• hem ilişki sırasında kadını cinsel açıdan uyarmaya hem de boşalma sonrasında meninin vajina içinde kalmasına yardımcı olan* önemli bir organın kaybı.

    korunması gereken penis başını sürekli kumaşla sürtünmeye mahkum etme yoluyla erkeğin hissizleştirilmesi.

    ayrıca ereksiyon halindeki penis boyunun da bir miktar kısalmasına sebep olan operasyon.

    soru:

    insanı allah tasarladıysa neden sünnet derisini koydu?

    yok eğer doğa karmaşık bir evrim sonucunda bunu geliştirdiyse neden kesip atıyoruz?

    yok efendim bilmemne kanserini önlüyormuş. saçmalık. sanki ilk kesenler* kanserden haberdardı. minareyi çalanın kılıfını uydurmasından başka bir şey değil bu kanser hikayesi. o zaman prostatı da erken yaşta kesip atalım, onun da kanseri var ve yakalanma riskimiz milyon kat daha fazla. her organın kanseri var, akıllı olun.
  • peygamber efendi doğuştan sünnetli olduğu için uygulanagelen gelenek..koskoca peygamber tutup "aha benimki böyle" diye göstermiş mi, ya da bir muhabbet çerçevesinde açıklanmış bir durum ise muhabbetin yapısı nasılmış acep diye düşündüren olgu..(bkz: peygamberin sünnetli olduğunu açıkladığı muhabbet)
  • son zamanlarda üzerine epey düşündüğüm tıbbi girişim. tabi manyak gibi durduk yere sünnett sünnett diye düşünüyor değilim, 18 aylık bir oğlum var, bu yüzden üzerine kafa patlatıyorum.
    oğlum olacağını öğrendiğimde ilk aklıma gelenlerden biri sünnet hadisesi oldu. çocuk cerrahı arkadaşlarımdan yenidoğan sünnetini ve ileriki yaşlarda yapılan sünneti kıyaslamalarını rica ettim. kime sorduysam yenidoğan sünneti yaptırma dedi, şaşırdım çünkü son yıllarda yükselen bir trend olduğunu biliyordum. önermemelerinin nedenini şu şekilde açıkladılar, sonuçta bu bir operasyon ve eğer yolunda gitmeyen bir şey olursa penis çok küçük olduğundan kalıcı hasar gelişmesi daha olası ve düzeltilmesi daha zor oluyormuş. böylece yenidoğan sünnetini daha oğlum doğmadan eledim.
    oğlum doğdu, aylar geçti. 1 yaşına doğru yine aklımda belirdi sünnet meselesi. dini bir vecibe olduğunu biliyordum ama gerçekten ne ölçüde gerekli bir şeydi? hem dini hem tıbbi olarak tekrar araştırmaya başladım.
    dini kısmıyla ilgili bilgim halen kısıtlı ama adı üstünde 'sünnet' olan bir durum olduğunu anladım ben okuduklarımdan. farz değil yani.
    tıbbi açıdan çok iyi, çok şahane gibi bilgilerin çok da geçerli olmadığını öğrendim. evet belli enfeksiyonların ihtimalini azaltıyor ama zaten tekrarlayan bir enfeksiyon durumu yok, yani endikasyonu yok tıbbi olarak. ilerleyen yaşlarda gelişebilecek durumlarla ilgili de erişkin olarak kendi düşünüp kendi karar verebilir.
    sonra hadi farz olsun dedim, bakalım oğlum müslüman mı olacak? belki ileride ateist olacak çocuk..olabilir..ya da müslüman olacak ama sünnet edilmek istemeyecek belki, nereden bilebilirim. onun bedeni üstünde onun rızası olmadan - üstelik keyfi ve geri dönüşsüz - bir tıbbi müdahale yapmaya hakkım var mıydı?
    bunları düşündüm işte..ve oğlumu sünnet ettirmemeye karar verdim. umarım doğru bir karar vermişimdir.
    açıkcası tek endişem ileride 'farklı' olmanın onu rahatsız etme olasılığı ama farklı olmanın kötü bir şey olmadığını anlamış olur belki bu şekilde, kimbilir.

    not: bir günahı varsa da boynuma..büyüyünce isterse kendi yaptırır sünnetini..
  • erken bosalmaya ve bir suru psikolojik soruna yol acan sacma ve gereksiz bir operasyon. temizlik icin gerekli lafı hep guldurur beni: o zaman altlarına kir dolmasin diye tirnaklarimizi de sokelim.
  • kitaplarda adı "türkiye'de çağdaş cerrahinin kurucusu" olarak geçen cemil topuzlu'nun (1868 - 1958) 30 kasım 1934'te "türkiye tıp encümeni"ne okuduğu bildiri; başlığı "sünnet lüzumlu mudur?"

    *

    pekâlâ biliyoruz ki, bugün biz müslümanlar şu iptidai âdeti sırf din için sürdürüyoruz. en garibi de, pek çok insan, sünnetin dinimizce farz olduğunu ve sünnet olunmaz ise müslüman olamayacağını zanneder. halbuki peygamberimiz sünneti farz yapmadığı, yani kati surette emretmediği gibi kendisi de sünnet olmamıştır. şu asırda bu gayet gülünç ve iptidai operasyonun hiçbir değeri, hiçbir yeri olmamalıdır.
    herkes kendi dininde serbesttir. ancak kendisini müdafaadan aciz ve hiçbirşeyden haberi olmayan birtakım küçük çocukları yakalayıp aldatarak, din uğrunda mühim bir uzvundan mahrum ve bazen de sakat [bırakıp] günlerce, aylarca ıstıraplara ve ölüm tehlikelerine bile maruz bırakmak doğru mudur? on sekiz yaşını geçtikten sonra arzu eden bir erkek sünnet edilmesini isteyebilir; ve sünnet olsun buna hiçbir itirazım yok. ancak masum çocuklara din perdesi altında ıstırap çektirmemeli. on sekiz yaşına kadar hiçbir çocuğa sünnet ameliyesi yapılmasına müsaade etmemeli.
    güya sünnetin temizlik bakımından faydası varmış. günde bir defa ve birkaç saniye sürecek olan temizleme işini yapmayıp da cinsel organın mühim bir parçasını kesip attırmakta hiçbir mantık yoktur. el ve ayaktaki tırnakları her gün temizlememek ve ara sıra kesmemek için tekmil tırnakları kökünden söküp mü çıkarırız?
    sünnetin fimosis ve buna benzer hastalıkların önüne geçeceği iddiasına gelince; bu gibi hastalıklara nadiren tesadüf olunur. tedavi ile geçeceği gibi, icap ederse vaktinde lazım gelen ameliyat ağrısız yapılır. lakin binde bir kişide tesadüf olunan bu hastalıklar için bütün müslüman çocukların mühim bir uzuvlarını hayatları bahasına ve din uğruna kestirmekte mana nedir? din telkini olmaksızın düşünelim. sünnet olmamış on bin kişide birinin fimosise müptela olabileceğini ileri sürerek bütün erkek çocukları sünnet ettirmeyi [teklif etmenin] ileride apandisit hastalığına uğramasın diye bütün insanların doğduktan sonra apandisini çıkarmayı teklif etmekten ne farkı var? çocuklarda sünnetin zararlı olmadığını iddia edenler de var [ama] günlerce yaraları kapanmayarak ıstırap çekenlere, sakat kalanlara, hatta ölenlere bile tesadüf olunuyor. hele sünnetten sonra sinir hastalıklarına tutulan çocuklar pek çoktur. bu gibi hastalıklar ekseriya biçare yavrunun şiddetli heyecan geçirmesinden ve pek çok korkmasından ileri geliyor. memleketimizde sünnet hakkında henüz resmi bir istatistik tutulmamış olduğundan, ölen, sakat kalan ve sinir hastalıklarına tutulan çocukların doğru bir surette sayısını bilemiyoruz. bunun tetkikini sağlık bakanlığı'ndan bekleriz.
    arkadaşlar,
    din için yapılan şu sünnet ameliyesinin asla faydası olmayıp, bilakis kötülüğü ve tehlikesi aşikâr bulunduğunu tasdik edeceğinizden şüphem yoktur. sünnet ameliyesinin müslümanlık dininde farz olmadığına; pek iptidai ve tehlikeli bir âdet olduğuna; on sekiz yaşından evvel çocukların asla sünnet ettirilmemesi ve bu yaştan evvel sünnet ettiren ve sünnet ameliyesi yapan kişilerin cezalandırılmasına dair bir kanun tasarısı hazırlayıp, sünnet mevsimi olan ilkbahardan evvel büyük millet meclisi'ne gönderilmesini isteyelim.
  • sünnet, sünnet derisi denilen ve kesinlikle penisin ucunda olmayan, * penisin bas kismina yakin derinin kesilerek, bu bölgedeki derinin inceltilmesi islemidir. peki neden yapilir bu islem, tamamen erkegin erken bosalmasi için. çünkü bu bölge sinirlerin en yogunlastigi bölgedir.

