yarın son gündür
-
bir yılmaz güney filmi. senaryo, yönetmen ve başrolde yılmaz güney vardır. 1971 tarihinde çekilmiştir.
diğer rollerde ise fatma girik, nihat ziyalan, erol taş, bilal inci, yavuz selekman, süleyman turan, feridun çölgeçen, oktay yavuz, nükhet egeli vardır. -
tam adi yarin son gundur kara cocuk mavi cocuk'dur. bonnie and clyde'i animsatir.
-
kara çocuk yılmaz güney'dir elbette, mavi çocuk da masmavi gözleriyle fatma girik.
çocuk gibidirler sahiden, öyle severler birbirlerini. sevmek ayrılmamak demektir zaten, ölümde ve yaşamda, daha zor olarak. -
basrolde yilmaz guney ve fatma girik in oynadigi once eglendirip sonra huzunlendiren basarili film
hosuma giden bir diyalogu sizinle paylasayim
--- spoiler ---
aslan avcisi yakup, kemikkiran ve kara cocuk konusuyorlar;
....
aslan avcisi: sen neler yapiyorsun, gunler nasil geciyor?
kara cocuk: tarih, cografya derslerine calisiyoruz. resim, jimnastik, aile bilgisi falan, kulturumuzu cogaltiyoruz
aslan avcisi: ilerde neler yapmak fikrindesin?
kara cocuk: ne kadar ilerde?
kemikkiran: yakinlarda
kara cocuk: yakinlarda mizika calmasini ogrenecegim
kemikkiran: benimle ciddi konus
kara cocuk: belkide artist olurum, beni yilmaz guneye benzetiyorlar
aslan avcisi: (kahkaha) yok canim sen o kadar cirkin degilsin
--- spoiler ---
(bkz: cirkin kral) -
(bkz: sekban-ı cedid ne demektir)
-
film boyunca ennio morricone'nin il clan dei siciliani için yaptığı müzik çalar, çalar, çalar, çalar..
filmde başkasına ait bir mülke zorla girip, mülk sakinlerine işkence uygulayıp eğlenen gençler teması da vardır. hani michael haneke 26 sene sonra falan, ay çok yaratıcı diye lanse ediliyo ya funny games'le.. ondan diyorum.. 26 sene sonra tabi ehehe
filmin sonu bana kalırsa acayip kötüdür. mavi çocuk gelinlikleriyle ve elinde kırmızı gülle gelir, ki gülle gelmesi bence muhteşem bir olaydır, önceki sahnelerdeki şoparlarla telefon konuşmasında yapmadığı şeyi yaparak iyi bir çizgi çeker, kara çocuk'un kadını olduğunu ve ona aşık olduğunu gösterir, yılmaz güney gelir üstü açık arabasıyla bi bakarsınız onda da kırmızı bir gül vardır. işte dersiniz, kara çocukla mavi çocuk.. işte şimdi her şey yoluna girecek. ancak etrafını çeviren polisler müthiş gaza gelerek, hemen olaya dahil olurlar, kara çocuk'un da kanı deli akmaktadır, o da silahını çeker. ve bam gün diye polisler indiriverir kara çocuk'u. her şey çok hızlı biter. seyirci olarak 'noldu amına koyim ya, daha demin mutluluktan altımıza sıçıyoduk' dersiniz ve film o sırada biter. işte bence o kötüdür.
bir de filmde bu eve zorla girme sahnesindeki bazı diyalogların benzeri 1977 yapımı bülent oran'ın yazdığı şerif gören'in yönettiği istasyon adlı şahane filmde de vardır. -
komiser sülüman çocuk, bıdı bıdı yapan eşine tokat atınca, kadının verdiği tepki müthiştir; "anamm... gözüm çıktı galiba..." buna rağmen kadın yine dırdıra devam etti ya, helal olsun cesaretine.
ve bir aşk filmi olarak yeşilçam'ın dibine vurmuştur bana göre.
mavi çocuk ile kara çocuk'un yatakta pişti oynaması, homeros'un destanından tiradlar canlandırmaları, arabanın kaportası üstünde piknik yapmaları, uçurtma uçurmaları, evde masa başında rakı içip birbirlerine sarılıp şarkı söylemeleri... şimdi böyle sayınca farkettim ki sahiden aşk filmi ya la bu... -
(bkz: funny games)
-
(bkz: yarın artık bugündür)
-
su an tv2 de yayinlanan film. ayrica 71 yilinin istanbuluna bakmak guzel oldu. daglardan tepelerden anlasilan cengelkoy sahili ve beykoz tepeleri kullanilmis. eglenceli bir film.
(bkz: sekban-i cedid) nedir?
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap