ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap
bir sokak kedisini sevip okşamak
yaran facebook durum güncellemeleri
-
ilkokuldayken derste duyulan “malazgirt savaşıyla anadolu’nun kapıları türklere açıldı.” cümlesi ve zihinlerde oluşan o devasa kapı. seni de unutmadım...
29 ocak 2019 apple ios facetime açığı
-
son derece stabil bir güvenlik açığıdır. daha doğrusu, ortaya çıkmış telefon dinlemedir. ama önemli olan herşeyinizin dinlenmesi değil, bu dinlemenin stabil olmasıdır.
örneğin birkaç yıl önce milyonlarca ios kullanıcısının icloud'a kaydedilmiş medyaları internete saçıldı, ünlü iphone sahiplerinin özelleri orta malı oldu. ama 'iphone çok güvenli yeaa' goygoyu devam etti, çünkü bütün verinizin korsanların eline geçmesi bile çok stabil bir şekilde olmuştu. yani milyonlarca ios kullanıcısının verisi öyle şak diye, hiç takılmadan, donmadan korsanların eline geçiverdi. mesela bir samsung olsa knox security devreye girer, pixel olsa google güvenlik arada dururdu; verinizin çalınması takılabilir, donabilir hatta hata bile verebilirdi. işte apple'ın yapıp da diğerlerinin yapamadığı şey budur: sesiniz ve görüntünüz kaydedilebilir, tüm fotoğraflarınız çalınabilir ama bu son derece stabil bir şekilde olur.
stabil.
gitme
-
seni seviyorumdan bile güzel bir söz. çünkü kimse kimseye laf olsun diye gitme demez
polislerle girilen ilginç diyaloglar
-
kardeşle bodrum'dan akyarlar'a dönerken çevirmeye yakalanırız...
-iyi akşamlar beyefendi alkol var mı?
-sadece 1 bira içtim memur bey
-anlıyorum, bi kontrol edelim o zaman. üfler misiniz lütfen.
üflenir....
-değdi mi şimdi 1 bira için ehliyeti kaybetmeye?
-nasıl yani?
-limitlerin üstünde çıktı, alıcaz ehliyeti
-ama memur bey, ben yani sadece 1 bira, nasıl ...
-şaka şaka... sana bira diye su içirmişler, sıfır çıktı. bi daha o bara gitmeyin.
-teşekkürler memur bey.
-iyi akşamlar
yaran baba sözleri
-
a=baba arabayla istanbula gideyim diyorum bu haftasonu
b=boluya kadar gidersin
a=sonra?
b=bolu devlet hastanesi yogun bakım
babaların aynı hikayeyi tekrar tekrar anlatmaları
-
kırmayın. kendi dünyalarının önemli bir anısı demek ki. ılk defa duyuyormuş gibi merakla dinleyin. soru sorun, yorum yapın.
zaman gelir babanızın sesini bile unutursunuz da o topraktan bir kerecik seslensin istersiniz.
hem üç günlük dünyada niye üzersiniz ki adamcağızı. çok mu önemli işiniz var. alt tarafı instagramadaki kadınlara bakıp laf yetiştiriyorsunuz. sonra da yapabilirsiniz.
debe editi bencil, bireyselliğe odaklı, kırıp dökmekten zerre korkmayan ve nezaketsiz bir toplum olmaya doğru evrilirken, bu yazıya bu kadar güzel tepkiler geleceğini ummuyordum. hâlâ birilerinin yüreğinde merhamet saklı. çok mutlu oldum. öyleyse umut var demektir. var olun.
ailenin komik kısa mesajları
-
bir kaç gün önce, mesaj atmayı öğrenmeye çalışan babamdan gelen ve bir kaç dakika hareketsiz durup uzaklara dalmama neden olan mesaj şöyledir.
