• activision gözünü seveyim cross platformu ps xbox arası yap mouse klavyeyi de kaldır biraz keyif alalım. beni vuran adamı izliyorum eğer bu adam harbiden gamepad ile böyle vuruyorsa gelsin bir tur da tövbe tövbe. konsolculara siz boşverin oynamayın demişler herhalde.
  • eski call of duty'lerde hit detection denen nane tamamen crosshair'in düşmanın üzerinde olup olmamasına bağlıydı ama warzone'da mesafelerin devasa olmasından dolayı daha gerçekçi bir mermi fiziği kullanılmış. battlefield'larda uzun süredir kullanılan şekilde namludan gerçekten bir mermi çıkıyor ve belli mesafeden sonra irtifası ve hasarı azalarak yere düşüyor gibi tasarlanmış. sniper'ların bile uzak mesafelerde biraz daha yukarı nişan alması gerekiyor. silah parçalarını tercih edilen oyun tarzına göre modifiye ederken de bullet velocity'i göz önünde bulundurmak gerek. mesela kısa menzilli bir assault rifle yaptıysanız 300+ m ileride görülen düşmana sıkıp kendi yerini belli etmek çok akıllıca bir hareket olmayacaktır.

    ayrıca thermal dürbün eklentileri de daha gerçekçi çalışıyor. bir binanın içinde, camın arkasında duran düşmanı vurmak isterseniz çıplak gözle görebildiğiniz düşmanı dürbün size göstermiyor. camın soğukluğu, düşmanın vücut ısısını boke ediyor. bunlar güzel detaylar.

    tek canımı sıkan paraşütlerin birden fazla kez kullanılabiliyor olması. bunu abuse etmek çok kolay. havadan yere inerken paraşütü iptal edip, eline de roketatar alıp havadan karaya roket yağdıran oyuncular var. sonra tekrar paraşütünü açıp süzülmeye devam ediyor. asker değil, bombardıman uçağı sanki pezevenk.
  • (bkz: #107495892)

    ''cehalet ile bilgisizlik farklı şeylerdir. bilmeyene anlatırsın öğrenir, ama cahile anlatamazsın çünkü o zaten biliyordur''

    arkadaş şu ülkenin halini gördükçe kafamı duvarlara vurasın geliyor. 250 milyon kopya oyun satmış ve 16 milyar dolar (on altı milyar dolar) ciro elde etmiş bir oyun serisi için* ''batan gemi'' 60 milyon unique oyuncuya ulaşmış, son zamanların en büyük hype'ını ortaya koymuş br mod için ''modası geçmiş'' diyen insanlar çıkıyor allahım.

    ''online taraf arka planda kalmalı'' diye de ekleniyor. call of duty serisi season pass, silah/kozmetikten yalnızca son 4 yılda 2.7 milyar dolar ciro yapmışken.

    bu kadar cesaret gerçekten ancak cehaletle mümkün.
  • uçaktan atlıyorum, koşuyorum, ölüyorum.
  • kusura bakmayın ama 6-7 aydır oynadığım oyun hakkında yanlış bilinenleri açıklayacağım,

    1- oyun pay to win asla değil, o parayla satılan blueprintler sadece skin. yani siz kolsuz değilseniz istediğiniz bir silahı fulleyip aynı silahın desensiziyle oynayabilirsiniz. ha, ben illa siyah üzerine alevler olan grau ile oynamak istiyorum diyorsanız buyrun verin parasını.

