• iyi ve kotu karakterlerin en ince ayrintisina kadar goz onunde bulunduruldugu film.

    soyle ki:

    film setinde gecen sahnelerde osman* ve yonetmen* disinda iki karakter daha carpar gozumuze: sarisin aktris esin eser ve filmin kumral jönü.

    daha filmin ilk sahnesinden itibaren jönün ne kadar kil bir kisilige sahip oldugu izleyicinin gozune sokulur. zira jön her seyden sikayet eder, osman sete gec kalinca "bay yonetmen, saatlerdir bir figurani bekliyoruz burda - ben bir iki kadeh atmaya gidiyorum. set hazir olunca beni nuri'nin yerinden alirsiniz" diye soylenir, patron ve karisi sete gelince de patronun karisina "hanimefendi, bugun ne kadar guzelsiniz" diyerek bir guzel yag cekmeye baslar, vs...

    ote yandan esin eser hanimefendi kisiligi ile dikkatimizi ceker. zira osman sete gec kaldiginda jön soylenirken, esin eser yonetmene* "uzulmeyin; bir sanatkar beklemesini de bilmeli" diyerek mutevazilik dersi verir.

    peki bu iki karaktere filmin ilerleyen dakikalarinda ne olur?

    esin eser, bir sahnede osman*'dan dayak yemesi gerekirken, osman*'in yanlislikla patronun karisini dovmesi sonucu dayak yemekten kurtulur. ustelik filmin sonunda osman* yine ayni hatayi yapacak ve esin eser, bir kez daha dayak yemekten kurtulacaktir (bkz: iyiler hep kazanir).

    ote yandan gicik jön, daha film bitmeden cezasini bulur. bir sahnede osman*i dovmesi gereken jön, sete osman yerine mafya babasi seyfi'nin gelmesi sonucunda seyfi'den feci bir dayak yer (bkz: kotuler hep kaybeder).

    boylece film herkes acisindan mutlu sona ermis olur.
  • kemal sunal'in bir dubloru ve mafya babasini canlandirdigi 1980 yapimi komik bir film. onceden uyarilmasina ragmen bir sahne cekiminde aktris yerine produktorun karisini hunharca tokatlamasi, ve bunu yaparken yuzunde beliren ifade beni kopartmistir.
  • her ne kadar filmin adi olsa da, filmde "saban" ismi sadece bir kez gecer. o da en sonda.

    (seyfiyle osman studyoda karsilasir)

    osman- sen misin osman, ben miyim? biraz karistirdim da ihih.
    seyfi- oglum seni ilk goren osman degil saban zanneder..
    osman- sahi mi?
  • --- spoiler ---

    -osman niye delinmiş kayık gibi yana yatmış geliyor?

    --- spoiler ---
  • natuk baytan imzalı, bomba dialoglarla bezenmiş efsane film.

    osman: arkadaşlar! niye birbirinizi yiyorsunuz, siz kavga etmezdiniz hiç?
    arap celal: bu ilaç için osman...
    osman: ne varmış o ilaçta manyaklar?
    hakkı kıvanç: görünmezlik ilacı osman abi... bu ilacı içen görünmeyen adam kılığına giriyor.
    osman: o da bi şey mi deve! ben senin suratına bi sıçıyim kenef kılığına girersin.
  • en bomba sahnesi esin eser mevzusu olmasının yanında, en bomba repliği de şudur:

    "öldürecem herkesi, dünyada benden başka kimse kalmayacak"
  • seyfi ile osman'ın karşılıklı konuştuğu ve seyfi'nin arkadan çekildiği sahnelerde pos bıyıklı bir adam oynatarak beni benden alan filmdir.

    ilginç film vesselam.
  • (gazino patronu, osman'ı ünlü kabadayı seyfi sanarak, haracı osman'a takdim eder;)

    gazino sahibi: ...buyrun emanetinizi. emirlerinizi bekliyorum. bir şey olursa içerideyim.
    osman: hayır, dışarda ol!
  • mafya babası seyfi'nin evinde duvarda asılı olan kemal sunal fotoğrafı sahte kabadayı'dan alınmıştır.
  • osman*, seyfi* ile tanışır o gittikten sonra arkasından bombayı patlatır:seyfi abim biraz salak yüzlü ama iyi bi insan
hesabın var mı? giriş yap