• taze aşındırdığım returnal'ın hemen üstüne başlamaya epey erindiğim, bir anlamda returnal'a ihanet edecekmişim gibi hissetiren oyun. son indirimler sağ olsun aldım attım kipatlığa kenarda duruyor şimdilik.

    bu arada dishonored oynadıktan sonra arkane studios tetris yapsa alır oynarım diye ortalıkta dolanırken dishonored'ın öyle sandığım kadar sevilmediğini burada görmemle bir an küçük minik dumurlara koştum.

    neyini beğenemediniz bre hayınlar demek istiyorum.
  • dishonored gibi şaheser bir seriyi hayatımıza kazandıran arkane studios'un yeni oyunu. blackreef adasındaki bir zaman döngüsünü yaşayan colt isimli assassin'in hikayesini oynayacağız bu sefer. zaman döngüsünü kırmaya çalışan colt'un gün bitmeden 8 visionary'yi alt etmesi gerekiyor yoksa döngü yeniden başlıyor.

    deathloop'un güncel fragmanlarında 60'ların bond filmlerinden esinlenildiği anlatılıyor. blackreef'in ilham kaynağıysa faroe adaları. oyunun mekanikleri dishonored serisini oynayanlara tanıdık gelecektir zaten. death of the outsider'da olduğu gibi bu sefer de chaos faktörü yok çünkü döngü devamlı tekrarlanıyor. yani sonuçlarından çekinmeden kesip biçmekte özgürüz. gerçi ghost takılmanın da ayrı bir zevki vardı.

    vampire the masquerade bloodlines 2 belirsiz bir tarihe ertelendiği için yılın oyunu konusunda deathloop'tan umutluyum. hadi bethesda lütfen hayal kırıklığına uğratma. neyse ben harıl harıl google'da mayısa kadar ps5 nasıl alınır diye aratmaya devam edeyim bakalım.

    edit: çıkış tarihi 14 eylül'e ertelenmiş.
  • 2020'in başından bu yana o kadar çok reklamı yapıldı ki yapımcılar ilk tanıtıldığı dönemde yarattıkları hype'ı resmen murdar edip bırakmış durumdalar şu anda.

    şu bomboş tatil döneminde bile yılın oyunu olabilecek bir şey vaadetmiyordu zaten ama bu kadar çok reklamdan sonra vasatı aşıp aşamayacağından şüphelenmeye başladım.

    geçen seneden beri ne kadar gaming etkinliği varsa hepsine katılıp hepsinde de birbirinden ayırt edilemeyen, izledikten 15 sn sonra unutulan jenerik, dümdüz fragmanlar izletmeleri pek hayra alamet değil.

    onun yanına bir de ertelenmesini eklerseniz çıktıktan sonraki ilk 1-2 ay bu oyuna hiç bulaşmayın, alacaksanız da indirim kovalayıp öyle alın, asgari ücretin 3'te 1'ini elinize verirler üstüne bir bardak soğuk su içtiğinizle kalırsınız.
  • güzel bir fikrin üzerine inşa edilmiş ortalama bir oyun ama bu adamlar lore işini çok iyi beceriyor. oyun ne kadar ortalamaysa, lore vb. o kadar iyi. dishonored ile aynı evrende olduğu da ortaya çıkınca yine wikilerde buldum kendimi. özetle, oynamaya değer ama ortalamanın pek üstü de değil.
  • oyunun intro kısmı çok uzun, neyin ne olduğuna dair kilolarca akan yazılar sanki oyun ve arayüzü çok karmaşıkmış gibi bir his oluşturuyor ve sanıyorum bu oyuncuları yoruyor/korkutuyor. ıntro'yu aşıp, infuse yeteneğini* de kazandıktan sonra oyun başlıyor aslında. hikayesi, gizemi ve oynanışı çok keyifli. başta ben bu 8 kişiyi aynı gün içinde nasıl öldüreceğim diye düşünürken topladığınız bilgileri sonraki looplara taşıyarak bunu kolaylaştırmaya başlıyorsunuz. oyunda harita olmaması ilk başladığımda bu iş nasıl olacak dedirtmişti ama her bilgi ve açılan yolun görev listesinden tıklanabiliyor ve ekranınızda adıyla birlikte mesafesi de görünebiliyor olmasından ötürü sürekli harita aç-baktan daha az oyun bölen bir yanı var. o kadar yan hikaye ve yapılabilecek şey var ki inanılmaz. ben oyunu bitirip arkadaşımın oynunu izlemeye başladım, sanki başka bir oyun oynuyor. öncelikle tercih ettiği silah ve güçler farklı olduğu için oynanışı ve stratejisi tamamen farklı ama esas olay o kadar yan hikaye buldu ki bana kendimi sorgulattı ben bu oyunu nasıl bitirmişim diye. oyunla ilgili spoiler da içeren bilgiler için devam edelim
    --- spoiler ---