    2- uzun uzun yazmaya gerek yok.eğer konsol ile pc eşleşmesini istemiyorsanız options>general>crossplay:off

    3- paraşütle inerken herkes eşit silahlarla atlıyor (br için konuşuyorum, plunder'da herkesin kendi loadout'u oluyor) ve eğer sen sürekli ölüyorsan, kusura bakma kardeşim senin kolsuzluğun. ya paraşütü kesip aşağıya çakıl ya da sen de adam vur.

    edit: aim assist pc'de de var bu arada.
  • oyun içi silah istatistikleri yanıltıcı. çoğu zaman hangi eklentinin ne iş yaptığını deneyip yanılarak öğrenmek gerekiyor. oyundaki tüm otomatik silahları max level'e getirene kadar öğrendiklerimi aktaracağım. bunu yaparken bütün eklentileri tek tek yazmak yerine sadece faydasını gördüğüm ve kaçınmak gerektiğini düşündüğüm eklentileri ele alıyorum;

    öncelikle terimler ve kısaltmalar
    ads speed*: nişan alma hızı. eklentilerin çoğu bu hızı düşürür.
    sprint to fire speed: koşarken aniden ateş etme moduna geçme hızı. bu hızı artıran tac laser ve stippled grip tape adlı iki eklenti var. üçüncü olarak şu an sadece p90'da var olan fly strap eklentisi ile kombine edilirse p90 bu açıdan en hızlı silah oluyor.
    accurracy: isabetlilik oranı fakat sadece ilk mermi isabetliliğini ifade eder. ilk mermiden sonra recoil başlayacağı için bkz. sonraki maddeler;
    recoil: geri tepme. otomatik silahlarda ateş etmeye başladıktan sonra namlunun istem dışı olarak hedeften sapması.
    recoil control: dikey recoil'i azaltmak.
    recoil stabilisation: yatay recoil'i azaltmak.
    hipfire spread: silahınızı nişan almadan ateşlemeye başladığınızda mermilerin yayılma oranı.
    optic glint: 4x'ten fazla yakınlaştıran tüm dürbünlerde oluşan beyaz parıldama efekti.

    muzzle (namlu ucu)
    muzzle break: yatay recoil'i azaltır, ads speed'i düşürür.
    compensator: dikey recoil'i azaltrır, ads speed'i düşürür.
    tactical suppressor: radardaki kırmızı noktayı engeller, ads speed'i düşürür.
    lightweight suppressor: radardaki kırmızı noktayı engeller, ads speed'i etkilemez, silahın menzilini düşürür.
    monolithic suppressor: radardaki kırmızı noktayı engeller, silahın menzilini artırır, ads speed'i düşürür.

    barrel (namlu)
    en uzun barrel: bir silahın en uzun barrel'i aynı zamanda menzilini en fazla artıran eklentisidir. ayrıca bazı silahlarda recoil'i de azaltır ama ads speed'i düşürür. bunu dengelemek için diğer eklentileri kulllanmak gerekir. ayrıca hipfire spread'i azaltır.
    en kısa barrel: bullet velocity'i ve etkili menzili azaltır ama ads speed'i ve movement speed'i artırır. ayrıca hipfire spread'i artırır.
    integral suppressor: hem bir miktar menzil uzatır hem de suppressor'a olan ihtiyacınızı ortadan kaldırır.

    underbarrel (namlu altı)
    bipod: uzun menzilli silahlarda, crouch pozisyonundayken recoil'i epey azaltır ama ayaktayken işe yaramaz.
    merc foregrip: dikey recoil'i ve hipfire spread'i azaltır. eskiden movement speed'i artırıyordu, şimdi biraz düşürüyor.
    commando foregrip: yatay recoil'i azaltır.

    laser
    1mw laser: kırmızı lazer. düşman tarafından görülmez. hipfire isabetini artırır.
    5mw laser: yeşil lazer. düşman tarafından görülür. hipfire isabetini artırır. sprint to fire süresini kısaltır.
    tac laser: sadece nişan alındığında düşman tarafından görülür. ads speed'i artırır. sprint to fire hızını artırır.

    optic (dürbün)
    vlk 3.0 optic: 3x yakınlaştırır. reticle kısmı en temiz dürbündür. recoil'i bir miktar azaltır.
    solozero nvg enchanced: 3,25x yakınlaştırır. bu da recoil'i bir miktar azaltır. yeşil gece görüş dürbünüdür. cold blooded kullanan oyuncuları görmekte zorluk yaşatır. düşmanlar ve namlu alevi kırmızı görünür. teoride düşmanı seçmek için en iyi dürbün ama seri atışlarda namlu alevi işi zorlaştırdığı için kullanımı zordur. sis bombasının içindeki düşmanı görebilir ama arazi ve diğer cisimleri göremez.
    merc thermal optic: 3,25x yakınlaştırır. siyah beyaz termal görüntü verir. cold blooded kullanan oyuncuları görmekte zorluk yaşatır. sis bombalarının içini görebilir.
    4x flip hybrid: optic glint oluşturmadan en fazla yakınlaştırma sağlanabilen dürbün.
    variable zoom scope: 3x'ten 16x'e *kadar değişen iki kademeli dürbün. optic glint'e sebep olur.

    stock (dipçik)
    no stock: movement speed'i ve ads speed'i artırır ama recoil'i de artırır. son güncellemeden sonra recoil'i başa çıkılmaz hale getiriyor. diğer eklentilerle dengelemeyecekseniz dezavantajı, avantajından fazla.
    cqc stock: ads speed'i no stock kadar olmasa da hızlandırır. no stock gibi recoil'i etkilemez.

    ammunition (cephane)
    şarjör seçenekleri standart şarjör kapasitesini artırırken movement speed ve ads speed'i düşürür. standart kapasitenin altındaki seçenekler movement speed ve ads speed'i artırır.
    bir de conversion kit denen, silahın standart kalibresini değiştiren şarjörler var. örn: 9mm kullanan aug'u, 5.56'ya çeviren conversion kit, smg hızında ama assault rifle hasarında bir silah oluşturmanıza olanak sağlıyor.

    grip (kabze)
    stippled grip tape: aim down sight speed'i ve sprint to fire speed'i artırır.

    perk
    sleight of hand: şarjör değiştirme hızını artırır.
    fully loaded: başlangıçta sahip olunan mermi sayısını maksimuma çıkarır. şöyle bir güzelliğii var; 9mm kullanan tabancanıza fully loaded perk'ini alırsanız, yine 9mm kullananan smg'nizin de mermisi fulllenir. yeter ki mermi tipi aynı olsun.
    örn: 1. silah olarak .45 acp kullanan fennec, 2. silah olarak x16 isimli yine .45 acp kullanan tabancanın 26 memilik şarjörünü + fully loaded perkini kullanın.
    ya da 1. silah olarak 9mm kullanan mp5, 2. silah olarak m19 isimli yine 9mm kullanan tabancanın 32 memilik şarjörünü + fully loaded perkini kullanın.
    fmj: istatistiklere bakıldığında hasarı artırıyormuş gibi görünür ama aslında artırmaz. sadece mermilerinizin siperlerin arkasına geçebilmesini sağlar. özellikle sniper'larda ve lmg'lerde işe yarıyor.
    recon: düşmanın üzerine nişan alınca ortada beliren kırmızı nickname'in, belirme mesafesini artırır.
  • blueprint'lerle gelen iron sight'lar arasında fark olabildiği doğrudur. tartışmanın kaynağı m4'ün dört farklı varyantı şurada; https://www.youtube.com/watch?v=f5qy-jytqmq

    peki bu ne kadar önemli? bence önemli. yani geçen aylarda herkesin elinde gördüğümüz grau, üst üste nerf'ler yedi ve istatistiklerde kilo 141'in gerisine düştü. üstelik kilo'da, 100 mermilik şarjör seçeneği, kendinden susturuculu whisper barrel ve ads hızını artıran cqc stock gibi grau'da olmayan eklentiler de var ama grau hala daha çok seviliyor çünkü grau'da hangi namluyu seçerseniz seçin çok güzel bir iron sight'la oynuyorsunuz. bu da daha hızlı nişan alabilmek ya da duruma göre fazladan bir eklenti slotunun boş kalması demek.

    peki bu warzone'u pay to win yapmaya yeter mi? el insaf!

    dünyanın en kolsuz insanı bile olsanız plunder'da recon görevlerini tamamlayarak, bir adam bile vurmadan elinizdeki silahı max level'e çıkarma şansınız var. pompalılardaki dragon breath rounds ya da tabancalardaki akimbo gibi özellikleri açmak için spesifik challenge'lar var. o da zaten tuzu, biberi. bunun dışında unlock edilemeyecek hiçbir silah ya da eklenti yok. hatta silah unlock'ları kendi spesifik silah kategorilerine göre ayarlandığı için bunları bazen farkında bile olmadan tamamlıyorsunuz. yani bütün kill'lerini sniper'la alan birinin "bu ne ya? smg'lerin yarısı kilitli! oyun p2w abi!" diye ağlamasının hiçbir mantığı yok. smg kullanan bi oyuncu bunları farkında bile olmadan unlock ediyor çünkü.

    bunun dışında bedava alınamayan;
    tracer rounds: dezavantaj. düşmana yerini belli ediyor.
    operator skin'leri: oyunun en zayıf ve kamuflajlı operator'ü olan charlie bedava. juggernaut tipli lerch skin'leri ya da iskra'nın pembe taytlı skin'i falan ücretli ama 500m'den kabak gibi görünüyor.
    alevli throwing knife: satın almadan önce bunun ücretsiz tw ile aynı hasarı verdiğini okuyosun.
    hentai desenli kamyon: buna binince tüm silahların recoil'i düşüyomuş. :)

    bu kozmetikleri de satmasın mı adamlar? oyunda bir tane reklam görmüyosun. ücretli oyuncu şak diye bağlanırken ücretsiz oyuncunun sıra beklediği bi düzen yok. 60 milyon oyunculu dev bir oyundan hiç mi para kazanamasınlar yani? bu server'lar su mu yakıyo? onca infinity ward çalışanı taş mı yesin?
  • trailer

    birlikte ekip olarak oynamak isteyen arkadaslari bekleriz
    https://discord.gg/kbqsksr - 18/8/20 link yenilendi

    activision'in raven software'a yapimini biraktigi, 10 mart 2020'de piyasaya surulecek olan f2p battle royale oyunudur.
    oyun apex legends gibi surpriz bir sekilde piyasaya surulecek ve asil amaci piyasadaki battle royale oyunlari ile uzun sure yarismak olacaktir.
    duyduguma gore akillarinda her sene cikacak call of duty oyunu ile icerikleri bir tutmak var. mesela bu sene ekim gibi black ops geldiginde black ops ile ilgili bir harita ve kozmetikler gibi.kisacasi oyunu hep canli tutacaklar. ayrica bu, call of duty'nin son battle royale oyunu olacak.

