• - merhaba hanımefendi, bara mı gidelim yemeğe mi?
    - önce arkadaş olabilir miyiz diye sormanız gerekmiyor muydu?
    - hayır deme olasılığınız olduğu için öyle bi soru sormadan direkt mevzuya gireyim dedim.

    gibi acemi, cüretkar ve absürd bi çapkının numarasına benzeyen soru*.

    yani sözlükte dine küfredildiği üstüne tartışma yapmaya gerek yok, şimdi çıkar hayır küfretmiyoruz falan derler, sonra tartış dur, sanki küfredildiği üstüne bi fikirbirliği varmış gibi yapayım, direkt "küfür var zaten o tartışılmaz, gelin bu küfür üstüne ne yapmamız gerek onu tartışalım" anafikirli konu başlatayım denmiş.

    hayır arkadaşım, daha cümlenin ilk yarısı bile hatalı. burada dine küfreden de yok, hakaret eden de.. tck'yı hakaret etmeye bile izin verecek kadar fazla özgürlükçü bulan -ki bu lafın devamı "ah keşke tck'mız daha yasakçı olsaydı" minvalli bi serzeniştir- fikriyatınıza göre hakaret ediliyor olduğu sadece sizi bağlayan kişisel fikrinizdir. allah'a kibirli de denir, sadist de denir, işkenceci de denir, denir oğlu denir. yeter ki bu lafların altını doldurabilelim. kaldı ki doldurabildiğimiz içindir bu serzenişleriniz ya neyse.. mesela (bkz: allah'ın dalkavuğa ihtiyaç duyması).

    küfür ya argodur, ya da birini (bir kişiyi, inancı, fikri vs) aslında olmadığı şeyle etiketlemek, kısaca çamur atmaktır. ne argo var laflarımızda ne çamur atma.. ama tamam bu dediklerime katılmayabilirsiniz, hayır hakaret ediyorsunuz diyebilirsiniz. o zaman gelin bunun üstüne tartışalım. ama sanki bu tartışma olmuş bitmiş, sözlükte dine küfredildiğine çoktaaaaan kanaat getirilmiş gibi polum yapıp, "sessiz kalalım mı n'apalım" tartışması başlatamazsınız.

    asıl bu çirkef tavra sessiz kalınmamalıdır. ama korkmayın, sessiz kalmamaktan kastım işte bu entry'yi yazmaktan ibarettir. kimseye imalı imalı "atın bunları sözlükten" mesajı vermek değil..
  • disarda olsa birisi kufru birak "allaha inanmiyorum" dese onu linc edip yakip taslayip oldurup rahatliyorlar ama sozlukte boyle melul melul baka kaliyorlar. savunmaya calissa yok oyle degil dese de bu linc edip oldurmek gibi tatmin etmiyor haliyle adamlar acilarin en buyugunu yasiyorlar, din ugruna insan olduremiyorlar yazik yani. onun icin anlayisla karsiliyorum bu tur cikislari.
  • aynı soydan gelen tüm sorular gibi, beklenen yanıtı dikte eden soru.
    benzer soruları sivas'ta, maraş'ta da sormuştunuz zaten. inancınıza uymayan her şeyi "küfr" ilan ederek, yaşama, dünyaya dair gerçek sorular soranları yakmaya devam edebilirsiniz. ama merak etmeyin, yanıt veremediğiniz için diş biledikleriniz, her şey olabilirler, ama korkak değiller.
  • retorik bir soru...
    herkesin bildiği gibi, yeterli çıkarları varsa gıkları çıkmaz...
    günümüzde müslüman geçinenlerin çoğunun tüm dini para ve iktidar hırsıyken, uygun bir bedel karşılığında şu an da görülebildiği gibi bir çoğu kalmakta, bir karşılık alamayanlar ise veryansın edip "din elden gidiyor"culuk yapmaktadır....

