gecelerin ötesi
-
türk sinemasında toplumsal gerçekçilik akımının erken ve en iyi örneklerinden muhteşem metin erksan filmi.
-
27 mayıs askerî müdahalesi ardından bir sinemasal hareket olarak ortaya çıkan toplumsal gerçekçilik in ilk örneği, metin erksan yapımı film
-
çok uzun yıllar önce bir kez trt'de izleyebildiğim ve o günden bugüne unutamadığım metin erksan filmidir. bir kopyasına ulaşabilme hayaliyle yanıp tutuşuyorum. metin erksan gibi bir büyük ustanın tüm yapıtlarını dvd olarak sunmak bu kadar mı zor? bütün değerlerimizi bir daha geri dönmemek üzere kaybertmek sorunda mıyız?
-
benim için erksanın en iyi filmidir
-
izlediğim en güzel türk filmlerinden biri. aklımda en fazla yer edinen iki sahnesi:
"geçmez bu memlekette bu sanat!"
"kim gerçek sanatı yapacak bu memlekette?" -
uzun zamandır izlemeyi bekleyip hevesim kursağımda duruyordum, sağolsun mübarek bir zat filmi internete koyuvermiş, izlemek isteyenleri şöyle alalım. bu harikulade filmle ilgili denebilecek çok şey var aslında, kurtuluş kayalı da vaktiyle anlata anlata bitirememişti, dileyenler onun yazdıklarına da bakabilir. benim içinse iki önemli husus var. birincisi, pavyon kelimesi 1950'lerde italyanca canzoneler, harikulade jazz melodileri çalınan-söylenen kaliteli yerler ifade ederken ne oldu da yirmi otuz senede ambiansı çirkin, müzikleri ambiansından da beter, masalardan masalara zorla gezdirilen konsomatris dolu mekanlara evrildi? ikincisi ve daha önemlisi, yılmaz gruda nasıl oluyor da 55-60 sene önceki bir filmde bile hemen hemen aynı halde olabiliyor? sorularım şimdilik bu kadar, esenlikler dilerim.
-
sıkı bir film noir gibi açılır. metin erksan'ın işine hakimiyeti daha bu açılış sahnesinde belli olur. asfaltın biraz üstüne sabit bir kamera yerleştirilmiştir. bir kamyon kameraya doğru yaklaşmaktadır. henüz bu sahne, hadisenin alt sınıflarla ilgili olduğunu görsel düzeyde ima eder. nitekim az sonra bir kesmeyle kamyon şoförünü (kadir savun) ve arkadaşlarını görürüz. işçi sınıfındandırlar. kameranın pozisyonu ile proletaryanın sınıfsal konumu birbirini tamamlamıştır.
şimdi böyle yazdık ya, filmin finalini anımsayın ve açılış sahnesiyle mukayese edin. gözünüzde filmin ve erksan'ın değeri bir kat daha artacaktır.
yeşilçam'da böyle filmlere rastlamak çölde vahaya rastlamak gibi. -
başrolde (bkz: beren saat)'in oynadığı (bkz: tims) yapımı yeni sezon dizisi.
-
27 mayıs'tan sonra değil önce çekilmiştir. bu çok önemli bir ayrıntı. arkasına ordu müdahalesinin rüzgarını almamıştır erksan. menderes görevi başındayken yapmıştır bu filmi.
-
üsküdar cami önü, meydan ve salacak manzaralarının görülebilecegi filmdir.
https://eksiup.com/7eb0ef68034
https://eksiup.com/a0a9e9ade28
https://eksiup.com/856f4aa9b55
https://eksiup.com/c4285338559
https://eksiup.com/2c428dcb865
https://eksiup.com/62c4285dd45
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap