• carlito, gail'in evinin kapısındadır. kapı yarım aralıktır fakat emniyet zinciri takılı olduğundan carlito içeriye giremez. kadrajda emniyet zinciri, kapının aralığı ve carlito'nun o çaresiz yüzü vardır. içeride gail, ayna karşısında bir süre kendisini izler. carlito da onu.

    bir süre sonra gail aynanın önünden ayrılıp hafiften soyunmaya başlayarak içeri doğru yavaş yavaş ilerler. bu sırada carlito, adeta aç ve dermansız bir mahkûm gibi kapının aralığından içeri kolunu uzatıp gail'i yakalamaya çalışır. nafile, gail çok uzaktadır. kafesten çıkmış tutsak dışarıda da halen arzusuna uzanamayan bir mahkûmdur. carlito, artık gail'in sadece aynadaki yansımasını görebilmektedir. işte bu noktada baktığının gail mi yoksa carlito'nun hayali mi olduğu ayırt edilemez. iyi olmak için çırpınıp duran fakat sürekli aldatılan bu adam yanında kendisini farklı biri gibi hissetmesini sağlayan tek şeyi, ulaşmak istediği tek arzuyu ve daha beteri gerçeği de ellerinden kaçırmış, soyunan bir kadın yansımasını izleyen bir röntgenciye dönüşmüştür.

    işte bu sahnede canım çok yanar.

    sonrasında carlito kapıyı kırar ve içeri girip ona "charlie" diye seslenen tek insan olan gail'i kollarına alır, öper, sevişirler falan filan.

    bize gelirsek, internette, o kapı aralığından (monitörden) silüete dönüşmüş arzularımızı izleyen röntgencileriz sadece deyip monitöre kafayı gömüyorum.
  • al pacino'nun sokaklar için kullandığı zamirin she olduğu filmdir.
  • başlığında yazan hiçbir yazarın olumsuz bir eleştiri yapmadığı tek film sanırım ekşi sözlükte. owencan yazmış bir tek olumsuz, onu da bilen bilir aslında övmüş o da. sonuç olarak ekşi sözlüğün tek vücut olduğu nadir başlıklardan biri haline gelmiş.

    bu film underrated kelimesine tanım olsun diye çekilmiş adeta. goodfellas falan bunun yanında fazlasıyla tırt kalır.
  • "favour kills you faster than a bullet."

    (bkz: büyük filmlerden büyük replikler)
  • ... al pacino abimizin mermileri cope atma sahnesi de ayrica hayran olunasidir.
  • bu başarılı brian de palma filminin hikayesi 1975'te geçmektedir. yalnız filmin soundtrack'inde bulunan, aynı zamanda penelope ann miller diskoda striptiz yaparken çalan, cheryl lynn'ın ünlü disko klasiği got to be real 1978 tarihlidir * , bu da filmin tek hatasıdır bence. bunun dışında al pacino, sean penn ve penelope ann miller'ın oyunculuklarıyla göz doldurdukları muhteşem bir filmdir.
  • al pacino'nun bir kez daha hayranlık uyandıracak bir performans sergilediği başyapıt.

    de palma, carlito ve gail arasındaki aşkın büyüklüğünü anlatmak için geçmişten sahnelere ya da uzun diyaloglara ihtiyaç duymaz. bize sağanak yağmurdan çöp tenekesinin kapağıyla korunmaya çalışarak karşı apartmanın çatısından sevdiği kadının dansını hayranlıkla izleyen adamı ve sokakta ona laf atan kişinin sevdiği adam olduğunu anlayıp arkasına dönerek ona sevgi ve hasret dolu gözlerle bakan kadını gösterir. bu 2 sahne carlito ve gail arasındaki aşkın büyüklüğünü anlamaya yeter de artar bile. daha fazla detaya, repliğe, söze ihtiyaç yoktur.
  • klasik bir brian de palma filmi. al pacino var sean penn var. tovbekar latin mafya babasi ve kalles avukat hikayesi. pacino deri ceketinin tum ihtisami ve siyah sakalıyla oynuyorda oynuyor hani. bir de son sahnesi vardır ki tadından yenmez.
  • duyduğum en güzel repliklerden biri de bu filmdedir.

    --- spoiler ---

    carlito, atış yapma numarasıyla dikkat dağıtmak için bilardo masasına yaklaşırken: "beyler, size öyle bir atış göstereceğim ki tüm dini inanışlarınızdan vazgeçeceksiniz."

    --- spoiler ---
  • ben bu filmden çok önemlibir ders aldım, "asla kimseyi affetme." ne zaman yetime acısam da götüme koysa aklıma gelir.
hesabın var mı? giriş yap