• gerçekten mi ya. gerçekten tek bir kişi bile şu şarkının klibini izleyip sözlerinin ne demek istediğini düşünmedi mi? bu şarkı bir aşk şarkısı değil. bu şarkı 19 yıldır çektiğimiz esarete ve rezalete bir başkaldırı. bu şarkıyı klibiyle beraber izledikten sonra ceza’nın yeni mesaj şarkısını dinleyin ve klibini de izleyin. iki klibin de bir gün arayla yayınlanmış olması, ikisinin de animasyon şeklinde yapılması, tüm ülkeyi ele geçiren şişko kralın hükümranlığına son verdikten sonra beyaza ve aydınlığa kavuşmaları vs.. müthiş detaylar... izlerken çok huzur doldum. çoğu kişinin anlamayacağı ya da anlayamayacağı şarkılardır bu ve cezanın yeni mesaj şarkısı. keşke daha çok kişi anlayabilse ama zorla insanların gözünü açamıyorsun.
  • perişan kürtçe'de neşeli peri anlamına geliyormuş.
  • 'hassiktir artist! hanginiz akil? üç gram akıl var, o da tabii nakil.' dizeleri benim için en vurucu yeri olan gazapizm şarkısıdır.
  • gazapizm ve gaye su'nun söylediği şarkının sözleri:

    atlası çöl
    bi' seyyah sırtımda kaskatı gör
    girmişiz ormana baltamız kör
    kalmışız öylece kalmamış yön
    böh!

    n'olduysa korkmadı kimse
    zalimi kollayan afeti örfken
    bir nevi erkenden mahşeri gör'cek
    gözleri açmayan kalmadı kör de
    yardım ara (ha)
    gelir antikalar (ha)
    size pandik atar (ha)
    bize mastika çal (çal)
    deli entrikalar (şşş)
    gelip zihne akar (şşş)
    size leyli bahar (bahar)
    beni bende bırak

    aslına baksan
    entegre hayata suç da
    elimde muşta
    takılma puşta bak olmadı kukla
    daveti kırmayıp ortaya kus'ca'z

    seni yok yere, boş yere kov'ca'z
    çözsek de tasmanı "hoşt!" diyen olmaz
    kadrajda biz ama poz kesen onlar
    bizi kasvete koyma

    [nakarat: gaye su akyol]
    perişan olduk, yeter
    hâlimiz bok, hep keder
    perişan olduk, yeter
    hâlimiz bok, hep keder
    esaretin gölgesinde eriyoruz derbeder
    esaretin gölgesinde eriyoruz derbeder
    [verse 2: gazapizm]
    terbiyesizsin
    düştüysen ağlama hani para pisti
    birileri buralara mayınları dizdi
    geçmişiz felekten bu da bize risk mi?

    hassiktir artist
    hanginiz akil?
    üç gram akıl var o da tabii nakil
    türk müziğinde usul direnişim sakil
    tabii bu da vakit, hepinize nasip

    elimize taş, sevgiliye naz
    ürkütme filleri bi' ezdiğine bak
    bu ne biçim bir yol? gençliğime kast!
    oltamıza rast bırak beni rahat
    sıra bizim kalk

    yıllardır şiştik
    yokken konuştular ısrarla fikri
    bi' dönemin popüleri ıskarta şimdi
    mızrakla geldim yakanızda elim (yakanızda elim)

    [outro: gaye su akyol]
    ben senin kimsen miyim
    düşman mıyım?
    el miyim?
    ben senin kimsen miyim
    düşman mıyım?
    el miyim?
    su yeşil, sazlar yeşil
    içim sefil, renksizim
    su yeşil, sazlar yeşil
    ülkem sefil, renksizim
  • ne yazık ki geç keşfettiğim (bkz: gazapizm) ve (bkz: gaye su akyol) şarkısı.

    "hasiktir artist! hanginiz akil?
    üç gram akıl var, o da tabii nakil"
  • çok lezzetli bir kurabiyenin adıdır aynı zamanda. adını, şekil verilmeden direkt elle koparıp tepsiye atıldığı için aldığı perperişan şekilden alır.
  • varsayımlar denizinde kaybolmayı sevenler için halat niyazi'nin dikkate değer en önemli yanı, üzerinde bir kimlik gibi taşıdığı perişanlığın belli bir sınırın altına asla düşmemesiydi.
    normal şartlarda, sanırdınız ki insan sıradan hayatından berduşluğa yavaş yavaş geçer, berduşluktan ölüme ise hızla koşar; üzerine yapışan kirler onu zaman içinde yiyip bitirir; bir zamanlar temiz çarşaflı yataklarda uyanırken, ıslak taşlarda uyanmak; bir zamanlar domatesi yıkayarak yerken, çöpteki kanlı pamuğun yanından alınmış bir parça ekmeği kemirmek, ölüme giden hastalıklı yolu kestirme yapar.
    hayır.
    berduşların durdukları bir nokta vardır ve bu nokta tüm kirine ve tehlikesine rağmen, bir perinin değneğinden çıkmışçasına sihirlidir.
    berduşlar kolay kolay ölmezler. hatta bazıları yaşlanmazlar bile. çünkü değişmezler. çünkü onlar en esaslı değişimi bir kez yaşamışlardır hayatlarında.
    kimse berduş doğmaz.
    yoksullukla berduşluğu birbirinden ayıran temel nokta budur. çöpten toplananları satarak yaşamakla, çöple ve çöpte yaşamak birbirinden çok ama çok farklıdır.
    (bkz: kırmızı zaman)
  • gazapizm'in hiza albümünde gaye su akyol ile feat attığı müthiş parça. albümün kesinlikle en iyilerinden.
  • nedense “seni yok yere boş yere kovcaz
    çözsek de tasmanı hoşt diyen olmaz
    kadrajda biz ama poz kesen onlar
    bizi kasvete koyma”
    kısmı aşırı hoşuma giden şarkı *

    ayrıca aşırı catchy
  • dağınık anlamının yanısıra peri gibi şanlı anlamına da gelir:

    "gönlüm açılır zülf-i perişanını görgeç
    nutkum tutulur gonce-i handanını görgeç "
hesabın var mı? giriş yap