    sevismenin sadece çocuk yapmak amaçli oldugu düsünülürse sünnet isi kolaylastirmaktir. toplumsal açidan sünnet er kisinin isini çabuk bitirip baska seylere konsantre olmasini saglayarak verimliligi arttirir *.
    ayni sekilde kadinlarda sünnet, kadini evinin isleriyle ugrasmaya böyle cinsellik falan düsünmemeye itmektedir.

    neden cinsellikten zevk almak engellenmeye çalisiliyor? tabi ki daha çok çalisip, topluma daha fazla hizmet edebilmek için, toplumdaki yerimizi bilmemiz için, çünkü her insandaki ilkel duygular bir.

    insanlar dini bagnazliklarini kaybettikçe bunu baska seylere bagladilar. kimse sünnetin gerçekten gerekli olup olmadigini düsünmüyor. gelenek haline geldi. bir de dügün falan. herkes biliyor ya senin çocugunu kestirip kestirmedigini. bir gün kesin sorarlar sünnet ne zaman diye. üzerinde toplumsal baski da var. tam bir toplum kurali olmus.

    bir de sünnet olan çocuga artik erkek oldun deniyor. ne demek erkek olmak. bes dakkada besiktas erkeklik ispati mi? hem sen git çocugunun velisi olarak, onun hiçbir seye karar veremeyecegi yasta, aklina yok sen erkek olacaksin, dini vecibe bu gibi seyler sokarak bir parçasini kes at. daha sonra da temizlik için gerekli de. ne yani dünyanin 2/3'ü pis mi.

    bir gün gelecek hepimiz baliklar gibi çiftlesecegiz.
  • laga lugaya girmeden; çocuk yaşta insan haklarına birinci dereceden tecavüzdür. açık. net.
  • (bkz: islamiyet)'te peygamberin yaptigi hayirli i$lerin butunu.. mesela peygamber sakal uzattiysa sakal uzatmak sunnet sayilir..

    7 yil sonra gelen edit: du$undum de sakal uzatmanin nesi hayirli yahu?

    - oo hamit sakal uzatmi$sin hayirli olur in$aallah
    - hayir olsun be cemil'im

    (bkz: sakal uzatmanin hikmeti)
  • her yil tekrarlanmasi gereken akvitive.. malum, surekli kestirirseniz daha gur cikar..
  • müslüman bir ülkede yaşıyorsanız eğer, yahudiyseniz yahut sünnet taraftarı x kabilesi mensubuysanız, "sağlıklıdır" önkabuluyle kanıksanmış olmanız gereken operasyon.

    bu sağlık iddiasını çözebilmiş değilim, dünyada milyarlarca sünnetsiz erkek var. sünnetsiz pipi düşmesi, kesilmeyen deri enfeksiyonu, sünnetsiz humması(?) ya da peniskıran diye bir hastalık duymadım.

    pedikür ne derece sağlıklıysa sünnet de o kadar sağlıklı olmalı.

    aidsten koruyormuş, hadi canım, prezarvatifle karıştırılıyor olmasın?
hesabın var mı? giriş yap