• arenadaki dövüş sonrası yere indirdiği rakibi tarkan'dan aman diler:

    - dur öldürme beni. öldürme!

    bütün seyirciler "öldür onu!" diye haykırır. tarkan'ın "hayır onu öldürmiyiciym (evet öldürmiyiciym diyor). biz türkler aman dileyeni öldürmeyiz" demesi üzerine aynı seyirciler "heeey! yaşasın tüürk!" diye cıvırlar hemen.
  • gecen gün ilk defa star ekranlarinda izleme zevkine eristigim enfes film. tarkan filmleri icerisindeki en acinasi sahnelere sahip film. iceriginde romalilar vikingler hristiyanlar ve avrupa hunlari var, özellikle romalilar olayi bilhassa detayli ve mükemmel işlenmiş. gladyatör tarkan'in kazandigi dövüs sonrasindaki

    imparator: - öldür onu! öldür!
    yenilen eleman: - öldürme beni!
    kılıcı havada bekleyen tarkan elemana bakarak: - peki..*

    diyalogu yaziyla verilmesi imkansiz bir absürdite iceriyor. müthis bir film enikonu, tarkan viking kanindaki ahtapot kadar ne gelistirilmis özel efektlere sahip degil ama yine de harika. ayrica o donemlerde (70 80..) yapilmis tüm türk filmlerinde chop cücüde en güzel örnegini gördügümüz "bir kadın don sütyen kamera karsisina gecebiliyorsa güzeldir!" anlayisiyla secilmis popo-meme gösteren kadin rolünde bu sefer (türk mü bilemiyorum) yüzü güzel olmasa da vücudu günümüz ölçüleriyle bile çok güzel denebilecek bir kadın oynatmişlar, sasirdim, sasirmakla da kalmadim, sevindim o jenerasyon genc erkegi icin.
  • tarkan'ın attila'nın istediği kılıcının peşinde, quest'i bitirmek için diyarları gezdiği filmdir. vandalları döver durur ve zina yapar bol bol.
  • --- spoiler ---

    cehennem kayalıklarııı rıı rıı (eko)~~eko)~~eko) cehennem kayalıklarııı rıı rıı (eko~ eko)~

    --- spoiler ---
  • tarkan serisinin ilk filmidir ve 1969 tarihlidir. yönetmenliğini tunç başaran, senaristliğini ise bizzat sezgin burak yapmıştır. 81 dakikalık süresi ile nispeten kısa bir filmdir. filmde türkler, vandallar ve romalılar, harp tanrısı mars'ın kılıcına ulaşmak için mücadele verirler.

    dönemin imkanları düşünüldüğünde ve seriye güzel bir başlangıç olarak değerlendirilirse iyi filmdir. filmdeki oyuncuların bir kısmı, farklı karakterler olarak daha sonraki tarkan filmlerinde de karşımıza çıkacaklardır.

    bir de ilginç bir detay olarak; filmde tarkan'ın koynuna giren kadınların hepsi hayatını kaybediyor. sırasıyla, hancının karısı (filmde adı geçmiyor), kraliçe evdoksia ve genseriko'nun kızı, tarkan ile yattıktan ve ona yardım ettikten hemen sonra son nefeslerini veriyorlar. hancının karısını kocası, kraliçe evdoksia'yı kocasının askerleri ve nihayet genseriko'nun kızını da babası öldürüyor tarkan ile yaptıkları işbirliklerinden dolayı. reisin aleti resmen lanetli yani. yataktan çıkan yarım saat yaşamıyor.

    lafı uzatmayayım efendim; iyi filmdir. çok severim.
  • tarkan serisinin en sevdiğim filmidir. atilla'nin marsin kilici icin adam sectigi ve tarkan'ın 12den vurulan ( önceden birisi 12den vurmuş) hedefe 12 den vurarak seçildiği sahne çok etkileyicidir.

