• "benimkinin isosu seninkini döver. hayır benimki seninkini makroda sikertir" temalı fotoğraf meraklısı geyiğinden, "hacım makaralı yay aldım 100 m den çakıyorum 12 ye. ya bırak adam gibi ok al ne o makaralı redneck misin dümbük önce normalle at sonra arbalet bile al istersen" temalı amatör okçu geyinden, "hacı çipi modlattım turboyu da koydurdum ezerim" temalı modifiyeci gençlik geyiğinden "akg hds udpse ek nın süper non distort sesi var takıyorum cowon tykster hkz ftw me ipodun milyongigapiksel katı ses derinliği var. hayır bi kerem grado i retro süperkazıkuberpahalı ve saf altın kablo kombosu hepinizi döver çünkü ben kullanıyorum" temalı head-fi geyiğinden, "odaya kimseninadınıbileduymadığıelyapımıamfiyapanfirma nın oparayaöküzalırız model amfisini gemiparasıolmasadabirteknealınıroparayla 2 li hi-fi kolona bağladım ses doygunluğu dolgunluğu muazzam zaten elmas hariç pikap iğneside kullanmam ben" temalı hi-fi geyiğinden "hacı peltiere nin kıçına azot sürdüm çifte kompresörle basıyorum havayı bir de su soğutmanın içine antifriz doldurdum maga7890xfx boardtan 4 kart sli yi bi çaktım onyüzmilyon fps aldım crysisten 8ghz ve 10milyon milipipi ile şeetiriyoruz" temalı overclock geyiğinden farksızdır. genel tüketim toplumu sidik yarışıdır işte, tüketerek ürettiğini yaşadığını sanma durumudur netekim, sahip olduklarının sana sahip olmasıyla ilintili.

    bir david gilmour, bir dave mustaine, satriani olma hayalinin, belki bir kız götürülme ihtimalinin, ego tatmininin sömürülmesidir işte.

    edit: ha sanki benim yemediğim boklar bunlar, yiyorum elbette.
  • gitar pedalı manyaklığı, daha geniş çapta bir manyaklık olan ekipman manyaklığına dahil bir konudur. bunlar gitar manyağıdır, anfi (amfi? ampli?) manyağıdır, ve en nihayetinde pedal manyağıdır.
    ben, kafasından iki notayı bir araya getiremeyen, hayatında sadece iki-üç tane grup dinlemiş ama alacağı gitarın klavyesinin ağacının kanada'nın hangi ormanından geldiğini araştıran, gitarın gövdesini hangi işçinin cilaladığını merak eden adam gördüm.
    müzik grubu için eleman ararken ekipmanında prosesörüm var diyene küfür etmiş gibi bakanları gördüm, bir manyağın "boss'un bilmem ne pedalı true-by pass değilmiş beyleer!!" dediğinde oluşan ölüm sessizliğini, cenaze matemini gördüm..
    lambalı amfi lafını duyunca gözleri dolarak uzaklara dalanları gördüm. şu klişe-sıkıcı akor yürüyüşlerine alternatif olarak ne bulsak diye tartışan kimse yokken, gitarın telini nikel kaplama mı yoksa direk çelik mi almak gerektiğinin tartışıldığı sayfalarca uzunluğunda forum başlıkları gördüm.

    o bayıldıkları gitaristlerin stillerini böyle kurduklarını sanıyorlar. "gilmour tonu için hangi pedal??", "malmteeen tonu yardım!!" gibi başlıklar açanlar şunu anlamalılar ki, gilmour'un, malmsteen'in satriani'nin ayağının altında değil kafasının içinde öyle bir pedal var ki işte onu parayla satın alamazsınız.. delay pedalının içindeki kablonun lehiminden, manyetiğin mıknatısının sarım sayısına kadar tartıştığınız şeyleri, tuşe, üslup, stil, artikülasyon gibi konularda tartışsanız türkiye bugün 70'lerin ingilteresi gibi müzik cenneti olurdu yahu..

