• köşegen uzunluğunu cetvelle ölçmek olanaksızdır.
    cetvelin birim aralıklarını ne kadar küçültürsek küçültelim her zaman küsürat kalır.
    bu garip durum hep ilgimi çekmiştir.
  • 50 ye kadar olan sayilarin kareleri'ni almak nispeten kolaydir.. yani mesela 14 den sonrasi ezberimizde pek olmaz, ama 50'nin karesi 2500 dür..

    bu araliktaki bir sayinin karesi, o sayinin, 50 ile farkinin 100 carpimini, 2500'den cikartip, o farkin karesini cikan sonuca eklersek cikiyor..

    şimdi dünyada neden rakamlarin icat edildigini, yukaridaki cümleden anlamis olmalisiniz. zira bi bok anlasilmiyor dedigimden.. soyle anlatayim:

    mesela 43'ün karesini şey ediyoruz..

    50-43=7...
    7x100=700
    2500-700=1800
    7x7=49
    43x43= 1849 (1 yaklaşık desem.. bir kelime bir işlem'in bu bölümünde de, katalitik soba kazansam.. oh bebek)
  • bir sayinin kendisi ile çarpilmasi olayi. [²] ile gösterilir,
    örnek: a×a=a²
  • japonca'da, erkekler için kullanılan "o" kelimesi. ingilizce'deki "he" gibi bir kullanımı var. aynı zamanda erkek arkadaş, sevgili şeklinde bir kullanımı da var.

    kadın versiyonu için, (bkz: kanojo)
  • mükemmel simetrisine rağmen gözümde hiçbir zaman bir çember olamayacak olan. hatta tamam çember gerçekten mükemmel simetrik onu geç; üçgen kadar bile olamayacak geometrik şekil. ne yöne çeksen gelir insanına benziyor nedense.

    halbuki üçgen öyle mi? bir duruşu var. pampa ben ikizkenarım diyor, yeri geliyor geniş omuzlu, yeri geliyor koca götlü oluyor.

    çember de dünya yıkılsa umrunda değil. stabil. misafir sevmez, gelsen kovar, ama kendini sevdirmek için çeşitli yavşaklık yapmaz.

    hiç sevmiyorum ulan kareyi.
  • bir (bkz: ruben östlund) filmi. * cannes' de en iyi film ödülünü alınca, vizyona girer girmez koşa koşa gittik. beklentiler tavan filan... filmin bende bıraktığı izlenim şu: birbirinden farklı bir kaç hikaye izledim ama hepsi yarım kalmış hissiyle ayrıldım salondan. bir bütünlük sağlanamamış filmde. anlatmak istediği çok şey varmış da zaman yetmemiş; zamanı kollarken bir süre sonra kafası karışmış gibi sanki. sağlam absürd ve komik bir iki sahne dışında beklentimin çok altında kaldığını söyleyebilirim.
  • dört başı mamur ve ayağını yorganına göre uzatan şekil, geometri öğesi vs. her bir kenarı eşit olduğu için ve kapalı olduğu için çoğu insanca hapishane ile de ilişkilendirilir.
  • (bkz: the square)
  • (bkz: karikatur)lerde hikayenin anlatıldığı en küçük birim. bazen dikdörgende olur ama kare denmesi avantaj kazandırır.
  • diyez yerine dilimize yerleşen kelime...
hesabın var mı? giriş yap