6 entry daha
  • kieslowski'den parlak bir fikri, o sadece parlak bir fikirmişçesine işlemesini bekleyemezdik. iki veronik birbirinden habersizce paralel hayatlar yaşayıp birbirlerini görmeksizin aynı sokaktan geçseler yakışmazdı; iki veronik birbirlerini görmeksizin sadece seyircinin keyfi için tezat hayatlar yaşasaydı yakışmazdı [melinda and melinda'da woody allen'a yakışmıştır] ya da veroniklerin birinin sevgilisi yolda diğer veroniği sevgilisiyle beraber görüp kanını pekmez gibi akıtsa hiç yakışmazdı. ama veroniklerden biri ölünce (ki diğeri ölse de farketmezdi) o kırılışın diğerinin hayatına mistik etkilerini göstermek yakışıyor işte. karşılaşmalarıysa sadece kendini karşı kaldırımda yürürken görmek'in bir versiyonu olarak, göze sokulmaksızın gerçekleşiyor. bir spekülasyon bir sitem: iki veronikin biri polonya'da biri fransa'dayken polonya'dakinin ölümü kieslowski'nin biyografik bir alegorisi neden olmasın?

    soruya gelince: kieslowski, irene jacob, akıllı senaryo falan demişken, bu kadar sıkıcı olmak zorunda mıydı?
197 entry daha
hesabın var mı? giriş yap