• hiç bir şey anlatamadığımız için külaha anlatır gibi anlatıyorum. yavaş okuyun.

    şimdi kırmızı diye bir renk var. bir de mavi diye bir renk var. bu renklerin ne olduğunu renk körü olanlar hariç herkes biliyor. yüzbin yıldır bu renkleri tanımlıyoruz: gök mavi, kan kırmızı.

    bir arkadaş çıkıyor diyor ki: herşey artık kırmızı, kırmızı olmayan herşey düşman, kırmızı acaip iyi birşey, sen maviysen senin allah belanı versin, zaten maviysen senin allah belanı vermiş bile.

    sonunda da diyor ki, bence gök zaten kırmızı. onun için maviysen kırmızı değilim diye kafanı yorma.

    külah konuyu detaylı anladımı bilemiyorum ama:

    türk bir ırkın adıdır, taaa orta asyadan gelmiş, burada bir takım devletler kurmuş ve ismet özel'e kadar açık seçik anayasa, kitap, metin, şiir, kavram, saç tokası ne varsa ona göre belirlenmiş birşeydir.

    bugün "gavurla savaşan müslümana türk denir ve zaten hz. adem'e ruh üflenirken türklük yaratılmıştır" diyorsa birisi ve bu birisi tv'ye çıkacak imkan buluyorsa radikal bir faşizm sorunu var demektir. neden "gavurla savaş müslümana aborjin" demiyoruz o zaman? madem bu ırk kavramından bağımsız bir olay. hepimiz aborjin olalım anasını satiym, aborjinlik kötü birşey mi ? hakir mi görüyorsunuz?

    en çok cahilden korkacaksınız. ama cahilin en kötüsü cehaletini bilmeyendir.

    zamanın ötesinden gelen edit: hepinizi troll kovalasın. umarım bir de kendinizi islamcı zannetmiyorsunuzdur. o zaman daha da üzücü olacak.

    echel-i cühela'ya bir edit daha : hz. peygamber'e milletini sevmek konusu sorulduğunda "kişi kavmini sevmekle kınanamaz" dedi. ölçü arayana bu ölçü yeter. bunu anlamak için feraset yeter fakih olmaya bile gerek yok.
  • gök yeleli bozkurt'un müslüman olanıdır.

    savunduğu ideoloji mide bulandıracak kadar iğrenç...
  • ismet özel taraftarlarının 19yy'da icat edildiğini bahsettikleri dil divanu lugati't-türk ile 11. yüz yılda isimlendirilmiştir. ama olsun, bu gavur ekmeği yiyenler heryerde.

    aman be. niye uğraşıyorsam. sağıra renk mi anlatacağız... bir faşist bin akıllıyı deli edermiş.
  • ne hikmettir bilinmez, son iki televizyon programında söylediklerine karşı çıkan konukların neredeyse tamamı size bir noktada katılıyorum diyerek fikirlerinden birini kabul etmektedir.
  • kendisinin yanıtı taa ezelinden zaten verilmiş. bak şimdi alevilerin zamanı ve mekanı olmadığını bir kere daha anlaıdm. edip harabi pirim, üstadım, kalemin bal yesin zihnine kurban olsun bu zevat. ismet özel e bir cevap da ondan.

    sofuyu ahmak ne bilsin
    künhümüz esrarımız
    kendi aklın kıyas eder
    bizi de sersem bilir
  • bildiğin "türk islamcı"dır. türkçü olmayan islamcılar da bazı radikal söylemleri nedeniyle zaman zaman kendisini sahiplenmektedir.

    birkaç vahim bilgi yanlışını düzeltmekte fayda var;

    kendisine "türk" diyen, etnik, ırksal veya aşiret düzeyinde bunu benimseyen çeşitli halklar var olagelmiştir. "türklük 19. yüzyılda icat edildi, aslında türk yoktu" gibi, 1990-1999 yılları arasında kemalist olmayan bir tarihçiden üniversite 1. sınıfta türk inkılap tarihi dersi almaya başlamış heyecanlı genç söylemlerine kulak asmayınız. bu gibi düşünceler lise eğitiminden sonra insanın gözü gönlü açılsın diye faydalı olur, sonra geçer.

    tarih boyunca emperyalizme teslim olmayan tek millet türkler değildir. ayrıca emperyalizme teslim olup olmamak gibi keskin bir ayrım yoktur.
  • belki de delirdi artık ismet özel. ama en azından para hesabı yapmaktan değil; 40 yıldır insanlık idealine kafa yormaktan. cemil meriç'in körlüğü gibi özel'in deliliği. okumayanların yerine de okumaktan kör olanların, düşünmeyenlerin yerine de düşünmekten delirenlerin ülkesi türkiye daha çok ismet özel harcar, ne yaptığının farkında bile olmadan. peki kaç ismet özel daha yetiştirmeyi becerir acaba türkiye?

    sert konuştuğu için suçlanıyor. ne zaman yumuşak sözler söyledi ki bu adam iman ettikleri üzerine konuşurken? aşağıdaki şiiri henüz solcu olarak bilinirken yazdı, 1973'te.

    esenlik bildirisi

    bir şehrin urgan satilan çarşilari kenevir
    kandil geceleri bir şehrin buhur kokmuyorsa
    yagmurdan sonra sokaklar ortadan kalkmiyorsa
    o şehirden öcalmanin vakti gelmiş demektir

    duygular paketlenmiş, tecime elverişli
    gövdede gökyüzünü kişkirtan şiir sahtedir
    gazeteler tutuklamiş dünya kelimesini
    o dünyadan, o şiirden öcalmali demektir

    ölüm gelir, ölüm duygusuna karşi saygisiz
    ve zekâ babacan tavriyla tiksinti verir
    söz yavan, kardeşlik şarkilari gayetle tikiz
    öcalinmazsa çocuklar bile birden büyüyebilir

    yargi kesin: aci duymak ruhun fiyakasidir
    kin, susturur insani; adina çidam denir
    susulunca tutulan çetele simsiyahtir
    o siyah öcalmakcasina gür ve bereketlidir

    vandal yürek! görün ki alkişlanasin
    ez bütün çiçekleri kendine canavar dedir
    haksizlik et, haksiz oldugun anlaşilsin
    yaşamak bir sanri degilse öcalinmak gerektir.

    öcalmak diyor adam. sert, değil mi? memlekette solcu olmak modayken bir solcu olarak bunları söylediğinde kimse kınamadı ismet özel'i. bugün moda olmayan şeyleri, moda olanların safında durmadan söylediği için, sıraya girdi o zamanlar susanlar konuşmak için.

    söylediklerinde benim de aklıma yatmayan çok şey var ama hakaret etmek aklımın ucundan geçmez; oturup karşısına konuşabilmeyi, tartışabilmeyi isterdim bunun yerine. hakaret etmek için sıraya geçenlerden her kim var ise bu memlekete ve insanlığa ismet özel'den daha az kafa yormuş, kendilerini okumaya, düşünmeye, anlamaya ve daha saygılı olmaya davet etmek isterim. tarihi, realpolitiği ve insanlığın macerasını okumuş ve anlamış olanlar için ismet özel'in sözlerinde hala kulak verilmeye değer parçalar var; hepsi değilse bile sözlerinin, var olan pislikle mücadele edilmesi gerektiğine dair tespiti ve buna daveti hala kıymetlidir.

