8 entry daha
  • apostolik bir rahip olan nazarin’in ahlaki ilkelerinin başına neler getirdiğini izliyoruz. nazarin dünyadaki her şeyin tanrının olduğuna inanır üzerindeki kıyafetlerin bile mülkiyetine sahip olmadığını söyler. nazarinin böyle bir ahlaki ilkeye, dini görüşe sahip olduğu için evine hırsız girdiği halde polise gitmez. nazarin aynı zamanda fakirlerin ve sokak kadınlarının yaşadığı bir mahallede oturmaktadır. hırsızlık yüzünden iki sokak kadını kavga ederken andaran kuzeni olan camalayi öldürür ve nazarin’in evine gider. nazain katil olan andaranı yaralı olduğu için saklar. velhasıl nazarin katil olan andarani evinde saklar lakin aynı zamanda bir ahlaki ikileme düşer. çünkü nazarin yalan söylememe ahlaki ilkesi de vardır. şayet polis andaran’ı aramaya gelirse onu teslim edeceğini andaran’e söyler. sonunda polis evi armaya geldiğinde nazarin ve andaran evden kaçar. andaran evdeki tüm izlerini silmek için evi yakar, tanrının elçisini evi yakılır. nazarin artık şehrin ayrıksı öteki bir kişi olduğu için dışardaki yaşamında onu takip eden bir sokak kadını bir de kocası tarafından dışlanmış bir kadın olur. velhasıl nazarin’i kilise-manastır-tapınak gibi dini bir mabedin dışına çıkar. hayatta kalabilmek için dilenmek zorunda kalır. kiliseden çıkmış bir rahibin üzerinde hiçbir statüsü yokken sokakta yaşayan insanlara dönüşümünü izleriz. nazarin aç kalır, dayak yer, hapishaneye düşer, sokakta yatar. sokak adaleti rahip, usta, çıkar statü dinlemeyip ağır bir gerçeklikle karşı karşıya bıraktırır nazarini'i. o kadar münzevi bir hayat yaşamasına rağmen sokak yaşamı nazarini dinden birazcık soğutmasına sebep olur. filmin sonlarına doğru bir kadın ilk defa nazarine karşılıksız sadaka vermeye çalışınca nazarin şok olur ve bunu istemez önce sonra tekrar geri ister. film insanlıktan umudunu yitirme eşiğine gelmiş rahiple biter.
hesabın var mı? giriş yap