    suraya bir kac oyun ici bilgi birakayim

    - daha oncede soylenildigi gibi map cok buyuk. blackout mapinin uc kati ve eski mapler olacak. terminal, scrapyard, overgrown, broadcast gibi.
    - oyun bedava. call of duty modern warfare 2019 olmasina gerek yok. crossplay olacak.
    - 150 kisi olacak. solo, duo ve trio.
    - loot sadece silahlardan ibaret. silah eklentileri yok. sadece supply droplardan eklentiler gelecek.
    - caniniz azaldiginda otomatik dolacak. can basma, bandaj, medkit vesaire yok. sadece medical syringe var. regeneration'i hizlandiriyor.
    - ıki adet oyun modu olacak. warzone ve plunder. plunder modunda oldugunuzde tekrar oyuna gelebileceksiniz ve amaciniz oyun ici para kazanmak olacak.
    - atlarken hangi bolgeye atladiginiz 3d text ile ekranda gozukecek.
    - zirh sistemi battlefield firestorm ile ayni olacak. armor plateleri bulmak oldukca kolay olacak. 3 armor plate, her plate ekstra 50 can verecek. uzerinizde 5'e kadar plate tasiyabileceksiniz.
    - oyun ici araclar: atv, suv, helı, cargo, truck ve tag rover.
    - map icindeki bolgeler: dam, miltary base, quarry, airport, tv station, storage town, superstore, boneyard, train station, hospital, downtown, stadium, lumber, farmland, prison (gulag), park, port, promenade east and west, hills.
    - elinizde tabanca ile dogacaksiniz.
    - bir oyuncu oldurdugunuzde oyuncunun loot'u yere sacilacak. bir canta veya inventory sistem yok. her sey yerde olacak.
    - ping sistemi olacak.
    - oldugunuzde diger olen oyuncularla ufak bir mapte 1v1 atacaksiniz. kazanan oyuna donecek. siz 1v1 oynarken arkadaslariniz sizi izleyebilecek, hatta arkadasiniz sizi izliyorsa rakibe tas atabilecek, konsantrasyonunu bozmak icin.
    - arkadasinizi revive etme sureniz 5 saniye olacak.
    - oyunda iki adet killstreak precision airstrike ve uav. bunlari oyun ici para ile "buy station"lardan satin alabileceksiniz. bence suanda tek sorun bu gozukuyor. som cembere kadar killstreak'i kullanmayip son cemberde spamleyebilirler.
    - oyun oldukca hizli, 10-12 kill almadan kazanmak zor deniyor.
  • banlamaktan çok daha iyi bir çözüm bulmuş oyun. banlanıp yeni hesapla girmek yerine banlandığının farkına varmadan hilecilerin birbiri ile oynamasını sağlayıp normal kullanıcıları rahatsız etmemesini hedeflemiş oyun.
  • uzun süre sonra beğendiğim ilk pvp oyunu oldu. özellikle loadout ile kendi silahını oluşturabilme olayını çok beğendim. sürekli reddit'teki build önerilerine bakıyorum ve farklı kombinasyonlar deniyorum. m13, m4a1, grau, aug, oden, mp7, ax-50 tamamen açıldı. ak-47, ram-7, mk2, p90, mp5 40 level'ı geçti. birçok silahı deneyimleyince evde geçen boş zamanın da etkisiyle bir rehber oluşturmak istedim. rehber kabaca üç kısımdan oluşuyor.

    1)silah değerlendirmeleri ile başlayalım.

    *m4a1: oyunda en çok tercih edilen silah. tek kötü yanı birazcık sekmesi. aim'iniz çok kötü değilse spray atarken sorun yaşamazsınız. mesafe seçmeden size oyun kazandıracak bir silah istiyorsanız m4a1 oynayabilirsiniz.

    kullanım kolaylığı: 8/10
    uzun mesafe: 5/10
    orta mesafe: 7/10
    yakın mesafe: 8/10

    -build 1: stabil, kontrolü kolay ve orta-uzun mesafede etkili. biraz ağır olması dışında akarı kokarı yok. oyundaki en dengeli ve mantıklı build'lerden birisi bana kalırsa.

    monolithic suppressor, stock m-16 grenadier, 60 round mags, tactical foregrip, 1x veya 3x scope

    -build 2: silah bu şekilde çok hafifliyor ve koşu hızınız artıyor. ayrıca 9mm şarjörler fire rate'i yükseltiyor. kısa mesafede daha etkili hale gelirken orta ve uzun mesafede etkisi düşüyor. bu build m4a1'i smg'ye çeviriyor diyebiliriz.