    -e ama bütün büyük gitaristlerin çok iyi ekipmanı var, önemsiz olsa onlar kullanmaz..
    -arkadaşım, o adam maraton koşuyor, ona göre profesyonel koşu ayakkabısı almış, emekleyen bebeğe profesyonel koşu ayakkabısı alınca ayağa kalkmaz, şimdi patik giyse de yeter, yürümeye başladıkça daha iyilerini alır.
  • toprak hattı olmayan prize bağlanan amfiye ucuz kablolarla bağlanan elli tane analog pedalın yarattığı dip gürültüsünün, apollo 11'in kalkış anında çıkardığı sesi vermesiyle sonuçlanan manyaklıktır.
  • "ey ekipmana milyarlar saçmaya gönül vermiş görgüsüz tikican,

    al sana neal schon'un rig'i
    http://media.photobucket.com/…ig/gibson59/racks.gif

    al bu phil collen'in rig'i
    http://www.performing-musician.com/…/techthat_4.jpg

    bu da brad whitford'un
    http://www.fulltone.com/…es/brad whitford large.jpg

    ve al sana keith richards... (bu zaten popülerlikte, cool'lukta gelebileceğin son nokta)
    http://www.fulltone.com/…es/keith'sgear-closeup.jpg

    bunlar istesen de alabileceğin şeyler değil, neden bende yok diye hayıflanma, anana babana gidip bık bık etme, doğurduklarına doğuracaklarına pişman etme, sen de köpek gibi şarkılar yazarsan, sen de giants stadyumunda 100 bin kişiye çalarsan sende de olur bundan bir tane, emin ol.

    sen önce şu aleti düzgün çalmayı öğren, akabinde tekrar tekrar (bkz: çalış senin de olur)"

    - timurlenk, m.ö. 38459359
  • "benimkinde trt bandrolü var" diye hava atanı görülmüştür. es geçiniz.
  • ülkemiz gitaristlerine özgü bir davranış biçimi olmadığı kesin. pedallara ilişkin binlerce site bulunması buna örnek gösterilebilir. bunu söylememin sebebi ise özellikle ülkemizdeki genç dimağlarımızda görülen özenti illeti ile alakalı olmadığını vurgulamaya çalışmamdır. yada bir sidik yarıştırma olarak görmüyorum ben bunu.

    burdan bu durumun bir hastalık olduğu varsayımına ulaşabiliriz.
    nice gitaristler biliyorum ki bu pedal mevzusuna takılıp gitar çalmaya vakit bulamamış, boş zamanlarını pedal dizilim sırası varyasyonları ve efect parametrelerini ayarlamakla geçirmiş. yazık...

    peki bunun sebebi ne olabilir?
    birincisi adam ne istediğini bilmiyor. yeni nasıl bir sound istediğinden kendinin bile haberi yok.
    piyasada kulaktan kulağa dolaşan aletleri deneyerek hedefine ulaşacağını sanıyor.'' abi bitane ds1 çaksam,boost olarakda jh1 alsam dist sorunum kalmıyacak. herkes onları tavsiye ediyor '' gibi.
    bir milyon çeşit pedalı arka arkaya dizip her bi sikimi halledeceğini sanması.
    müzik zevklerinin zamanla değişeceğinden haberdar olmaması.
    bir müzisyen olarak kendini geliştirdiği takdirde, elindekilerin sadece traş makinesi sesi çıkarmaya yaradığını fark etmesi.
    elindeki ki gitarın, kullandığı amfinin karakteristik özelliklerini bilmemesinden dolayı aldığı pedallardan kaynaklanan hayal kırıklığına uğraması. bununla beraber başka pedallara yelken açma güdüsü.
    gibi yanılgılar gitarist insanı maymun ediyor.

