• bünyesinde kör andon isimli süper bir kiralık katil karakterini barındıran zeki-metin filmi.

    --- spoiler ---

    kör andon zeki'yi öldürmek amacıyla; new york'tan ''içlerinde en akıllısı ve açıkgözü o'' denilerek gönderilmiştir. başında şapkası, gözünde gözlüğü, ağzında piposu, uzun paltosu ve tüfeğini sakladığı keman kutusuyla uçaktan iner inmez patronun yanına gider, o sırada patron*'un andon'u gördüğü andaki yüz ifadesini görmek lazımdır. andon söze başlar:

    -kalimera. herhalde yanlis gelmemisimdir. nasil derler; ''nerede bu çocuklar?''
    + çocuklar değil, bir kişiyi vuracaksın.
    -ben her zaman ihtiyaten iki kisi fazla vurmuşumdur.
    +kardeşim göstereceğim o şişmanı vur yeter!

    patronla birlikte zeki ve metin'in yanına giderler. patron sürekli olarak vuracağı zeki'yi işaret etmektedir. andon bir türlü kimi vuracağını anlayamaz.

    andon: anladim, anladim! ikisinden biri ama hangisi? ama hangisi?
    metin: senin bu andon biraz salak galiba!

    andon zeki'nin peşine düşüp öldürdüğünü zannederek patronun yanına döner:

    -ola kala, görev tamamlanmistir.
    +bok tamamlanmış. ulan üç kişiyi vurmuşsun.
    -ben her zaman iki kişi fazladan vururum. ama onlar bedava.
    + eşşoğlueşşek. ulan zeki yaşıyor.
    -telaşmayın bu kez doğrusunu vururum!, diyerek kapıdan çıkarken kafayı kapıya vurur.

    andon ikinci denemesinde de üç kişiyi indirip döner:

    -müjde! müjde! basarmisim!
    +ulan tutmayın beni, kanını içicem bunun! bırakın gebertiyim şunu! zeki'yi vur!
    -sinirlenmeyin zanim simdi onu da vuracayim.

    andon üçüncü denemede yakalanıp polislerin kolunda patronun yanına getirilir:

    -müjde! müjde! bu sefer basarmisim!

    komiser durumu zeki'ye açıklar:

    -bu adam var ya bu adam, seni vuracağım diye üç günde dokuz kişiyi vurdu!

    --- spoiler ---
  • rabbime sordum cleveland dedi ekolündenmiş yahu resmen bu film...

    --- spoiler ---

    zeki, ölümcül hastalığının tedavisi için cleveland'a gidiyor yahu, şaka gibi...

    --- spoiler ---
  • genelin aksine pas atanın metin akpınar, pas alıp da oynayanın ise zeki alasya olduğu zeki metin filmi.
    metin akpınarın zeki alasya'ya öleceğini belli etmemeye çalıştığı sahnelerden birindeki sarılmada zeki saf saf mutlu mutlu gülerken metin ağlamaktadır. bir yandan bu sahnenin klişeliğine gülsem de, duygulanmaktan kendimi alamamışımdır. ayrıca (bkz: ali yalaz)
  • rejisi ve senaryosu osman f seden'e ait 81 yapımı türk filmi. sıkı bir oyuncu kadrosuna sahip bu filmde oynayanlar :
    metin akpınar : metin
    zeki alasya :zeki
    pembe mutlu : zeki'nin sevgilisi ( adını bilmiyorum )
    serpil çakmaklı : gazeteci jale ( metin'in sevgilisi )
    ali şen : zeki'nin babası
    neriman köksal : zeki'nin annesi
    adile naşit : pembe mutlu'nun annesi
    hüseyin kutman : ajans sahibi
    süleyman turan : ajans çalışanı
    ali yalaz : doktor
    orhan aydınbaş : kiralık katil andon *
    şefik döğen : zeki'nin kardeşi *
    sabriye kara : zeki'nin kızkardeşi ` :sponsored by habermas`
    zeki ile metin kardeşten de yakın iki arkadaştır. bir reklam ajansı bir kampanya başlatır. ölümcül hastalığa tutulmuş bir kişi için yardım kampanyası yapılacak, öleceği tarih doktorlar tarafından saptanacak bu hasta eğer o tarihte ölmez ise yaşadığı her gün için hastaya büyük miktarda para verilecektir. zeki ile anlaşırlar, metin onu razı eder. yalnız zeki'nin bilmediği, gerçekten de ölümcül bir hastalığa tutulduğudur.
  • metin zeki'ye yalan söylerken,bir hastane inşaatı için ölüme mahkum genç rolünde oynaması gerektiğini söylediğinde zeki hastane inşaatını duyunca gözleri parlar,"deme beee" der.başbakan'ın onu alnından öpeceği ve bu sahneyi gören zeki'nin sevgilisinin çok etkileneceği söylendiğinde ise zeki çocuklar gibi şen sahilde zıplaya zıplaya koşar.bu esnada hem metin hem de bizler gözyaşlarımızı tutamayız.
  • filmin hüzünlü sahnelerinde giren müzik cahit berkay'ın köprü filmi için yaptığı bestedir. yanılmıyorsam yaylı tamburla icra edilmiştir. yakar.