    predator barrel, 9mm para şarjör, tac laser, no stock, ranger foregrip

    *m13: bu efendi çocuk hırçın abisi m4a1'in gölgesinde kalıyor fakat aralarında çok küçük farklar var. m13 çok az sekiyor ve mesafe konusunda m4a1'den daha iyi. tek kusuru hasar miktarının daha az olması ama o farkı da yüksek fire rate'i ve silahın az sekmesi ile kapatıyor. kontrolü kolay, tüm mesafelerde dengeli bir silaha ihtiyacınız varsa tercihiniz buradan yana olsun.

    kullanım kolaylığı: 10/10
    uzun mesafe: 6/10
    orta mesafe: 8/10
    yakın mesafe: 7/10

    önerilen build: yine oyundaki en mantıklı build'lerden birisi. çok dengeli ve orta-uzun mesafede etkili.

    monolithic suppressor, tempus marksman, 60 round mags, tac laser, istediğiniz bir scope

    *grau: ar ve smg arası bir silah arıyorsanız grau'yu mutlaka geliştirin. biraz rush atıp biraz da orta mesafede performans arayanlar için ideal. özellikle iron sight'ı çok ince olduğu için scope'suz kullanıma elverişli. dolayısıyla build'e scope yerine başka bir parça ekleyebiliyorsunuz. ilk level'larda verimsiz gelebilir fakat parçaları açıldıkça keyifli bir hale geliyor.

    kullanım kolaylığı: 8/10
    uzun mesafe: 4/10
    orta mesafe: 7/10
    yakın mesafe: 9/10

    -önerilen build: yakın-orta mesafede etkili. bu şekilde silah çok hafifliyor ve koşu hızı gayet iyi.

    monolithic suppressor, ffs 20.8 nexus, 50 round mags, tac-laser, no-stock

    *ram7: yeni yeni deniyorum fakat grau'ya çok benzediğini düşünüyorum. henüz 42 level. şimdilik scope açma süresi hızlı bir kısa mesafe build'i ile oynuyorum. zamanla güncelleyeceğim.

    kullanım kolaylığı: 8/10
    uzun mesafe: 5/10
    orta mesafe: 7/10
    yakın mesafe: 8/10

    *oden: listedeki en ilginç silah. çok kontrolsüz, fire rate'i çok düşük ve sekiyor. sanırım silahı kullanmamanız için yeteri kadar şey söyledim.* fakat hasar miktarı çok yüksek olduğu için eliniz alıştığında canavara dönüştüğünü de söylemem lazım. ısrar edip oynadığınız zaman verim alabilmeye başlıyorsunuz. neden ısrar etmelisiniz? oden ile 3-4 mermide adam düşürmek bir süre sonra çok zevkli geliyor. dmr mantığında seri tek tek sıkarsanız kontrolü kolaylaşıyor. dmr'a eli yatkın olanlar rahatça kullanabilir. bu silahın yanına yakın mesafe çatışmaları için bir silah eklerseniz güzel bir ikili oluşturursunuz. ben oden/mp7 ikilisini tavsiye ediyorum. kendiniz build oluştururken control kısmına bilhassa dikkat edin. silah sniper scope'ları zor kontrol ediliyor.

    kullanım kolaylığı: 3/10
    uzun mesafe: 7/10
    orta mesafe: 8/10
    yakın mesafe: 4/10

    -önerilen build: burada çok farklı opsiyonlar denedim. silah son haliyle özellikle orta mesafede çok etkili. mesafeyi arttırmak istiyorsanız colossus suppressor ve 3x scope ekleyebilirsiniz fakat daha çok sekmeye başlayacak. mermi sayısı yetersizse öncelikle tac laser'den feragat edin.

    monolithic suppressor, oden factory 810mm, tactical foregrip, tac laser, 1x scope

    *mp7: rush b! bu oyunda yakın mesafede mp7'si olan yok eder. kullanımı zor değil. mobilitesi yüksek. tam bir rakibin üstüne atlama silahı. mp5, p90, uzi gibi smg familyasındaki diğer silahlar da çok güzeller fakat mp7 dururken onlara build önermek biraz anlamsız. diğer smg'leri oyun başında yerden bulursanız kısa mesafelerde ve bina içlerinde tercih etmenizi öneririm.

    -build 1: mp7 zaten hafif bir silah. kontrolü kolaylaştırıp mesafe etkisini arttırmak adına silahı biraz ağırlaştırdım. tabi ar'lere kıyasla hala çok hafif.

    monolithic suppressor, fss recon, tac laser, 60 round mags, herhangi bir reflex ya da holo(uzun scope takmayın)

    -build 2: mp7'nin hafifliğinden çok bir şey kaybetmeden silah kontrolünün en iyi hale geldiği build. koşu hızınız yüksek. çok kolay rush atabilirsiniz. hatta rakip ile kafa kafaya geldiğinizde nişan açmadan hip fire kullanabilirsiniz. tek dezavantajı scope'u yok. ona da pek gerek yok.

    lightweight suppressor, tac laser, merc foregrip, 50 round mags, forge tac stalker

    kullanım kolaylığı: 9/10
    uzun mesafe: 3/10
    orta mesafe: 5/10
    yakın mesafe: 10/10

    *aug: 5.56 şarjörleri taktığınızda teorik olarak oyundaki en güçlü silah. gel gelelim aug build'i yaparken silahı bir türlü dengeleyemiyorsunuz. tamamen kontrole abanıp kağnı hızıyla hareket etmeye razıyım fakat silah hala sekiyor. hadi yakın mesafe neyse ama orta mesafede bu sekme işi başınıza bela oluyor. m4a1 ve m13 mermileri ip gibi giderken aug birden recoil değiştiriyor. bununla başa çıkabileceğini düşünenler dışında tavsiye etmiyorum.

    önerilen build: monolithic suppressor, 622mm long barrel, tactical suppressor, 5.56 nato 60-round drums, 1x scope

    kullanım kolaylığı: 5/10
    uzun mesafe: 4/10
    orta mesafe: 6/10
    yakın mesafe: 8/10

    *ax-50: damage'i yüksek, kafaya tek atmalık sniper. kullananın ömrü uzar o derece keyifli. sık sık hdr ile karşılaştırılıyor. arada küçük farklar var. hdr'ın scope açma hızı daha yavaş fakat bullet drop'u da daha az. ax-50 biraz daha seri ve menzili bir tık daha düşük bir silah.

    kullanım kolaylığı: 7/10
    uzun mesafe: 9/10
    orta mesafe: 8/10
    yakın mesafe: 1/10

    önerilen build: monolithic suppressor, 32 factory barrel, singuarms marksman stock, tac laser, stippled grip tape (bunun yerine focus perk'ü de gelebilir fakat ben scope açma hızını arttırmayı tercih ettim)

    *mk2: biraz daha hata telafisi olan seri bir sniper'ım olsun diyorsanız mk2 geliştirilebilir bir silah. son zamanlarda oyun içi lootlarda da karşımıza çıkmaya başladı. rare item olarak termal dürbünlü bir versiyonu var. onu kullanıp verim aldığımı görünce kendim de bir mk2 geliştirdim. çok uzun zaman geçirmesem de kullandım ve beğendim.

    kullanım kolaylığı: 8/10
    uzun mesafe: 7/10
    orta mesafe: 8/10
    yakın mesafe: 2/10

    *ak-47: yerden sıkça bulunduğu için çoğu kişi denemiştir. hasar miktarı yüksek fakat recoil'i diğer silahlara göre gerçekten zor. orta mesafe spray'lerinde çok mermi kaçırabilirsiniz fakat oden gibi ak-47 için de yatırım yapılabilir.

    kullanım kolaylığı: 5/10
    uzun mesafe: 4/10
    orta mesafe: 5/10
    yakın mesafe: 7/10

    şimdilik bu kadar. sks, hdr, renetti, ak-47 ve ram 7 denemeye devam ediyorum. tecrübelendikçe bu kısmı güncelleyeceğim.

    2)kendi build'imizi oluştururken nelere dikkat ediyoruz;

    -cons/pros: build hazırlarken sadece mobility, accuracy, range gibi barlara bakıp karar vermeyin. her parçanın cons ve pros başlığı altında silaha etkileri yazıyor. barlardaki değerlerle birlikte burayı da dikkate almazsanız yanlış build'ler hazırlarsınız.

    örnek; yaptığınız build'in koşu hızınıza etkisi için mobility barındaki değere bakarsanız yanılırsınız. mesela scope açma hızı* da mobility barının içinde puanlanıyor. yapmanız gereken şey her parçanın cons ve pros'larına bakarak movement speed'i değiştiren seçimleri kontrol etmeniz.

    -times to kill: bu değer silahın bir kill'i ne kadar sürede alabildiğini gösterir. fire rate, damage, range gibi değişkenlerle hesaplanır. teorik olarak oyundaki en iyi silahı ttk değeri ile bulabiliriz. tabi en iyi değere sahip olan silah aşırı sekiyor olabilir. o yüzden bu sıralama sadece teorik olarak geçerli.

    thexclusiveace isimli youtuber güncel ttk listesini oluşturmuş: buradan bakabilirsiniz.

    silahların temel özelliklerine ve hasar miktarlarına ise buradan bakabilirsiniz.

    -commando foregrip, ranger foregrip, merc foregrip, tac laser, monolithic suppressor, no stock gibi eklentilerden bir çok silahta verim alırsınız.

    3)perk'leri atlamayalım.

    perk 1: burada cold blooded veya double time tercih edebilirsiniz. cold-blooded termal dürbünlerde görünmemenizi sağlıyor. double time ise depar hızınızı %30 arttırıyor. mesela ben oyun içinde pek araba kullanma taraftarı olmadığımdan double time tercih ediyorum.

    perk 2: bakın burası çokomelli. şu an oyunda uav açıp haritada çıkanlara saldırmak gibi bir meta hakim. ghost perk'ü sizi uav'lerden saklayarak bu beladan kurtarıyor. o yüzden burada tercih etmeniz gereken seçenek ghost'tur. uav'de görünmemek oyun başlarında pek önemli değil fakat son çemberlerde hayati bir hal alıyor.

    burada yeni başlayanların yaşadığı bir kafa karışıklığını giderelim. birçok kişi ghost yerine overkill kullanmak istiyor. çünkü overkill perk'ü tek loadout'a iki büyük silah eklemenizi sağlıyor. overkill seçmezseniz ikinci silaha sadece rpg veya pistol alabiliyorsunuz. buradaki detay şu; overkill seçmemiş olsanız bile ikinci silahı oyun içinde yerden bulduğunuz silahlarla değiştirmeniz mümkün. ikinci silah alınca ghost durumunuzda herhangi bir bozulma olmuyor.

    örnek: m4a1+pistol+ghost içeren loadout'unuzu aldınız. oyun içinde yerde sniper buldunuz. pistol'ü sniper ile değiştirip oyuna m4a1+sniper+ghost olarak devam edebiliyorsunuz.

    tavsiye: oyun başlarında overkill'li loadout'unuzu seçerek başlayıp oyun ortasında denk geldiğiniz drop'larda ghost'lu loadout alabilirsiniz. böylece son çemberlere istediğiniz silahlar+ghost olarak girersiniz.

    perk 3: silahlar arası geçişi hızlandırdığı için iki silahla oynayanlar için amped. sniper oyuncuları için kesinlikle amped. tek silahla oynayan veya yakın mesafe fight'ları atanlar amped yerine tracker kullanabilir. özellikle bina içi kovalamacalarda rakibin ayak izlerini görmeniz işe yarıyor.

    bu entry yeni build'ler denendikçe güncellenecek. şimdilik bu kadar.
hesabın var mı? giriş yap