• en etkilendiğim oyunları yapan adamlardan biri, hatta totalde ilk sırada bile olabilir. jordan mechner de az üretmesine rağmen çok önemli bir "sanatçı"dır benim için.

    gelgelelim bu tim schafer ismindeki adam daha lucas arts prodüksiyonu olan, çok adventure oyunlar yapıyordu ve gelmiş geçmiş en iyi oyunlar listesine girerdi neredeyse bütün çalışmaları.

    mesela secret of monkey island, monkey island 2, day of the tentacle ve yine bi şaheser full throttle, ardından da tam adventure bitti dediğimizde gelen ve tadı damağımızda kalan grim fandango. oyunlarının çizgi film tarzında olması, kullanılan ince ve çok kaliteli espriler, fevkalade ses efektleri-müzikler içermesi onun oyunlarını vazgeçilmez yapıyordu.. iyi ki wardı, ne cici bi adamdı belki de... sen bilirsin.

    ps: hatalı bkz'dan dolayı silindiği için değiştirdim.
  • publisher ağız kokusu çekmeden yeni bir point n click adventure oyunu yapmak için kickstarter üzerinden 400bin dolar bağış istemiştir.
    (15 dolar üzerinde bağışlayanlar oyunu da satın almış oluyor bu arada)

    kampanya için 33gün süre atamış ve daha ilk gün 1 milyon dolar toplamıştır.
    insanlardaki tim schafer adventure'ı açlığını iyi hesaplayamadı herhalde.
    90larda monkey island, day of the tentacle, grim fandangolarla büyüyen cocuklar simdi iş güç para sahibi
    ve "adventure oyunları ölmüştür" kafasındaki endüstriye guzel bir ders vermek üzereler.

    kickstar proje adresi,
    http://www.kickstarter.com/…9/double-fine-adventure
  • zamanında lucasfilm games'e [lucasarts] başvurusu sırasında, cv'sinin yanına iliştirdiği text/graphic adventure tadında hazırladığı hikayeciği ile yaratıcılığını o zaman bile göstermiş oyun tasarımcısı:

    https://assets.doublefine.com/…ion-to-lucasarts.jpg
    görsel
  • sayesinde crowdfunding olayi basladi. simdi wastelands 2 ile devam ediyor. kim bilir bu bi' ultima online, homm 3 veya might and magic, yeni bi' dnd oyununun onunu falan acar.

    bilim seni kutsasin mate, cok yasa.
  • quaresma gibi adam. küçük bir ekipte, bütün ipleri onun eline vermediğiniz sürece yaratıcılığıyla harikalar yaratıyor; ama iş büyüdükçe bir türlü beklenen patlamayı yapamıyor. bunun nedeni yaratıcılık skill'leri ile patronluk skill'lerinin denk olmaması, çalıştığı dağıtımcıların kıl olması, oyuncuların onu anlamaması ve daha pek çoğu olabilir ama bir gerçek var ki; bu adamın yaptığı oyunlar satmıyor arkadaş. ta full throttle dönemlerinde tasarladığı oyunları 2000'lerde kendi firması double fine productions ile hayata geçirmiş olsa da bu oyunların şöyle ortak özellikleri var: yenilikçi, komik, sıra dışı falan ama, ikisi de dağıtımcılarıyla kavgalı oldu ve çıkana kadar can çekişti, ikisi de iyi satmadı, ikisinin de devam oyunu yapımcı firma tarafından iptal edildi, ikisinin de yapımı çok uzun sürdü ve pahalıydı. (brütal legend = 24 milyon dolar bütçe ve 4.5 yıl yapım süresi, psychonauts = bütçesini allah bilir ve 5 yıl yapım süresi) belirtilenlere göre brütal legend bugüne kadar yaklaşık 1.5 milyon satarken, psychonauts ise satış konusunda öeeh dedirtecek bir rakama sahip: 400 bin. (bu nedenden ötürü dağıtımcısı, oyun çıktığı çeyrekte 18 milyon dolar zarar ettiğini açıkladı ve başkanı istifa etmek zorunda kalmıştı) durum böyle olunca schafer, firmasını 4'e bölüp küçük oyunlar üretmeye karar verdi. şimdi de rus matruşka bebekleriyle alakalı bi oyun yapıyormuş. teyallam.
  • gerçek anlamda baba. canımı istesin vereyim. işte öyle biri.

    ben: "you know what would look better on? your nose?"
    bartender: "what?"
    ben: "the bar!"

    (bkz: full throttle)
  • ilk entryin ben olayim entryi tuz ve hurmayla actigim su oruc gunlerimde seni ilk ben yazayim diye girdigim anda uc sene gec kaldigimi gorerek uzuldugum, kanimca 21. yuzyilin en gercek en yeni sanati olan ve bizim "bilgisayar oyunu" diye bildigimiz etkilesimli oykuler (intteraktive fiction) alaninda en sahane insanlardan birisidir tim schafer. simdi okudukca, salliyorsun otisagabey olmaz oyle sey, diyeceksiniz, ama bu adam oyle bir insandir ki, 20 sene sonra yaptigi isin ciddi anlamda fakultesi acildiginda, akademik anlamda arastirmaya konu oldugunda kitabi yazilacaktir.

    kendisi "adventure" janrina en buyuk katkilari yapmis birisi olmanin yani sira, "lucasarts oyunlarini cok severim" diyen herkesin haberi olmadigi gizli oznedir. peter chan gibi, harry potter ve phantom menace in konsept dizayniri bir insan ile calismis, peter mcconell gibi monkey islandin ve grim fandangonun muazzam muziklerini yapmis kisilerle kafa kafaya verebilmis idealize bir yaratici insandir.

    onun hakkini bugune kadar iade edemediysem, lucasarts oyunlari superdir derken "bu oyunlarin altindaki imza kimindir" diye merak etmediysem bu benim, bu bizim, bu hepimizin (cyrano seni muaf tutuyorum) essekligidir. senden ozur dileriz tim agabey, sen bize kahkaha ve nese ile gecmis saatler armagan etmis enfes bir insansin, hakkin ana hakki gibi odenmez.
  • oyun dizaynı aşamasında farklı arayışlarda olan, neredeyse sanatsal kaygılar içinde diyebileceğimiz pek muhterem kişi. grim fandangoyu yaparken amacım bir kara film yaratmaktı diyor.
    http://www.gamestudies.org/0301/pearce/
  • double fine productions'la hic ilgimi cekmeyen oyunlar yapmaya devam eden ustad. ama itiraf etmek lazim ki bu oyunlardaki orjinallik bile cok az sayida yeni oyunda mevcut. iste paran olucak, alacaksin bu yavsagi bineceksin sirtina vuracaksin kirbaci, her sene bir grim fandango sequel'i cikartacak. hayat zalim.
hesabın var mı? giriş yap