" kizim, ben baban.
bu bir mesajdir.
cevap yazma.
istersen yaz. "
ara güler
-
6 ağustos 1928 doğumlu ara güler, istanbul'un gözü olarak da bilinen bir türk foto muhabiridir. özel getronagan ermeni lisesi'nde okudu. babası bir eczane sahibiydi, ancak sanat dünyasına ait birçok arkadaşı vardı. ara bu insanlarla temasa geçti ve film/sinema alanında kariyer yapmak için onlardan ilham aldı. film stüdyolarında çalıştı ve muhsin ertuğrul yönetiminde tiyatro derslerine katıldı. daha sonra gazeteciliğe doğru eğildi ve sinemayı terk etti. 1950'de bir türk gazetesi olan yeni istanbul'a foto muhabiri olarak katıldı. aynı sırada istanbul üniversitesi'nde ekonomi eğitimi aldı. daha sonra hürriyet (gazete) için çalışmaya başladı.
1958'de, bir amerikan yayını olan time-life, türkiye şubesini açtığında, ara güler ilk muhabiri oldu. çok geçmeden stern, paris match ve sunday times, londra gibi diğer uluslararası dergiler tarafından görevlendirilmeye başladı. 1961'de hayat dergisi tarafından baş fotoğrafçı olarak işe alındı.
bu süre zarfında, onu magnum photos'da işe alan marc riboud ve henri cartier-bresson ile tanıştı. ara 1961 ingiliz fotoğrafçılık yıllığı'nda (1961 british photography yearbook) sunuldu. aynı yıl, amerikan dergi fotoğrafçıları derneği (american society of magazine photographers), onu organizasyonlarının üyesi olan ilk türk fotoğrafçı yaptı.
1960'larda, ara’nın çalışmaları, dikkate değer yazarlar tarafından illüstrasyon olarak kitaplarda kullanılmış ve dünya genelinde farklı sergilerde gösterilmişti. 1968'de, çalışmaları new york modern sanatlar müzesi'nde (museum of modern art), "renkli fotoğrafçılığın on ustası" (ten masters of color photography) adlı bir şovda gösterildi. dahası, fotoğrafları, almanya köln’deki photokina fuarında da sergilendi. iki yıl sonra türkei adlı fotoğraf albümü yayınlandı. sanat ve sanat tarihi ile ilgili imgeleri horizon, life, time ve newsweek gibi dergilerde yer aldı.
ara, fotoğraf görevleri için kenya, borneo, yeni gine, hindistan, pakistan, afganistan, kazakistan ve iran gibi ülkelere ve türkiye'nin çeşitli şehirlerine seyahat etti. ayrıca 1970'lerde kayda değer sanatçı ve politikacılarla fotoğraflı röportajlar gerçekleştirdi; salvador dalí, marc chagall, ansel adams, alfred hitchcock, imogen cunningham, willy brandt, john berger, maria callas, bertrand russell, pablo picasso, indira gandhi ve winston churchill gibi.
bunlara ek olarak ara, kahramanın sonu adlı, bir birinci dünya savaşı muharebe kruvazörü üzerine kurguya dayanan 1975 tarihli belgeseli yönetmiştir.
ara'nın çalışmaları, dünya çapında birçok kurumun koleksiyonlarında yer almaktadır: paris'teki fransa milli kütüphanesi, new york'taki george eastman museum, das imaginäre photo-museum, köln'deki museum ludwig ve sheldon museum of art gibi.
nezih tavlaş'ın "foto muhabiri" kitabı, ara'nın yaşamını kronolojik bir yöntemle anlatır ve kitap aynı zamanda türkiye'nin 80 yıllık tarihini de gözler önüne serer.
ara'nın fotoğrafçılık felsefesi; fotoğrafta insanın varlığına büyük önem vermesi ve kendini görsel bir tarihçi olarak görmesidir. ona göre, fotoğrafçılık insanların acılarını ve hayatlarını anmalarını sağlamalıdır. sanatın yalan söyleyebileceğini ama fotoğrafın sadece gerçeği yansıttığını düşünür. fotoğrafçılıkta sanata değer vermez, bu yüzden foto muhabirliğini tercih etmiştir.
mutlaka göz atın: ara güler'den 1950'lerin 60'ların istanbul'u
çeviri kaynağı