18 entry daha
  • vitray, gotik mimari’de masif duvarların ortadan kalkmasının zorunlu bir sonucu olarak ortaya çıkmış, yapıyı bedensel ağırlığından arındırmak amacıyla bu renkli camlar mimariye dahil edilmiştir.
    temelde tanrı’ya yükselmeyi esas alan gotik mimari’de bak bak bitmeyen yükseklikte inşa edilen katedrallerin yüksek & büyük pencerelerinden ışığın az gelmesi için bulunmuş olan bu formül, dini atmosfere uygun olarak iç mekandaki ışık problemini çözmüştür.
    resim sanatı açısından da gotik dönem’in en büyük yeniliği olan vitraylarda geometrik, bitkisel, figürlü süslemelerin yanı sıra, paris chartres katedrali’nin seçkin vitraylarında olduğu gibi dini konulu sahneler ağırlıklı olarak resmedilmiştir.
    vitrayı diğer resim sanatlarından ayıran özelliği ise aynı kalmayışı, ışık değişimleriyle ya da ışığa etki eden elemanların değişimiyle değişik özellikler kazanmasıdır*.
8 entry daha
hesabın var mı? giriş yap