• şarkı, aysel gürel'in sözleri ve sezen aksu'nun yorumuyla 80'li yıllar sonrası türkiye'nin içler acısı haline ironik bir yaklaşımdır aslında. (sen seni bil sen seni, sen sıkı tut çeneni, eline diline hakim ol, sonra öcüler yer seni!***) geliştiğini sanan ancak kendi benliğine yabancılaşmaktan başka bir şey olamamış, formaliteler ve prosedürler içinde kıstırılmış bir ülkeye biraz alaycı, bazen ciddi ama tam anlamıyla taşı gediğine oturtan bir dönem tahlilidir...
  • söz aysel gürel, düzenleme-beste onno tunç.
    bak: düğün.

    yerimiz mi dar yoksa yenimiz mi dar*
    ne var?
    urmuş herkes, o da kim oluyor
    sen kimsin kim bunlar
    en büyük kim?

    hadi bakalım kolay gelsin
    bir acaip zor yarış
    bana ne aman ben anlamam
    pek hesaplı ince

    sen seni bil*, sen seni
    sen sıkı tut çeneni*
    eline diline hakim ol*
    sonra öcüler yer seni*

    sen seni bil, sen seni
    sen sıkı tut çeneni
    eline diline hakim ol
    dikkaaaaaaat*!..

    ah içimizde ne hevesler*
    arada hicaz* arada caz nefesler*
    bir yanımız her duruma müsait
    ne kadar uyarsa o kadar ister.
  • bizi, bize anlatan dörtlüklerden biri:

    ah içimizde ne aç hevesler
    arada hicaz arada caz nefesler
    bir yanımız her duruma müsait
    ne kadar uyarsa o kadar ister
  • sezen aksu'nun grup seks deneyimi anlatan şarkısı.

    yerimiz mi dar yoksa yenimiz mi dar (olayın geçtiği yere vurgu)
    ne var?
    uçurmuş herkes o da kim oluyor (kefiyler yerinde, şuradaki de kim?)
    sen kimsin kim bunlar (grup seks paydaşlarına gönderme)
    en büyük kim? (bu kısım anlaşılır * )

    hadi bakalım kolay gelsin (olaylar başladı)
    bir acaip zor yarış (herkes bir şeyler yapma derdinde)
    bana ne aman ben anlamam (ben yeniyim, o kadar anlamıyorum bu işleri)
    pek hesaplı ince iş (kim kime olayları)

    sen seni bil, sen seni
    sen sıkı tut çeneni (gizli kalmalı olay)
    eline diline hakim ol (yanlış yerlere sapma)
    sonra öcüler yer seni

    sen seni bil, sen seni
    sen sıkı tut çeneni
    eline diline hakim ol
    dikkaaaaaaat!..

    ah içimizde ne aç hevesler (arzular şelale durumu)
    arada hicaz arada caz nefesler (herkesin nefesi birbirine karışmış)
    bir yanımız her duruma müsait (bu kısım da açık *)
    ne kadar uyarsa o kadar ister (bir üstteki açıklama, son kısımdaki vokallere dikkat)

    yıllarca bu şarkıyı ne kadar masum dinlemiştik oysa, hatta bu şarkı daha önce de belirtildiği gibi seçim şarkısı oldu kaç kere. insanlar bir zamanlar neyin kafasını yaşamış, insan gerçekten hayret ediyor.

    not: tabi bunların hiçbiri gerçek bilgi değil, hadi bakalım.
  • "$oyle yaptim abi $imdi de boyle yapcam abi" $eklinde kafa utuleyenlere verilen fix cevap.
  • sezen aksu'nun gülümse adlı albümündeki şarkı, "...kolay gelsin, bir acayip zor yarış, banane aman ben anlamam, pek hesaplı ince iş" diye devam eder. ardından pıtrak gibi çoğalan yoz türk pop şarkılarının ilk örneği diye kabul edilir kimi eleştirmenlerce, yani bütün o tayfunların, yoncimiklerin tetik şarkısı da diyebiliriz.
  • deli idare etme, başından savma en olmadı sen giderken biz dönüyorduk demenin bir şeklidir.hatta bazı zamanlar küfür etkisi taşır kavga çıkar. peki nin amcaoğludur.
    hah ben kullanmıyor muyum? kullanıyorum pek tabi. test amaçlı lakin. acaba sadece beni mi delirtmektedir diye.
  • doksanlar popunun, onno tunç'un, aysel gürel'in ve sezen aksu'nun niçin bu kadar sevildiklerinin çok basit bir örneği. mis gibi çocukluğumuz kokan bir şarkı.

    kolay değil, kolay olmaz o kadar. üç aranjör, sevgiyle bir arada. kolay değil, olursa bu bir olay.
  • anavatan partisi yüzünden çocukluk travmalarımdan biri haline gelmiş bi şarkı.. her duyduğumda seçim kampanyalarındaki o koca otobüslerden hayvan gibi bir sesle en büyük kim diye yankılanışı aklıma geliyor, ürküyorum elimde olmadan..
  • nedense aysel gürel'in yazarken, iş hayatı ve kariyer takıntısı gibi öğelerden esinlendiğini ve bu öğelere gönderme yaptığını düşündüğüm parça..
hesabın var mı? giriş yap