menderes samancılar
-
sayısız "politik-toplumsal" filmin üçüncü adamı. onun varlığı bu filmlerin izleyicisine bir güven duygusu aşılar hep.
kendisine sonsuz saygılar... -
kıwırcık saçlı, ekseriyatla sakallı bir oyuncudur... başroldeki adamın ahbabı olur, derde, kedere sürüklenir, acı çeker... kısık ve bezmiş bir sesi wardır, sol görüşlüdür sence.
-
yeşilçam'ın pek çok eski oyuncusu gibi çok yönlü, yer aldığı işlerle "kazandıran" ama kendisi kazanıp da rahata erenlerden olamayan kişilerdendir. şu tespiti de buruk bir gerçeği ifade etmektedir:
"şiir ve öykü çalışmalarım var, uzun yıllardır. (...) öykü yazmak için insanın kafasının rahat olması gerekiyor. öykü yazarken ev sahibi zili çalınca senin öykün, şiirin hepsi darmaduman oluyor..."
artizler kahvesi, s. 82. -
"kırılmış çocukların hüznü vardı
sesinizin tonunda.
kimse bir şey yapmadı
herkes her şeyi gördü.." -
türk sineması'nın en özel oyuncularından birisidir.
kara çarşaflı gelin, fırat'ın cinleri, güneşli bataklık, kanal, bereketli topraklar üzerinde, kaşık düşmanı, bekçi, fatmagül'ün suçu ne, halkalı köle, 72.koğuş, bir avuç gökyüzü, sarı mersedes, gramafon avrat, sis, eskici ve oğulları, karartma geceleri, dönersen ıslık çal, piano piano bacaksız, mavi sürgün, kaledeki yalnızlık, gözetleme kulesi gibi bir dizi seçkin filmde rol almıştır.
aytaç arman gibi o da süreyya duru' nun gedikli oyuncularından birisi olmuştur.
1992 yılında memduh ün yönetiminde çektiği zıkkımın kökü adlı filmle oyunculuğunun zirvesine ulaşmıştır.
1998 yılında ünlü fransız yönetmen claude lelouch'un hasards ou coïncidences adlı filminde almış olduğu rolle de kariyerini taçlandırmıştır.
sıradan bir karakter oyuncusu kesinlikle değildir, özellikle gökhan güney ile çektikleri başta olmak üzere şarkıcı- türkücü filmlerindeki rolleri dahi akılda kalıcı, fark yaratır cinstendir.
genellikle iyi adam rollerinde görünse de, menderes samancılar'ı iyi adam- kötü adam şeklinde yaftalamak zordur.zira, kötü adamı oynadığı filmlerde dahi, özünde iyilik kırıntıları barındıran bir adamdır.
kendine özgü aksanı ve ses tonu ile gerçekleştirdiği seslendirmeler de, samancılar'ın bir başka artısıdır ki, yeşilçam'da kendini seslendiren karakter oyuncusu çok azdır.
herhangi bir oyunculuk eğitimi almamış, tamamen alaylı olarak kendini yetiştirmiştir ve seslendirme konusunda en az tiyatro oyuncuları kadar başarılıdır.
yakından tanıma ve sinema üzerine uzun uzun sohbet etme şansı bulduğum menderes abi, kamera önünde neyse gerçek hayatta da ayni kalabilen, filmlerindeki gibi sessiz ve derinlikli, kirlenmemiş bir adamdır.
kendisi ile, yaşamı ve oyunculuk serüveni üzerine uzun bir röportaj şuradan okunabilir. -
büyük oyuncu. az önce bir ağlama sahnesini izledim, durup dururken ağlamaya başladım. kendisine hürmetlerimi sunarım.
-
süper yetenekli, süper rol yapan, rol aldığı yapımdaki ana fikirden kopup sanatını hayran hayran incelememe neden olan, kanımca değeri az bilinen sanatçı
-
isim babası adnan menderes olan sol görüşlü sanatçı. 1974 yılında, bir fabrikada işçi olarak çalışırken, hürriyet'in açtığı bir yarışmaya katılmış ve fotoroman kralı seçilmiştir. ilk filmi, yönetmenliğini yılmaz duru'nun yaptığı ince memed vuruldu'dur.
-
bir filmde karşıma çıkınca mutlu ediyor beni bu adam.
eski bir türk filmi izliyorum örneğin, çok araştırmamışım, sadece başrollere ve yönetmene bakmışım, pat yan rollerden birinde karşıma çıkıyor. kaybettiğimi bulmuş gibi seviniyorum.
çok da iyi filmlerde oynamıştır. tırışkadan filmi az bulunur. -
türkiye'nin en underrated oyuncularından biri.
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap