• herkes senin nasıl göründüğünü bilir ; ama çok az insan nasıl olduğunu hisseder. demiş olan zatı muhteremdir.
  • floransalı düşünür, devlet adamı, askeri stratejist, şair, oyun yazarı. italyan rönesans hareketinin en önemli figürlerindendir. ayrıca rönesans italya'sında geçen assassin's creed video oyununda bir figür olmuştur.
  • 16.yy başında yaşayan floransalı devlet adamı, düşünür, şair, oyun yazarı ve tarihçi. siyasi davranışları 'iyi-kötü' gibi ahlaki kavramlarla değil, kendi gerçeklikle temelinde ele almıştır.

    en ünlü eseri prens'tir.

    da vinci's demons dizisinde eros vlahos tarafından canlandırılmış, leonardo da vinci'nin öğrencisi olarak gösterilmekte ve floransa veliahtının haklarını korumaya çalışmaktadır.
  • tabiatı resmederken, dağların görüntüsünü alabilmek için aşağıya, vadilere inmek; vadileri iyi çizebilmek için de dağların tepesine çıkmak gerekir. bunun gibi, halkların yapısını anlayabilmek için kral; kralların yapısını anlayabilmek için de halk olmak gerekir..demiştir prenslerin katibi.
  • virtu(erdem) kavramını kendi tanımlamaları üzerinden yapması, bu virtulara sahip kişilerin machiavelli'in bakış açısından nietzsche'nin tanımıyla ubermensch olarak adlandırılabilmesi sebebiyle düşüncelerini proto-nihilist olarak tanımlayabileceğimiz italyan politik bilimci.
  • vahşi bir zeka değil, vahşetin zekasıdır.
  • prens ve hükümdar eserlerinin sahibi yüksek şahsiyet. ilkini okumuş, ikincisine başlamamış birisi olarak söylüyorum; bu adamın kitaplarını okuyarak siyasetin ne demek olduğu anlaşılabilir. her siyaset bilimi öğrencisinin, kitaplarını mutlaka okuması gerekir ancak akademisyen olup da bu adamı sadece kısmen sınavda kullanan kişiler olması eğitim sistemi adına üzücü.
  • günümüz dünyasını kavraması gereken her tarihçinin hakim olması gereken bir adam.
  • uluslararası ilişkiler biliminde (bilim olup olmadığı akademi tarafından tartışılan bir durum) klasik realizm felsefesinin babaları arasında gösterilir. prens isimli kitabında yöneticilerin (devletlerin) tamamen pragmatik olgularla hareket ettiği, ahlak kavramının önemsenmediği bir profil tasvir edilmiştir. neo-realizm ve neoclassical realizm teorilerinin çıkış noktası da aynı zamanda classical realizm'dir.
  • "herkes bir hükümdar, kimi fiilen kimi hayalen. ihbar edilene değil, edene kızışımız bundan." sözüyle zamanın ötesinden ensemize şaplak atan düşünür
hesabın var mı? giriş yap