    tarkan yol almaya başlar rahip moroyu bulmak için. hanciyi güzelce benzetir , karısıyla da mercimeği fırına verir. handa ihsan yücede biyiksiz çıkar karsimiza ve romalilarin yolladigi adam da ordadir. usuya dusen tarkan romali adam ve hancinin karisiyla kacar. hanci tam ata binip kacacak olan karisini oklar ve öldürür. romali adam ormanda tarkani pusuya düsürüp onu romaya postalatir.
    tarkan gladyatorlerin oldugu yerde zencilere denk gelir.
    adi kombo olan zenciyle arenada carpisirlar. kombo tarkani agla avlar ama tarkan kendini kurtarir ve ayni şekilde komboyu avlar. tam öldürecekken zencinin yalvarmasiyla vazgecer. roma krali deli olur buna. yanindaki saklaban horasyuste bu turkler barbardir, emredin öldürsünler diye gazlar. okçular tarkani oklarken, zenci arkadasimiz kendini feda edip tarkanin önüne yatar. burdan sonra kralicenin yardimcisi kapiyi acip tarkani iceri alir ve 5 dakika sevisme molasi verilir kraliceyle ( pesinde kral ve yuzlerce adam var ve sevismek hala tarkanin aklinda ). neyse iş bitmeden kapi calinca kraliceyle tarkan arka kapidan sivisirlar, kralice bu duvari asarsan kurtulursun belki der ve tarkan 5 metrelik duvara ziplar . beni de al türk diyen kraliceyi de alirken okcular sirtindan vururlar.

    tarkan duvarin diger tarafina akar ve yanlarinda jiletler olan at arabasiyla horasyus onu bekler. tarkan yuvarlanip kurtarir pacayi ve atlarin ustune atlar burdan sonrasi acayiptir. horasyus kirbaclama yapar tarkan uzerinde, tarkan kendini atlarin altina atar ve arabanin arkasindan cikar, ne cesaret be.horasyusu arabadan postalayip ustunden gecip , viking diyarina akar. burda da behcet nacar tek gozunden vurulmus halde on kusur vikingliyle tarkani canli yakalayip kraliceye gotururler. bizim romali adam da buralardadir kraliceyle yatar ve kafasindan sarap icilecektir. genserikonun kizi tam kayislari koparmis biridir , hemen kiyafetlerden tarkanin turk oldugunu anlar, ayrica mahzende sarılarak öldüren adami vardir. kralice kendisiyle yatmak istemeyenleri bu adama postalar, kimse canli cikamamistir bu adama karsi ama tarkan baskadir, adamin kalkanani ustunden cikarir ve adami ayni taktikle avlar. bu esnada kralice ve adami kuzmo romaliyi idam sehpasina goturmuslerdir. tam baltayi vuracakken tarkan mizrak postalar ve romaliyi kurtarir. iki kisi 50 kisiye karso savasir ama ciplak olan romali arkadasimiz kuzmonun baltasiyla sirtindan vurulup ölür , tarkanda teslim olur. kralice kuzmonun baltasina karsi tek dovusturur tarkani. tarkanda s.ke s.ke kabul eder. cetin bir savastan sonra tarkan kuzmonun kellesini eliyle sallar kraliceye dogru. kralicede tarkani bugun ilk defa sevisecegim birinin kafatasindan sarap icmeyecegim diyerek sereflendirir.
    burdan sonra sevisilir ve sabah kalkinca kralicenin babasi etrafi sarmistir. lale belkista tarkani arka kapidan kacirtir , ona marsin kilicinin yerini soyleyip ugurlatir. genseriko iceri girer ve kizi evet soyledim , marsin kilicinin yerini soyledim der ve baba şamarini yuze yer. tokattan sonra parmakliklardan mal gibi unutma tarkan şeytan kayaliklariii diyerek babasina da kopya verir lale belkis.tabi baba son sahnede magara disinda bekliyordur.
    tarkan atla kacarken batakliga saplanir ve azukla arkadaslari pesine duser. kurt bir dal uzatip tarkani kurtarir.tarkan vikig diyarinda bir türk kalesi bulur ne tesaduf.oraya siginir.azuk kale onunde gelip tehditler savurur. ertesi gun turklerin asili oldugu arabayla gelir, kaleden tarkani ister. tarkan usta nisanciligini konusturup 5 cmlik bosluktan azuku yanar okla vurur. örümcek (danyal topatan) da ordadir. azuk öldii diye mala baglar, tip ayri komiktir ve orumceklikle alakasi yoktur.tarkan magaraya akar sonlarda ve rahip öldürülmustur, merakla kim öldurdu diye beklerken bizim mal örümcek elinde mesaleyle cikar ortaya. genseriko sahip olmak istiyordu kilica ama ben sahip olacam deyip mesaleyle saldirir tarkana. bi bok yiyemeden ölür. tarkan magarada kilici bulur ama cikarinca heryer cokmeye baslar. bunuda atlatan tarkan magaranin onunde genserikonun oklarini eline yer. burda da zekasini konusturan tarkan tek elle kilicin ayna yansitma ozelligini kullanir ve genserikonun gormesini engeller sonra da kilici taaak diye karnina saplar genserikonun. sonra kankitolari gelip kurtarir tarkani eli duvara yapisik haldeyken. kilici atillaya teslim eden tarkan hunlari dunyanin en guclu kavmi olduguna inandirtmistir.
  • hunların avrupayı istilasını konu alan übersonik tarkan filmi.

