• perlman'a* sormuşlar, dünyanın en iyi kemancısı kimdir diye?
    o da "herhalde benimdir" demiş.
    "peki ya heifetz için ne dersiniz?" demişler;
    verdiği cevap "ben tanrı'nın işine karışmam" olmuş.
  • george bernard shaw heifetz'in bir konserien gittikten sonra eve vardığında şu aşağıdaki mektubu yazmış:

    azizim mr. heifetz,
    karım ve ben konserinizle büyülendik. böylesine güzel çalmayı sürdürürseniz genç yaşta öleceğiniz muhakkak. kimse tanrıların kıskançlığını kamçılamadan böylesine mükemmel çalamaz. sizden her akşam yatmadan önce kötü bir şeyler çalmanızı içtenlikle istirham ediyorum...
  • yahudi olan heifetz, 2. dünya savaşından sonra israil'de verdiği ilk konserlerde richard strauss'un bazı eserlerin repertuarına almış ve çalmıştır. strauss ve wagner nazi bestecileri olarak bilindiğinden israil'de heifetz'in bu konserleri tepki çekmiş ve tehditler almıştır. ilk konserlerinde bu bestecilerden vazgeçmemiş fakat salonda bu eserler bittikten sonra alkış yerine bir ölüm sessizliği olmuştur. ve bu konserlerden birinin sonunda heifetz genç bir israillinin saldırısına uğramıştır sokakta, kemanına vurmak isteyen saldırganı eliyle engellemek isterken sağ eli zedelenmiştir. bu hasar öyle büyük olmuştur ki çok kısa zaman içerisinde konserleri azalmış ve daha sonra hiç konser verememiştir. soykırımın, savaşın ve politikanın etkisi sağ eliyle yaşamış yüzyılının en büyük virtüözüdür jascha heifetz.
  • 'if i don't practice for one day, i know it; if i don't practice for two days, the critics know it; if i don't practice for three days, the audience knows it' dedigi rivayet olunuyor. ama ignacy jan paderewski de demis olabilirmis. ya da belki ayni laf baska muzisyenlere de mal ediliyordur.
  • klasik eserleri nasıl icra ettiği merak edildiğinde artık yorumlarına kolaylıkla ulaşılabilen keman virtüözü. gençlik ve olgunluk dönemindeki görüntüleri de meraklılarına bu şekilde ulaşabilir.

    tchaikovsky yorumu
    http://www.youtube.com/…kfaq9ktlcay&feature=related
    mozart yorumu
    http://www.youtube.com/…fvsgx7gkc_k&feature=related
    bach yorumu
    http://www.youtube.com/…r_1hs5lebm0&feature=related
    paganini yorumu
    http://www.youtube.com/…vpcngrie__m&feature=related
  • belki en ustun yetenekli kemancilardandi fakat kesinlikle en disiplinli olaniydi. o kadar saglam bir teknigi vardi ki dunyanin en iyi kemanistleri 70-80li ya$lara geldiklerinde patir patir dokulup yanli$lar yaparken o yine 20 ya$inda caldigi gibi calmaya devam etmi$tir. masterclass vidyolarindan gordugum ogretmenligi gaddar disiplini varmi$-ki keman i$i ancak oylesini hakeder- kar$isindaki ogrenciye "cal solbemol major onlu gam, guzel olmadi bir daha cal" diyerek beni korkutmu$tur, bir beni korkutur zaten, ogrenci catir catir caldi dibim du$tu tv kar$isinda, aglamakli oldum.
    ogretmenliginden soz etmi$ken ayni ciddiligi ve ozveriyi payla$an rahmetli nuri iyicil'i anmadan gecemeyecegim, onun da onceligi disiplindi, cali$mayandan hic hazetmezdi, cali$andan da tatli dilini eksik etmezdi.
  • leopold auer'in ogrencisidir.
  • alexander markov'u, ogrencisi olmasi icin bizzat amerika'ya cagirmis virtuoz.

    kaynak:
    http://www.alexandermarkov.com/
  • kusursuz bir tekniğe sahip olduğu hiç kimse tarafından tartışılmaz. ancak, yorumu üzerinden yıllar süren tartışmaların döndüğü bir icracıdır. pek çok kişi (aralarında ben de varım), heifetz'in icrasını fazlasıyla mekanik bulur.

    sonuç olarak, kemanda teknik heifetz'den sorulur. ancak, kişisel bir zevk olmakla birlikte, yorum konusunda ben itzhak perlman derim. ilginçtir ki, itzhak perlman'ın kendisi yorum konusunda da heifetz der :)
  • "no matter what side of the argument you are on, you always find people on your side that you wish were on the other"

    demiş büyük müzisyen.
hesabın var mı? giriş yap