis saatlerce oynayıp maksimum keyfi alabilmek adına uzmanlaşmak gerektir...

    şu videoyu lütfen izleyin: https://www.youtube.com/watch?v=ztbabqa0t9y

    şu adamı nioh, ilk çıktığından beri ara sıra kontrol ediyorum ve hala nasıl bir parmak yapısı olduğunu anlayamadım... 10 parmakla nasıl bunları becerebiliyor bilmiyorum! bastığı tuşları buraya yazmaya kalksam sayfalar sürer. saf tuşlara basma olsa anlayacağım bir de üstüne zamanlama mefhumu var; oyun, souls serisi gibi affedici değil, i-frames dodge'un başında aktif yani gelen saldırı neredeyse karaktere değeceği anda kaçmanız lazım, souls oyunlarında eğer düşman aşırı gecikmeli bir saldırı yapmıyorsa saldırı geleceğini gördüğünüz an dodge roll yapabilirsiniz çünkü tonla i-frames mevcut, bu oyunu sık sık dark souls zamanlamasıyla oynuyorum ben alışkanlık icabı ve ağzım burnum kırılıyor! sadece tuş kombinasyonu ve zamanlama değil, spacing dedilen olayda da uzmanlaşmış dostumuz.

    adamı izlerken büyüleniyorum, gaza geliyorum... sonra oyunu açıyorum bir iki kombo denemeye kalkıyor ağzım burnum kırılınca kendi boktan oynanış tarzıma dönüş low stance kare kare üçgen x üçgen üçgen üçgen x high stance üçgen low stance x üçgen üçgen x tadında takılmaya devam ediyorum... beceriksizlik böyle bir şey.

    hasılı kelam müthiş bir oyun ancak kavraması hayli zor, kolaya kaçması çok kolay.
  • dark souls, bloodborne, ninja gaiden, diablo (loot olayı) ve eskilerden onimusha (hastasıyımdır) oyunlarının kombinasyonu gibin oyun. bu tarz oyunları seviyorsanız kaçmaz.

    oyun mekaniği, dövüş sistemi, müzikleri, grafikleri, boss savaşları, kadim japon teması ve atmosferi harika. önceden deneyimli değilseniz muhtemelen zor gelecektir. ama alıştığınızda alacağınız zevke fazlasıyla değer.
  • bir haftadır fırsat buldukça oynadığım aksiyon-rpg türü oyun. kesinlikle tavsiye ediyorum, tabi türü seven arkadaşlara ve benim gibi kolay oyunlardan bıkmışlara. benzerleri yapıldı yıllar önce; ninja gaiden, onimusha, tenchu. azıcıkta dark souls, bloodborne u anımsatmakta. ciddi manada gamepad hakimiyeti ve kontrollere alışma süreci gerektiriyor (dark souls 3 sonrası biraz zaman aldı bende) ve bu oyuna özel samuray gibi hissetmenizi sağlayan animasyonlarla dolu ayrıca. ninjitsu araç gereci ve onmyo büyüleri doğru anda kullanıldığında size tek atan düşmanları etkisiz hale getirebiliyor. her silahın sayamayacağım kadar fazla vuruş şekli ve kombosu bulunmakta. (hala yenileri açılmaya devam ediyor lvl 60 ım daha. 600 küsür lvl lı arkadaşlar görüyorum videolarda) yani gerçekten başarılı bir iş olmuş bana göre. 14 yılda yapılmış ve 2 kez sıfırdan başlanmış. xlhgladiator diye bir arkadaş var, videolarını birazcık izlerseniz ne demek istediğimi daha iyi anlayacağınızı düşünüyorum. çok detaylı bir oyun ve soulsborn serisi gibi öldüğünüzde bi anda çılgına dönüyorsunuz :-) daha fazla spoilera girmeden bitireyim burada.
  • kasım ayında plus abonelerine hediye edilecek oyundur.
hesabın var mı? giriş yap