    oyunu kendimi hazır hissedene kadar dış dünyaya kapadım. sol üst menüden single player seçerek ve dilediğiniz zaman oyun içinde değiştirebileceğiniz bu ayarla oyununuzu basan julianna yapay zeka ve dolayısıyla rahat yenebileceğiniz bir versiyon oluyor. ne zaman ki kendimi hazır hissettim, açtım oyunu dış dünyaya ve bu inanılmaz keyifli bir hal aldı. çetin karşılaşmaların keyfine ek olarak julianna'yı indirdiğinizde düşürdüğü silahlar ve güçler hayatınızı inanılmaz kolaylaştırabiliyor. normalde almanız saatler sürebilecek yeteneklere bir anda sahip olarak oyununuzu epey rahatlatabiliyorsunuz o yüzden oyununuzu dış dünya baskınına açmaya çekinmeyin.
    silah olarak oyun boyunca şahsi tercihlerim şunlar oldu:
    limp - 10 vampir modlu (düşman vurdukça enerji alıyorsunuz. silah çok güçlü değil ama bu özelliği sayesinde her çatışmada, etrafınızdaki herkes sağlığa dönüşüyor bir anda), bu silaha uzun mesafede gücü düşürmeyen lightning strike, daha çok mermi taşıması için big box, uzun mesafede isabetli olması için sure shot takılı
    vopat trencher - bunun pompalamadan önce iki mermi atabilen versiyonunu kullandım daha çok. bir de vurduğunuzu yavaşlatan afallatan versiyonu var onu daha çok julianna olarak oynadığımda tercih ettim.bu silahı boss kesmede kullandım gücünden ötürü. çoğu visionary 2-3 mermide ölebiliyor bununla. buna da düşmana daha fazla hasar vererek güçlerini kullanmalarını engelleten mind leech, kalabalıkta mermiler öndekilerden geçip arkadakileri de vursun diye perforator ve big box takılı
    son olarak bu oyunun olmazsa olmazı, susturucu bir silah taşıma zorunluluğu. benim favorim
    susturuculu tribunal
    buna da sure shot, lightning strike ve hep sessizce kafaya hedef aldığım için hedefli atışların isabetini arttıran straight shooter takılı.

    güçler tamamen strateji meselesi. benim oyun tarzıma en çok ışınlanma-shift (daha uzağa gitme ve havada ikincisini yapabilme yükseltmeli), görünmezlik-aether (sabit durduğunuzda gücünüzden yemeyen, mermi yediğinizde daha az hasar almanızı sağlayan sizi de görünür yapmayan versiyon)

    --- spoiler ---
    oyun bittiğinde kim nedir, ne neden var, ne olmuş ne bitmiş pek çok sorunun cevabını almış oluyorsunuz. tabi bunu oyun sonu videosu ile almıyorsunuz topladığınız bilgilerle, ara sinematiklerle vs alıyorsunuz. 3 farklı da sonu var oyunun. keyifle oynadım, hala julianna olarak da oynamaya devam ediyorum. başka oyunlara girip julianna'nın kılık değiştirme gücü ile npc gibi çaktırmadan takılmak ayrı keyifli.
  • yeni trailer.

    üstteki suser'ın da dediği gibi oyunun özellikle stealth ve doğaüstü assassin konseptleri yine aynı stüdyodan çıkma çok sevdiğim dishonored serisini bir hayli andırıyor. dizayn stilleri de aynı şekilde çok benzer. silah mekaniklerinde ise bir ayrışma var. modern silahlar bende daha çok fallout 4 havası uyandırdı. video boyunca her nişan alındığına v.a.t.s menüsü açılacakmış gibi hissettim ama açılmadı*.

    çıkış penceresi olarak "2020 tatil sezonu" belirlenmiş. bu da oyun muhtemelen noel civarı piyasalarda yerini alır demek. kendisini çıkar çıkmaz alacağım sanırım, bu ve önceki trailerı beni bayağı heyecanlandırdı. oyunu beğenmezsen bile(ki hiç sanmıyorum), mekanikleri aracılığıyla yeni bir dishonored macerasında gibi hissedeceğimden hiç pişman olmayacağımı düşünüyorum.
  • fena bir oyuna benziyor bakacağız efendim...
  • aynı adada zaman döngüsü ile kapana kısılmış iki suikastçinin hikayesini anlatacak olan yeni arkane studios oyunu. mekanik konusunda hiçbir endişem yok, dishonored gibi bir efsaneyi yapıp bize suikastçiliği dibine kadar hissettiren bu ekibin oyun mekanikleri konusunda batıracağını sanmıyorum. eğer sağlam bir senaryo yazabilirler ise harika bir oyun bizleri bekliyor demektir.
  • 2019 revealı ile 2020 videoları arasında devasa bir fark var. ciddi bir ortamdan çok daha renkli bir ortama geçilmiş.
    bekliyoruz.
  • günümüzden yüzyıllar sonra çıkacak bir oyunun ismi.
hesabın var mı? giriş yap