    http://www.youtube.com/watch?v=wxogzypvzby
  • komedi ve dramı iyi bir şekilde harmanlayan film. isteseler hüngür hüngür ağlatabilirlermiş izleyenleri, komediden fazla uzaklaşmak istemediler herhalde.

    --- spoiler ---

    zeki*, sevdiği kız olan jale* ile barışmak isterken jale'nin sevgilisi ergun* gelir. sevgilisini rahatsız ettiğini düşününce zeki'yi hırpalar. sınırlı ömrü kalmış arkadaşını hırpalanırken gören metin* olaya müdahale eder ve ergun'u dövdükten sonra jale'ye gerçekleri anlatır.

    --- spoiler ---

    bu sahnede üzülür izleyenler, filmin başlangıcı ve sonu komedidir aslında ama söz konusu hüznü de yaşatır insana.
  • filmde zeki'nin gerçeklerle yüzleşip herkese hesap sorduğu bi sahne var ki, müziğin de etkisiyle, gözleri doldurur boğazı düğüm düğüm eder. sıra metin'e geldiğinde:

    z: beni aldatmak için en iyi arkadaşımı seçtiniz değil mi?
    m: dinle beni! eğer seni aldatmak için yaptımsa...
    z: ya niçin yaptın?!
    m: sana bir hal olursa arkada kalanların...
    z: kes! ölürken bile seni sevmek istiyorum. hayatta kendime yakın tek...tek insan sendin. yapmayacaktın bunu bana.
    m: zeki yalvarırım...
    z: sus...sus.

    ve ardından pembe mutlu ile olan konuşma:

    z: sana çok ama çok teşekkür ederim. hayatta hiçbir kız yüzüme bile bakmadı. hep, hep biri beni sevsin, bana aşık olsun isterdim. sonra seni görünce içime sıcak sıcak bişeyler aktı. çok sevdim seni.
    p: ben de.
    z: sus (burnundan öper) boşuna zorlama kendini. beni aldatman için seni de kandırdılar ama gene de çok, çok teşekkür ederim sana. şu kısacık ömrümün en güzel, en tatlı günlerini yaşadım yanında. teşekkür ederim.

    çok fena filmdir çok, en delikanlı geçinen adamı ağlatır bu sahnesiyle.
  • zeki alasya ve metin akpinar ikilisinin bence en saglam iki filminden biridir.*
    bu filmde komedi ve dram o kadar guzel birbirine kati$tirilmi$tir ki; cogu zaman gulsem mi aglasam mi diye ikilemde kalir insan. hele ki zeki'nin gercekleri anladigi o ilk an yok mu; insani iyice kotu eder.
  • filmi bir yabancı izlese kör andon'un galata köprüsü gibi insan kaynayan bir yerde açık alanda 3 kişiyi tüfekle vurmaya kalkışması meselesindeki mantık hatasını sorgular. oysa lakabı kör olan bir kiralık katil fikri zaten o sahnelerde absürdizmin dibine vurulduğunun sembolik kanıtıdır. ayrıca "tababet yanılmaz" repliğini ne zaman duysam yarılırım. zeki'nin doktora nah çekmesi kopartır. adile naşit de filmin gizli komiği, içinde olduğu her sahne çok komiktir. özellikle de kızının çenesini avuçlayıp "hanım hanım..." diye lafa girişmesi... müthiş film. duygusallığı, arkadaşlık mevhumuna dokunuşu, metin-pınar aşkının hikayenin yanında kendi kendine büyümesi. büyük oyuncu, sinemamızın en iyi "ikinci adamı" süleyman turan'ın varlığı, saadettin erbil'in benzersiz sesi... her şeyiyle harika. favori sahnemse zeki'nin bilerek hır çıkarmaya çalıştığı tavla sahnesi. ölecek miyim ulan niye iyi davranıyorsunuz?...
hesabın var mı? giriş yap