    küçük entelleküel zevkleri ve şehirli-modern-demokrat-liberal pozlarının gerçekçi görünmesi için karşılarına her çıkanı harcamaktan kaçınmayacaklar için sözünü ismet özel, üç firenk havası'nın ölüm cantabile bölümünde yıllar önce söylemişti. bugün cevap vermeyişi belki de bundandır.
  • zât-ı şâhânelerine hoyratlık mı yapmış olurum bilmem, ama maalesef kendilerini dinlemek artık anlamaktan daha çok zevk veriyor…

    muhalif, muteriz, mugayir…
    ilginç, sıra dışı, cezbeli…
    esiyor, gürlüyor, dalgalanıyor…
    rüzgar gibi, gök gibi, okyanus gibi…

    ismet özel’e nasıl yaklaşalım?
    duygularımızla mı, aklımızla mı?
    mizanları ne, nasıl iz’an edelim?
    mugalâta mı diyelim sözlerine, enfüsî hatta nefsî mükâleme mi?
    zira açtığı perdeler kurduğu cümlelerden ibaret; ötesine geçmiyor, hayata değmiyor, ilgi çekiyor, çekiyor, düşündürüyor, öfkelendiriyor ve perde kapanıyor…

    inan olsun çok zor… ayırt etmek zor, adil olmak zor, kırmamak, incitmemek, hak yememek zor…

    burası tahammül ile tefekkürün, tevekkül ile tekebbürün karıştığı yer…
    cennet mi, cehennem mi? araf mı, afak mı?

    burada fikirleri tartışmak boşuna! hangi zeminde, hangi mizanla, hangi akılla, hangi kaynakla, nasıl tartışacağız? mesele türklük değil ki? mesele müslümanlık da değil? hele alevîlik, sünnilik hiç değil arkadaş!

    ismet özel kendisiyle boğuşmaktan kurdu dünyasını; kurduğu dünyada hem yalnız kalmak istiyor, hem de bu yalnızlığa şahitler arıyor! sesi dünyasını şahadete çağırıyor, ama bir şahit bile çıkmıyor…
    şöyle söyleyelim: ismet özel hem ısrarla penceresinden evine çağırıyor, hem de çağırdığı adama kapısını açmıyor! karikatüristik.

    soru şudur:
    ismet özel’i dikkate almalı mıyız?
  • ulan madem, şehirle, modernizm ile liberallik ile anlaşılamıyor. bu adam kime hakaret etti diye sorarlar, şehirli liberal bilmem ne diye zırvalık yapanlar bir cevap versin. aleviler kendini şehirli demokrat, liberal olarak mı nitelendiriyorlar, bırakın alevilerin kendini nasıl nitelediğini, siz ismet özel i savunanlar, ismet özel değil mi alevileri ilkel gören şimdi de sözünden çark eden. hani medeniyet, demokrasi, demokratlık, şehirlilik, nerde.? şehire gelenler sunni oldu, kırda kalan ilkeller alevi demedi mi bu adam. her bokun altından ezberlediğiniz, liberal, demokrat, laik(bunun yerine sekuler demeyi de seviyorlar, zaten bildikleri başka bir sosyal ve "şık" tanımlama yok) diye diye, iktidarınıza iktidar katmanın peşline düştünüz.

    ismet özel, islamı şu anda ezliliyor gören bir zihniyetle mesaj verirken, gene ezdiği kişiler zaten bugüne kadar sunni-türk islam zorbalığının altında ezilmiş kişiler. sen şimdi sistemin kendisinin en çok ezdiği, ya da ezmek ne hadlerine ugraştıkları diyelim ve de hem kürt ve hem alevi olan insanları tamamen, ayrı ayrı ve yalnıca, alevi olan ve kürt olan insanları karşına alıyorsun. peki söyler misiniz, bu sistem dediğiniz şeyin cumuriyetin 80 yıllık tarihinde, ve osmanlının yüzlerce yıllık tarihinde aleviler için ne değişti?.

    ismet özel in sistemin çogunluğunu temsik ettiği düşünülen "laik, şehirli, demokrat, liberal" kişiler tarafınfan anlaşılamaması çok ilginç. nitekim ismet özel onların yaptıklarının bir adım ötesine geçiyor ve alevileri ve diğer bütün azınlıkları ortadan kaldırmayı salık veriyor. bu yüzden anlaşılamıyor olabilir mi?
hesabın var mı? giriş yap