• sahiden, yılların yeteneğine yetenek kattığı ancak bir o kadar değiştirdiği kontrbas dehasıdır mr. haden. 1958'de, henüz yirmi-yirmi bir yaşındayken ornette coleman'ın yanında kendi bestelediği mini partisyonları akorsuzca dökmeye çalışırken coleman'ın sürekli "beni izleme, özgür ol, yalnız kal!" talimatlarına uymaya çalışmış, yirmi beşine gelmeden adını free jazz tarihine altın harflerle yazdırmıştır. haden'ın en büyük şansı coleman'la çalmış olmak ve onun benzersizliğini kaynak olarak kullanmaktır. the complete science fiction sessions'ı dinleyenler, soapsuds soapsuds'ta iki büyük ustayı ananlar ya da this is our music'teki açılışla* irkilenler hatırlayacaktır, charlie haden ve ornette coleman tek başlarına adeta iki ayrı parça çalmaktadır. pbs'in on bölümlük jazz adlı belgeselinde bahsettiği kadarıyla çok erken yaşta cazın ulaşabileceği en uç noktada yer alması geriye dönüp baktığında onu biraz sıkmaktadır. ne charlie haden quartet west ne de liberation music orchestra hiçbir zaman coleman'la yaptığı müzik kadar özgür ve eşsiz olmayacaktır. ancak free jazz döneminde tanıştıkları billy higgins ve avrupa turnesinde çalıştıkları enrico pieranunzi ile 1990'da kaydettikleri first song modern cazda kontrbasın yerini gösteren ve sağlamlaştıran bir mihenk taşı olarak görülmektedir.

    bir de dewey redman dönemi vardır haden'ın. ornette coleman'la olduğu gibi silah arkadaşı redman'la da -hatta yıllar sonra oğluyla* da çalmıştır.- free jazz melodramında rol almış, 1971'den sonra aktivizmin güçlü sesi haline gelip melodik bestelerle caz dünyasında daha "yüzeye" çıkmıştır. ancak derinde kalmış, doğası "sanat için sanat" olan free jazz günlerindeki tadını aratmaktadır. gönül ister coleman'la tekrar çalsın, günümüzde r&b'den metale iyiden iyiye kirletilen cazın geleceği noktaya* selam etsin büyük usta.
  • 76 yaşında hayatını kaybetmiştir. müzisyenden de öte, bir dahi idi.
  • yıllarca birlikte çaldığı ornette coleman'ın, free jazz'in tanımı sayılan science fiction'ında inanılmaz sololara imza atmış; alto saksofondan pocket trompete brass enstrümanlarla donatılmış bu piano-less quartet'ın belki de en önde gelen sesi olmuştur. özellikle the jungle is a skyscraper ve street woman'daki akıl almaz soloları dinlenesi, denenesidir.
  • an itibariyle liberation music orchestra albümünü dinleyip mest olduğum (her dinleyişimde mest olurum), geçen yıllarda kaybettiğimiz usta müzisyen.
  • yaşayan efsane artık yaşamıyor.

    http://jazztimes.com/…4695-charlie-haden-dead-at-76
  • rest in power charlie haden başkan.

    kendisi ecm tipi caz müziğin büyük isimlerinden biriydi. jan garbarek ve egberto gismonti ile kaydettikleri muhteşem "magico"yu kim unutabilir ki. benim ilk aldığım plaklardandı ama bugün bu albümden bahsetmek istemiyorum. içinde bulunduğumuz duruma daha çok uyan, daha güncel bir çalışması var haden'ın.

    quartet west ile çıkarttığı son albüm "sophisticated ladies"ten "my love and i" ve ilginç hikayesi,

    http://grooveshark.com/…ssandra wilson/45yiun?src=5
    http://www.charliehadenmusic.com/…y-love-and-i.html

    "it got to the point that i was gong to call david raksin’s estate to see if i could commission someone to write lyrics to it but right before that happened, rick found the lyrics in some forgotten vault. and the greater surprise was that they had been written by no other than the great johnny mercer. what a find!"
  • flea: the most incredible thing about the upright bass—the few times ı’ve played one—is the way you can feel the whole thing vibrate when you have it up against your body. ıt’s like your body is resonating with the instrument. ıt’s a very fulfilling feeling.

    haden: ıt is! that’s why ı stand so close to the instrument when ı play. ı put my head next to it. one night in 1959 ı was playing at the five spot with ornette*, don cherry, and billy higgins, and ı always play with my eyes closed—but ı opened my eyes, and there was some guy onstage with his ear next to my ƒ-hole. and ı was like, “who is this guy?” and ornette was like, “that’s leonard bernstein!” and ı was like, “okay . . . .”

    (bkz: hoşçakal leş komünistliğin tezenesi)
    (bkz: hoşçakal koca adam)
  • kontrbass'ın $airi,grup lideri ve buna ek olarak sofistike dü$ünce insanı olan charli haden'in ya$amı 1937'de shenandoah iowa'da başlar.2 ve 15 ya$ları arasında ailesinin müzik grubu ile televizyonlara çıkar her ne kadar cocuklugun getirmi$ oldugu haylaz kimlik o donem mevzutta olsa dü$ünen adam olma misyonunuda beraberinde getiriyordu.jazz'ın "eşlikçi" enstrumanlarından kontrbasın ve kontrbasçının öne çıkışı ve bir soliste dönüşmesi onun eseridir.song x albumu hala insanları dü$ünmeye sevkeden cizgiler ta$ımaktadır...mükemmeldir..
  • pat metheny ile beraber "beyond the missouri sky" adında mukemmel bir folk jazz albumu yapmis, 1996 de ankara saklikentte de konser vermisligi bulunan kontrabass sairi. bir kulaginin sagirlik derecesinde iyi isitmedigi soylenir.
  • 13 temmuz'da açık hava'daki konserinin fazla ilgi görmemesine üzüldüğüm jazzer. yağan yağmurla bu konserin çoğu izleyen için ayrı bir anlam kazandığı da bir gerçek.
hesabın var mı? giriş yap