• kemal sunal'a mi yoksa yesilcam sinemasi'na mi irkci denildigini anlamayan yazarlarin histerik entryler girmesine neden olan filmlerdir.

    ayrica yesilcam sinemasi porno filmler de cevirdi biz simdi tutup adile nasit'e pornocu mu diyoruz?*

    kavramlari karistirmamak dilegiyle.
  • kemal sunal'ın oynadığı filmlerin senaryolarını da kendisinin yazdığını, kendisinin yönettiğini sanan cahilleri ortaya çıkaran filmlerdir.
    ırkçılık içeren filmlerdir, kemal sunal değildir.
    kemal sunal hayatı boyunca ırkçı bir söylem içine girmemiştir.
    ayrıca, kemal sunal bir tabu değildir.
    eleştirilebilir.
    gurbetçi şaban gibi salak ötesi bir filmde oynamayı kabul etmesi de bal gibi eleştiri konusu edilebilir.
    (bkz: #33276904)
  • (bkz: arap sen içme bokunu çıkarıyorsun) / burada arap irki asagilanmis
    (bkz: arnavut votkamla eriği çalıştır ulan) / burada arnavut kardeslerimize hakaret edilmis
  • bana göre postacı da bunlardan biridir. ki kemal sunal'ın en kötü filmlerindendir.

    almancı/gurbetçi toplumu he ne kadar ayrı bir ırk olmasa da apayrı bir kültürün toplumudur.

    bu filmde almancılar yolunacak kaz olarak gösterilmiştir. sahtekar postacı adem'in izne gelmiş erdal özyağcılar'dan söğüşlediği paralar , apartman katları çok normal ve yerindeymiş gibi yansıtılmıştır.
  • filmlerdeki karakterler gözlemler sonucu ortaya çıkmış bahsedilen oyuncularda bu gözlemlerini en iyi şekilde yansıtmışlardır. bunun istemeden yapılan ırkçılık olduğunu düşünmüyorum.

    örneğin sadri alışık filmlerinde genellikle varoşlardan gelme, serseri ve hovarda bir adamı canlandırır ve ağzıda ona göredir. ama filmlerinin hiç birinde bu adam olun mesajını da vermez. sadece gözlemlediği adamı canlandırır.

    velhasıl filmler bahsedilen toplumun aynasıdır, topluma örnek teşkil etmezler evet ırkçı bir millet olduğumuz doğru, yeni tanıştığımız adama ilk sorduğumuz soru "nerelisin?, memleket nere?" olan bir milletiz sonuçta lakin bu filmlerde ırkçılık olduğunu görüp ha evet bu kötü diye yargıya varabiliyorsan film amacına ulaşmış demektir.

    benim eyyorlamam bu kadar.
  • bu tartışmaya şu görüşle son vermek gerekiyor olabilir. kemal sunal'ın söz edilen filmlerden birinde siyahi bir karakteri canlandıran oyuncuya "rengi bozuk kadın" demesi ile "ırksal" bir gönderme yapmadığı akla yerleştirilmeli. bugün algıladığımız ölçekte bir "kimlik" ya da "ırk" tartışması o filmlerin yapıldığı dönemde yoktu. bugünün algısıyla biz siyahi bir insana "zenci" demekten kaçınabiliriz. aynı şekilde "rengi bozuk" demekten de... ancak o dönem için insanların algısında bugünkü gibi bir "pozitif yaftalama" yoktu.
    küçük ve bu konudan bağımsız şöyle bir örnekle sürdürelim; yirmi yirmi bir yıl önce aile bireylerinin görevleri gereği doğuda bulunulduğu sırada, şırnak'a pikniğe gidilirdi.ve özellikle seçilen bir yerdi.tüm çocuklar bir arada oynar, tüm aileler birbirlerini soy-kütük aramaksızın hesapsızca severdi.şu an için doğuda herhangi bir ilde sözünü ettiğim bu durumla karşılaşmak mümkün değildir.bu söyleneni özellikle doksan ve sonrası doğumlu olan kardeşler kolay algılayamazlar. anap'ın,doğru yol partisi'nin işlerini gözlemleme ve analiz etme fırsatını yakalayamayanlar, bugünün ayrımcı söylemlerinin kökenlerinin nerelere dayandığını kolay bir şekilde anlayamazlar. ve yine bugünün iktidarının bu ayrımı nasıl körüklediğinin analizini de net bir şekilde yapamazlar.bugünün "ırkçı söylem" olarak geçen ifadeleri, aslında söz konusu edildikçe ayrımı getiriyor. bir zamanlar bu ülkede insanlar "kökenlerine bakmadan" birbirlerini severlerdi.
    çok uzadı...konudan sapıldı bir parça da. sadede gelecek olursak...kemal sunal'ın herhangi bir filminde "ırk" fon olarak dahi kullanılmamıştır. illa yeşilçam'da ırkçılık içeren bir dönem aranıyorsa türk sinemasında "milli sinema" adıyla anılan dönemin bazı filmleri incelensin. böylelikle hem kemal sunal'ı rahat bırakmış olursunuz; hem de yaşadığınız ülke sinemasının tarihine ilişkin sağlıklı bilgi edinmiş olursunuz.
hesabın var mı? giriş yap