    avrupa'dan sonra bütün dünyaya hükmetmek isteyen attila sadece moro diye bir rahibin bildiği savaş tanrısı mars'ın kılıcını da ele geçirmek istemektedir. çünkü bu kılıcı kim ele geçirirse dünyaya da o hakim olacaktır.

    vandal ve alan kralı genseriko, örümcek gibi sikimsonik düşmanları ve kulke, bige gibi kankitoları da bu filmde karşımıza çıkar.

    tarkan filmindeki sarılarak öldüren adam da bu filmdedir. kraliçeyle yatmayanı ona havale ederler. kafaya bak, vay arkadaş: https://www.youtube.com/watch?v=kcfmtufrezw
  • 1969 yapımı türk filmi. yeşilçam'da çekilen tarihi avantür filmlere meraklı olup bunu izlemeyenimiz pek azdır. uzun analizleri hak eden söz konusu yapımdan, naçizane bir sahneyi buraya aktarmak istiyorum.

    --- spoiler ---

    manastırın yüksek tonozlar altında uzanan dehlizinde hristiyan ilahisi* yankılanır derinlerden. ortamda uhrevi ve bir o kadar kasvetli hava hakimdir. sahnenin devamındaki diyalog ise gayet kısa ve net olur. soruyu soran kişinin gözünden bakarız muhatabına. kadrajda -iri bir haçın süslediği- siyah giysili ihtiyar adam vardır sadece.

    - rahip moro sen misin?
    - evet benim.

    peşi sıra gelen feryat ile sarsılırız. cinayet anını göremeyiz, hatta katili bile ancak geri geri yürümeye başladığında fark edebiliriz. henüz işlediği cinayetin heyecanıyla nefes nefesedir, kılıcı ise kana bulanmıştır. devamında olaylar gelişir..

    --- spoiler ---

    özellikle bahsettiğim sahnede kullanılan kamera açılarının, muadili yapımların ilerisinde olduğunu düşünüyorum. ya da ben yeşilçam'ı çok seviyorum*
  • baya erotik olan bir filmmiş. ulan zamanında tv'de bunları izlerken hiç o yatak sahneleri yoktu, meğersem baya bi sahne varmış ve meme göt falan açık :d şok oldum.
hesabın var mı? giriş yap