anton bruckner
-
bestecinin senfonileri bir cok sekilde gruplandirabilir.
1) tonalitelerine gore :
bu durumda senfoniler 3 gruba duseceklerdir :
a) ilk dönem minör senfoniler (bestelenis sirasina gore) :
bruckner senfoni no 00 fa minor
bruckner senfoni no 1 do minor
bruckner senfoni no 0 re minor
bruckner senfoni no 2 do minor
bruckner senfoni no 3 re minor
b) majör senfoniler :
bruckner senfoni no 4 mi bemol major
bruckner senfoni no 5 si bemol major
bruckner senfoni no 6 la major
bruckner senfoni no 7 mi major
c) son donem minör senfoniler :
bruckner senfoni no 8 do minor
bruckner senfoni no 9 re minor
not : 11 senfoniden 4 tanesi majör tonda kaleme alınmıştır ve aynı tonu haiz iki yahut daha fazla majör tonda senfoni bulunmamaktadır.
11 senfoniden 7 tanesi minör tonda kaleme alınmıştır. bu 7 yapıttan bir tanesinin tonu fa minör'ken, re minör ve do minör tonlarinda 3'er adet senfoni vardır.
bestecinin do minör ve re minör tonalitelerini kulllanma hususunda bir eğilimi olduğunu söyleyebiliriz. bu iki minör tonalitenin ludwig van beethoven'ın 9 senfonisinden minör tonda kaleme aldığı iki senfonisinin ** ** tonaliteleri ile aynı olması dikkat çekicidir. beethoven senfoni no. 9'un bir hayranı olan ve kendi senfonilerini kimi zaman bu yapıtı model alarak inşaa eden bestecinin tonalite seçimi konusunda da beethoven'dan esin aldığını düşünebiliriz. romantik çağ senfoni bestecilerinin yapıtlarını beethoven'ın gölgesi altında kaleme aldığını göz önüne alınca anton bruckner'in minör tonda bestelediği senfonileri için yaptığı tonalite seçimi daha da manidar gözükmektedir.
yapitlarin tonalitelerine gore sıralandığında ortaya çıkan aşırı heterojen görünüm, yapıtların adeta once minorler tukendi majorlere yolculuk sonra da majörler tükendi minörlere yolculuk siariyla bestelenmis olmasi ilginctir.
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap