• öncelikle alman değil belçikalı demekle başlayayım. müthiş bir yazardır diyerek devam edeyim. "gövdeyi boşverin, ruhu verin" sloganının en gür sesidir. simgeci tiyatronun en yetkin yazarıdır. sezgiseldir yazdıkları ve başrolde hep ölüm vardır. "çağrılmadan gelen" adından da anlaşılacağı gibi ölümün metaforik bir anlatımıdır. "evin içi" ve "mavi kuş" diğer önemli eserleridir. kalp gözüyle gören ve herotik tragedyanın antitezi olan yapıtlarıyla okunup hatmedilmesi gerekli bir yazardır. şiddetle tavsiye edilir.
  • maurice polydore-marie-bernard maeterlinck. 29 ağustos 1862, gand - 6 mayıs 1949, nice.

    belçika'lı fransızcagil * şair, oyun yazarı, denemeci. luven katolik üniversitesi hukuk fakültesi * mavi kuş adlı oyunu * * ile 1911 nobel edebiyat ödülünü almıştır. 1932'de belçika kralı tarafından kont'lukla pâyelendirilmiştir.

    (bkz: mehlika sultan/#2934124)

    (bkz: serres chaudes) *
  • eski şarkılar

    bir gün döner gelirse
    ona ne söylemeli.
    - dersin ki bekleyerek
    kapadı gözlerini.

    ya yine o sorarsa
    beni hiç tanımadan.
    - belki bir derdi vardır,
    ona kardeşçe davran.

    ''nerde?'' diye sorarsa
    ne cevap vereyim ben.
    -ver altın yüzüğümü
    hiçbir şey söylemeden.

    ya derse ki: ''salonda
    neden yok hiç kimseler?''
    -açık kalmış kapıyı
    sönmüş lambayı göster.

    ya o zaman derse ki,
    ''nasıl oldu ölümü?''
    belki ağlar korkarım
    söylersin güldüğümü.

    cev: suut kemal yetkin
  • evin ici, körler, mavi sakal ve pellias ve melisande adli basarili oyunlarin yazari
  • alman mistik romantik yazar novalis'ten ziyadesiyle etkilenmiştir.
  • 1911'de nobel ödülü alan gent doğumlu belçikalı şair-yazar.

    hem xıx, hem de xx. yüzyılda etkin olması, her iki yüzyılın literatürüne de etkin katkıda bulunan yazar oluşu gözden kaçmayan yönü.

    le trésor des humbles (fakirlerin hazinesi) ile l'oiseau bleu (mavi kuş) adlı eserleri önemlidir.

    "gövdeyi boş verin, ruhu verin" sözü ile yarı-romantizm içeren "bir gün döner gelirse/ona ne söylemeli?" dizeleri altını çizdiğim söylemleri arasındadır.
  • tutunamayanlar'da mavi kuş eserinin konusuna inceden değinilmiştir:

    - "ayrıca, 'mavi kuş' filmini gördükten sonra, suç sineması da eski korkutuculuğunu kaybetti. maurice maeterlinck'in bir oyunundan alınan bu filmde ölümden sonrasıyla doğumdan öncesini, aynı ülkede geçen olaylar dizisi olarak görmek, selim'e belirsiz bir haz ve endişe vermişti.
  • rainer maria rilke "sanat üstüne" adlı eserinde kendisinden fazlasıyla bahseder. maeterlinck'in sanatçı kişiliği ve tiyatrosu üzerine görüşlerini dile getirir.
  • maeterlinck: “biz konuşmaya başlar başlamaz herhangi bir şey, bir yerlerde tanrısal kapıların kapandığını söyler bize.”

    maeterlinck: “kendini birine gerçekten adamak istiyorsan, sus o zaman.”

    maeterlinck: “iki insan karşılaşır karşılaşmaz görünmeyen düşmanı ürkütmekten başka bir şey düşünmezler”; bir an önce konuşmaya başlayıp o düşmanı anında öldürürler. arkadaşlıklar nefret içerir sessizliğe karşı. oysa birlikte susma bir birleşmedir.

    (maurice maeterlinck 1862 – 1949)

    maeterlinck'e göre dil insanlar arasında bir köprü değil, bir duvardır. üstelik yaşamla aramıza giren bir duvar; çünkü yaşamadığımız anlarda konuşuruz biz. yani: konuştuğumuz zamanlarda yaşamıyoruz demektir.

    h. ibrahim türkdoğan
  • victor erice'nin arı kovanının ruhu filmi, bu güzel ismini maeterlinck'in bir kitabından almıştır.
hesabın var mı? giriş yap