• oyun sektorunde kalite tekelini usa studyolarindan kurtaran serinin mirasini surdurmeyi pek de basaramayan son bolumu olan fps.

    serious sam first encounter ilk ciktiginda oynanis olarak sundugu nefis bir setting (antik misir) secimine eklenmis yuksek hizli shoot'em up action play ve guzel bir mizah anlayisinin yaninda bunlardan daha da parlak sekilde teknik yonden o zamana kadar gorulmemis genislikte acik alanlar cizip bu acik alanlara 10larca hareketli dusman ekleyip sistemi kastirmamayi beceren bir grafik motoruyla her oynayani serinin buyuk bitr fani yapmisti. ayni motorlar yapilan serious sam second encounter biraz daha sonuk kalsa da yine bizi cesitli kadim uygarliklara gondermis, yine soluksuz kapismalarda binleri kesmemizi saglamisti.

    serious sam 2 ise serinin bas kotusu mental'in pesinde yine degisik uygarlik settinglerinde gecen parcalardan olusan, mizahi yonu arttirilmis, grafik olarak ilk oyunun yaptigi etkiyi yapacak kadar olmasa da yine ustun grafikler sunan, action dozu yine cok yuksek olan guzel bir eglencelikti.

    serious sam 3 bfe ise serinin prelude'u. bfe'nin acilimi ilk olarak battle for earth olarak aciklanmis ve ss3'te ilk oyunun lore'unda bahsi gecen, sam'in mental guclerine karsi dunyada verilen savasta gosterdigi buyuk kahramanliklarin islenecegi belirtilmisti. daha sonra bfe acilimi oyunun prelude oldugunun altinin cizilmesi adina before first encounter olarak degistirildi.

    bu oyun serinin diger oyunlari kadar ozenli degil ne yazik ki. 2. oyunda netrisca'nin konustugunu duyan sam'in sasirmasi uzerine, netrisca'nin verdigi "it's all about a larger game budget." cevabina istinaden netrisca'nin tekrar sessizlige gomulmesi hatta neredeyse tamamen faydasiz bir techizata indirgenmis olmasi konu hakkindaki ilk ipucunu veriyor.

    bir ayri negatif etmen ise serious sam'in devasa arenalar bazli catisma sisteminin oyunun ilk bolumleri boyunca sokak / koridor akisli siradan bir fps'e donusmus olmasi. siradan, vasat bir fps tadi birakiyor ilk bolumler. ayrica dusman sayisi az ve sam'in hareket hizi da azaltilmis. silahlar daha agir ates ediyor, reload sureleri daha uzun. bu nedenle catismalar diger oyunlardaki kadar aksiyon hissi vermiyor. oyun her yonuyle daha agir. dusman sayisinin azligi dusmanlarin goreceli olarak guclenmesiyle dengelenmeye calisilmis. genel olarak dusman cesitliliginda fazla bir degisiklik yok. ilk oyundaki standart kadroya bir kac ek yapilmis. ikinci oyundan bir cok dusman ise burada kendini gostermiyor.

    oyun yine misir'da geciyor ve sehirde baslayan macera bir sure sonra olmasi gerektigi genis arenalar iceren bolumlere birakiyor yerini. ancak headless kamikaze bomber'lari patlatinca, fazlaca roket yada patlayici kullaninca kalkan toz bulutu gorus derinligini azaltiyor ve onumuzdeki sisin icinden firlayan dusmanlar tehlike yaratmaya basliyor. yine serinin standardi olarak sona dogru catismalarin ve gelen dusmanlarin adedi sacma degerlere ulasiyor. cok uzun bir sekans bu, normal zorluk seviyesinde 1.5 saat kadar suruyor. yine ikinci oyun gibi koridor bazli bir sekans ile derin bir kanyonun icerisinden catisarak oyun sonu canavarina ulasiliyor. ancak bu sefer catismalar diger oyunlar kadar iyi ayarlanmis olmadigi icin bu sekans ne yazik ki sikici oluyor. oyun sonu canavari ise serinin gelmis gecmis en sonuk boss catismasini sunuyor. ilgili bulmaca minionlarla hic ugrasmadan sadece boss'un hareket sekansinin bitmesini bekleyip ayni hareketi 5 kere tekrarladiktan sonra olumunu izlemekten ibaret. serious sam serisi icin buyuk bir hayal kirikligi.

    oyunun daha erken toparlanmasini engelleyen bir diger etmen duzgun silahlarin cogunun ilk bolumler boyunca secret arealara gizlenmis olmasi. her level'da 8-10 secret var ve bazilari gercekten iyi gizlenmis. iyi silahlar da bu secretlarda bulunuyor. action bazli bir oyunda bu kadar zorlu secretlar oynanis mantigina ters kaciyor. once dusmanlari bitir sonra bos levellarda secret bulacam diye gezin dur. tatsiz. bunu yapmayinca duzgun silahlara cok gec ulasmak da tatsiz. lose - lose situation olusturmayi basarmis bu sefer devolver.

    oynanis hakkinda daha fazla bir sey soylemenin pek alemi yok. teknik acidan grafikler oyunun ciktigi tarihin standartlarina gore kabul edilebilir sayilsa da cok cok parlak degiller. sistem gereksinimleri olarak 8 gb ram ve i7 2820qm destegiyle calisan 2 gb'lik bir gtx580m cipinde 1080p'de full ayarlarda sorunsuz akiyor serious sam 3.

    oyunun jewel of the nile adinda 3 levellik bir dlc'si var. orijinal oyunun levellari arasinda bir donemde geciyor. sanki oyunla bir gelistirilmis ve sonradan bu levellar "yaw bunlari cikartalim, zaten oyun yeterince uzun, bunlari sonra dlc olarak satariz." mantigiyla orijinalden cikartilmis gibi duruyor. yine de levellar orijinal oyun levellarindan buyuk ve daha cok anahtar bulmacasi iceriyor.

    sonuc olarak serinin ez zayif halkasi serious sam 3. tek epik yonu title sarkisi. ciddi gaz. arada catislamalrda calmaya basliyor cok costuruyor. yaklasik 10 saat kadar suren bu oyunu serinin ciddi takipcileri disinda kimseye onermem. bir prelude oldugu icin serinin gelecek oyunlarini konu devamliligi acisindan etkilemesi de mumkun degil zaten. pek notlama yapmam ama bu sefer genel bir fikir vermesi acisindan bu oyunun 10 uzerinden 6 ettigini belirterek bitireyim.
  • kırıp da oynamak isteyenleri kırmızı bir sürpriz bekliyor.
    http://www.youtube.com/…0&feature=player_embedded#!
  • antik mısır konseptinden uzaklaşmasıyla sıradan bir fps oyunu halini almış serious sam serisi.
  • korsan korumasına çare olarak satın alınabilen, hem de steam yaz tatili indirimlerinde fiyatı 10 dolara kadar düşebilen; satın alındığı zaman ne ölümsüz akreplerle, ne de gökyüzündeki bulutlarla uğraştıran şukela oyundur.
  • temmuz 2011'de yayınlanması beklenen serious sam serinin devam oyunu.

    serious sam 3: bfe olarak geçiyor ancak bfe'nin açılımı tam olarak bilinmiyor, tek bilinen e'nin egypt* olduğu. tahmin edilen isim bum fudge egypt, sebebi de bfe kısaltmasının argoda bum fuck, egypt olarak kullanılması.

    sızan ilk 5 screenshot: http://store.steampowered.com/…41070/?snr=1_4_4__13

    resmi site: http://www.serioussam.com/ (henüz güncellenmeye başlanmadı)

    http://www.merlininkazani.com/…r-haber-39937p1.html
  • oyunun başlarında karanlık ve sütunlu bir yere giriliyordu, oradan çıkış yolunu bulamayıp "lan serious sam mi oynuyoruz portal mı oynuyoruz belli değil" diyip kapatmıştım. abi dümdüz sıka sıka gidilecek oyundur serious sam. bulmaca çözmek istesek adventure oynarız.
  • yıllar sonra bir bilgisayar sahibi olmam (gerçi eşimin bilgisayarı ama olsun) ve steam üyeliği ile sonunda indirip bitirebildiğim oyun.

    zira öncesinde torrentten kovalarken sürekli şu saçma olaylara denk geldim, ilk bölümde ölmeyen akrep, farenin takılı kalıp sürekli dönmesi vs.

    neyse ki sonunda indirdim, oynadım ve bitirdim. diğerleri kadar güzel değil evet, eğlenceli değil diğerleri kadar.

    bir de örneğin oyun bittikten sonra bir de serious modda hileler açık oynuyorum fakat serious modda bile çok fazla canavar gelmedi anlamadım ben. evet fazla canavar var fakat serious sam 2'de parmağım yapışıyordu tuşa sürekli ateş etmek için.

    neyse ki sonunda 4 - planet badass'in duyurusunu yaptılar. bakalım o nasıl olacak ama oynayacağım kesin.
  • reindeer hunter adlı achievement'ının yapılabilmesi için gereken yılbaşı ağaçları aralık ayı süresince geri eklenmiş olan oyun.
  • hislerime ve yayınlanan ekran görüntülerine bakılırsa şimdiye kadar yaptığı gibi çok memnun edecek bizleri, co-op alanında serious sam başkadır.
  • steam'de çıkış tarihi 18 ekim 2011 olarak duyurulmuştur. çıkış fiyatı $39.99 (bir steam klasiği olarak 10% indirimli preorder fiyatı $35.99), serious deluxe edition fiyatı ise $49.99'dır.

    http://store.steampowered.com/app/41070
hesabın var mı? giriş yap