    yoksa kutsal emanet kabul edilen hırka-ı şerif in devlet eli ile yerinden çıkartılarak bilmemkim efendilerin ayağına kadar götürülmesini nasıl açıklayabilirdik?
  • sözlükteki kutuplaşmanın, sözlük dilinin kurulmasının, ülkenin temsiliyet durumu ile birebir ilintili olduğu düşünüldüğünde, neden sessiz kalsınlar ki diye yanıtlanması mümkün soru. aynı soru, kavramlar karmaşasının ortasına gömülmüş islamcıların, laiklerin, ateistlerin, türklerin, kürtlerin, kadınların, erkeklerin birbirlerinin temsiliyetine neden bu kadar tahammülsüz olduklarının araştırılması ile genişletilebilir. ateistim; başörtüsü sorununa dair eylemlere katılırım, mücadelelerini sonuna kadar desteklerim. bir kutuplaşma varsa, bunun nesnel koşulları da vardır elbet ancak kavramların doğru kullanılması, kimliklerin 'tekel'leştirilmemesi üzerine de düşünmek gerekir. iktidar yanlısı her fikir dışındaki bu kavram karmaşasının içinde boğmaya çalışır. islamcılık ile ateizm üzerinden süregiden tartışmaların bu kimlik kaosu ve 'tekel'ciliği nedeni ile meclis kavgalarını aratmaması da kendi içinde ironiktir. kendini ateist adledenlerin ordu konusundaki 'hassasiyetleri', kendini islamcı adledenlerin gülen konusundaki 'hassasiyetleri', kendini erkek adledenlerin penisleri konusundaki 'hassasiyetleri' karşısındakinin 'duyarlılıkları'na dokunmadan hiçbir anlam ifade etmez, her biri kendi içinde yeni bir faşizm doğurmaya meyillidir.
    özgürlüklerin savunulmasında bol bol 'ama' biriktirenlerin küfürü, tacizi, tecavüzü de 'ama'layarak olumlamaları her daim mümkündür.
  • 'muslumanliga kufretmek yasaklansin ama diger dinlere kufretmek serbest olabilir, beni bozmaz abi' manasi iceren soru cumlesi.
  • tanım: müslümanlar din dışındaki herhangi bir şeye küfür edilirse sessiz mi kalır sorusunu akla getiren soru cümlesi.

    sessiz kalır veya kalmaz. bu tamamen her müslümanın kendi kararıdır. ancak şu var ki müslümanlar sessiz kalmamalı, tepki vermeli vs. gibi söylemler tck ya göre suç teşkil eder. tekrar etmekte fayda var. bana göre değil tck ya göre.. editlerle notlarla "hala mı sessizsiniz kardeşlerim, sizden bir cevap bekliyorum inşallah" söylemi de tam olarak yapılmak isteneni özetlemektedir. daha da ileri gidelim konuyla ilgili tck ne demiş bakalım.

    madde 216. - (1) halkın sosyal sınıf, ırk, din, mezhep veya bölge bakımından farklı özelliklere sahip bir kesimini, diğer bir kesimi aleyhine kin ve düşmanlığa alenen tahrik eden kimse, bu nedenle kamu güvenliği açısından açık ve yakın bir tehlikenin ortaya çıkması halinde, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

    bunun dışında şöyle de bişey var tabi.

    (bkz: her entry'de sözlüktekileri ayrımcılıkla suçlamak)

    edit: imla
  • basketbolda buna "heat check" denir. sutlar pes pese girmeye basliyinca, oyuncu giderek daha zor sutlar kullanir, bakalim bu da girecek mi, e o girdi ya bu, ulan o da girdi bir de soyle deneyeyim diye. ta ki, asama asama kotu sut kullanmanin artik sinirlarini esnetirken bir yerde sutun kacana kadar. bir cesit arsizliktir.

    burada olan da, bakalim nereye kadar gidebilecegiz bu din hegemonyasinda uzerine bir heat check'tir. anlasilan kacan bir sut olmus.
  • "küfür yapılır mı?" sorusunu akla getiren sorudur. (bkz: soruya soruyla karşılık vermek)
hesabın var mı? giriş yap