    the simpsons da ismini yanlış hatırlamıyorsam ''comic book guy'' diye bi adam vardı. çizgi roman, bilim kurgu filmleri gibi şeylere aşırı ilgili ve heyecanlı. o adama benzetiyorum bu arkadaşları. ama kınamıyoruz tabi. canlarımız onlar. sonuçta pedal dediğimiz alet efendi gibi gitarını çalan insanlara da makul seviyede gerekli. bu arkadaşlar piyasaya bol bol 2. el pedal sürerek, piyasadaki pedal ihtiyaçlarımızı karşılıyorlar. haklarını yememek gerek.
  • herhangi bir konuyla yakından ilgili birinin o konuyla ilgili yaşadığı manyaklıktan farklı değildir aslında. bilgisayarla uğraşanların türlü türlü parçaları alıp satmaları, hepsi hakkında envai çeşit bilgiye sahip olmaları, websitesi tasarımıyla uğraşanların elli tane yazılım bilip farklı farklı siteleri gün boyunca karşılaştırıp durmaları, go oynayan arkadaşların(kendim oynuyorum oradan biliyorum) "cam taş mı daha iyidir mika mı?" şeklindeki diyalogları da bu konularla ilgilenen-ilgilenmeyen herkese bir nevi manyaklık gibi gelir. işin teknik kısmına gelince; iyi gitar çalmakla gitarı efektif kullanmak arasında ince bir çizgi vardır. petrucci ve malmsteen gibi gitaristlerin yanında john marr, omar rodriquez, johnny greenwood, mike einziger gibi gitaristler de vardır... iki günde bir pedal alıp satmak bir nevi manyaklık da olsa farklı soundlar yaratmak isteyen bir müzisyen için araştırma-geliştirme sürecidir.
  • iyi bir tuşe, sağlam bir amplifikatör ve ortanın üstü bir elektro gitar ile hemen hemen gereği olmayan manyaklıktır. forumlarda yok boss'muş, mxr'mış şeklinde ötüp ötüp her konuda ahkam kesen müzisyenlere nacizane tavsiyem, daha az forum daha çok gitar olacaktır. zira forumlarda fikir alıcaz verecez, arada da artistiğimiz olacak derken gitar çalmaya ne kafa kalır ne motivasyon. ha boss'u beğenmedim mxr severim ben diye ortada gezen varsa, zaten gitar çalmasın, zira aradaki farkı ayırt edebilmek için 18 19 senelik gitarcı olmak lazım en az.
    forum mode on: öte yandan boss modellerinden hakikaten fark yaratacak bir overdrive pedalı peşinde olan forum kullanıcısı dostlara tavsiye: vox big ben overdrive, ibanez ts 808 veya xotic bb preamp-ac booster. piyasada bunun dışındaki hemen her model, boss'un od 2, sd2 ve ds1 modellerinden çok da farklı değil. hatta japon bir od3'ü her türlü rat veya ibanez ts 909'a tercih ederim.
    forum mode off: kısacası ülkemizde müziğin her alanında çok sık rastlanan müzik aleti fetişinin en yaygın halidir. hal böyle olunca ödüller kazanıp milyonlarca tl ciro yapan gruplar, sahnede alt yapı bazlı müzikten kurtulamıyorlar. kısacası az laf çok iş, az pedal bol tuşe dedirten manyaklıktır.
  • bunun muzdariplerinin büyük bir kısmı pedalları alır almaz bir havalanır ki sormayın, 2 günde kendilerini neal schon sanarlar.

    halbuki ne demiş slash abi?
    "learn to play the goddamn thing* before giving out 50 grand for equipment"
  • işin özü gitar çalmayı bırakıp pedallarla uğraşmamaktır.çünkü isteğim tonu alayım diye diretirken bare basmayı unutuverirsiniz. özellikle bazı kesimde butik pedal manyaklığı vardır. herşeyin illahaki butik olanını kimsede bulunmayanını kullanmayı tercih ederler ama standart sd1 ile çalan zakk kadar olamazlar. özellikle bu kesim boss pedallarının üzerine çok gider.gerçi pedal manyaklığı serüveninden çoğu gitarist geçmiştir ve sonunda gitar amfi moduna dönmüşlerdir.tabi bununla heves olarak uğraşan adamlarda var misal gitarı çok iyi çalamaz ama pedalların devrelerini eliyle çizer. buna kızmamak lazım özel zevktir sonuçta. ayrıca van halen gibi pek çok aşmış gitarist kendi gitarlarını yapmış gitar teknolojisine yenilikler katmıştır. bunu yadırgamamak lazım. satrianide vaide pedallara efektlere çok önem verir devamlı yeni aletler kullanırlar. çalmanın önüne geçmediği sürece kanımca sorun yoktur.petrucci gibi adamlar pedal alet edevat olayını abartmıştır.ha tonları harikamıdır harikadır.demek ikisi bir arada götürülebiliyor.

    petrucci setup : http://www.johnpetrucci.com/…gear/bcsl2009/rack.jpg
hesabın var mı? giriş yap