6 entry daha
  • sıkı bir film noir gibi açılır. metin erksan'ın işine hakimiyeti daha bu açılış sahnesinde belli olur. asfaltın biraz üstüne sabit bir kamera yerleştirilmiştir. bir kamyon kameraya doğru yaklaşmaktadır. henüz bu sahne, hadisenin alt sınıflarla ilgili olduğunu görsel düzeyde ima eder. nitekim az sonra bir kesmeyle kamyon şoförünü (kadir savun) ve arkadaşlarını görürüz. işçi sınıfındandırlar. kameranın pozisyonu ile proletaryanın sınıfsal konumu birbirini tamamlamıştır.

    şimdi böyle yazdık ya, filmin finalini anımsayın ve açılış sahnesiyle mukayese edin. gözünüzde filmin ve erksan'ın değeri bir kat daha artacaktır.

    yeşilçam'da böyle filmlere rastlamak çölde vahaya rastlamak gibi.
31 entry daha
hesabın var mı? giriş yap