9 entry daha
  • asla filmler kadar başarılı olamayacak olan vasat şey. narrative dediğimiz şey baştan sonu belli olup başından o sona doğru akan kurgunun etkileyiciliğiyle alakalı bişeydir ve lineer hikayelerin her tarafı özenlidir. seçimler çoğaldıkça temel kurgu basit hikaye anlatım ana hatları üzerinde ve konseptler de fully generic temalar üzerinde sıkışıp kalır. bunu aşmak pek mümkün değil. ayrıca filmin bütçesini düşünün, milyonlarca doları yapımcılar izleyicilerin çok az bir kısmının göreceği seçenekler için hazırlanan sahnelere harcamazlar.

    oyunlara gelirsek zaten oyunların kendisi bir interaktif movie sayılır. ama işte burada da lineer hikayeli oyunlar seçimlerle saçmalanan oyunlara çakar geçer. mesela telltale oyunlarına bakın, bu oyunlar ilk çıktığında seçimler olsa da lineerdi ve şükelaydı ama ne zaman seçeneklerle sonu komple değiştirmeyi koydular, ııı-ıııh. belki nonlinear hikaye murder mysteries tipi oyunlara gider çünkü katil belli, zaten generic bişey hikayeyi falan umursamıyorsun ki normal polisiye bölümü izler ama bu sefer herşeyi çözen memur senmişsin gibi takılıyorsun işte her story veya who pressed muted on uncle markus gibi yapımlarda.

    bonus; (bkz: ludoloji/@don drapper) ve (bkz: detroit become human/@don drapper)
hesabın var mı? giriş yap