• oyun dün çıktı ama oynayamıyoruz çünkü 500 lira
  • bu oyun, birkaç ana başlıkta birinci oyunla mukayese edilebilir. şöyle ki:

    - üç silah kullanma mekaniği ilk oyundaki monotonluğu ciddi anlamda kırmayı başarmış. istediğiniz gibi silahlara geliştirme yapabiliyor ve keyfinizce hasar vermek için main silah olarak kullanabiliyorsunuz. "hasar vermek için" kısmı bilinçli kullandım, zira oyunun parkur mekaniklerinde üç silaha da zorunlu şekilde ihtiyaç duyuyorsunuz.

    - full piksel tarzı ara sahne anlatımındansa çizgi film tarzı ara sahne anlatımı oyunun ana akım olma teşebbüsünü gözler önüne seriyor. bu bağlamda ilk oyunun çok daha niş göründüğünü, bu oyunun ise daha çok main stream'e yönelik olduğunu söyleyebiliriz. ayrıca, bilhassa bu ana akımlaşma teşebbüsünden kaynaklı olacak ki, oyuncuya yönlendirmeler bu oyunda çok daha fazla. ana hikayede nereye gideceğinizden tutun hangi merchant'ın nerede olduğuna dair haritada birçok yönlendirme bulunuyor.

    - çok sağlam platform mekanikleri eklenmiş. son pikselden atlamanız gereken yerler mi dersin, bir yerden zıplayıp havada silah değiştirerek geçebileceğiniz yerler mi dersin, birbirinden farklı birçok konseptte platform mekaniği var. bu da oyunu genelde souls türünün düştüğü dekdüzelik çukurundan kurtarıyor.

    - iki kere zıplama ve havada dash gibi özellikler karakterin mobilitesini fazlasıyla artırıyor. ilk oyundaki gibi kalas bir heavy metal jesus intibası yaratmıyor the penitent one.

    - execution animasyon çeşitliliği ve düşman çeşitliliği son derece kısır kalmış. bu oyunu yaparken bu kadar temel iki noktada nasıl böyle bir amatörlük yapmışlar akıl alır gibi değil. basitten kastım, iki üç tane execution animasyonu ekleseler ve birkaç düşman daha tasarlasalar gayet keyifli geçecek olan oyunun bu konuda içine etmişler.

    7,5/10 veririm. ki bana kalırsa tüm bu yeniliklere rağmen ilk oyun çok daha tekrar oynanılabilirdi. ilk oyundaki başarımları fullemişken bunda hiç de böyle bir çabaya girişmedim. belki de büyüdüğüm içindir, bilemiyorum.
  • steamde 600tl civarına çıkan 2023 yapımı bir metroidvania. ben ön sipariş geçtiğim için 480 lira civarına almıştım ve açıkçası steamdeck'te bayıla bayıla oynadım. 100 lira olması gerekir diyen arkadaşlar artık ülke gerçeklerinden uzak yaşıyor bence. 4 dolara oyunu satması mantıklı değil hiç çünkü.
    ilk oyunun üstüne koyduğu pek çok şey var;
    +3 farklı silah oynanışı çeşitlendirmiş
    +farklı büyük kombinasyonları yakışmış.
    +keşif sırasındaki amelelikler azalmış
    +kazığa düşünce tekte ölmüyoruz.
    bunun dışında şu kısımları gelişime açık geldi;
    -boss dövüşleri bariz daha kolay (1-2 tanesi hariç)
    -bosslar daha standart bosslar gibi geldi. ilk oyundaki gibi akılda kalıcı değil çoğu.
    -rahibeleri ilizyon duvarlar arkansına saklamak kötü fikir. hatta bence genel olarak ilizyon duvarlar oyunlardan silinsin ya artık.

    sanat tasarımı yine güzel, bebek gibi oyun. bence alın oynayın. ben 23 saat civarı oynadım, birçok yan başarımı da aldım.
  • bosslar ilk oyuna kıyasla daha kolay geldi. ben oyuna verdicto ile başlamıştım ancak ruego al alba'ya geçince ve gelişince oyun nispeten kolaylaştı benim için. oyunun kilit silahı diyebilirim. her silahın kendine has çilingir misali özelliği olması çok iyi düşünülmüş. oyunda ilerledikçe bir yerlere ulaşmak için silahlar arasında çarçabuk geçiş yapmak zorunda olmak ve özellikleri peşi sıra doğru zamanlamayla kullanmak güzel olmuş. ilk oyunun tadı başkaydı ama bu oyun üzerine koymuş diyebiliriz. altar muhabbetinden çok tat alamadım gerçi ama oyunun sonuna doğru alınan bir kaç altar hepten yenilmezlik veriyor. bu aralar en sevdiğim tür olan metroidvania severler için bence bulunmaz hint kumaşı gibi. eften püften oyunların +1000 satıldığı yerde bence fiyatını sonuna kadar hak ediyor. şimdi the last faith'i beklemeye başladım. umarım o da bunun kadar beklentimi karşılar.
  • güzel oyun ama ilki kadar etki bırakmadı. yüksek ihtimal true ending gelir.
  • ilk oyunun hantallığı gitmiş yerine castlevania symphony of the night akıcılığı gelmiş. oyunun genel havası da castlevania tadı veriyor, çok sevdim. gayet oynanabilir bir metroidvania oyunu olmuş. evet, fiyatı ülkemiz için çok fazla ama benim oyuncum işini bilir.

    edit: oyuna ba-yıl-dım! oynamayı bırakamıyorum. tek kelimeyle muhteşem olmuş. hele ilerledikçe çalan müzikler o kadar güzel ki soundtrack albümünü indiresim geldi. castlevania sotn'ın ruhani devamını yapmışlar adeta. hatta konami yapsa bu kadar yenilik ekleyemeyebilirdi büyük ihtimal. oyun mekanikleri de çok yaratıcı, bölümlerdeki kapıları(tuzakları) geçmenin yolunu kullandığımız silahlara bağlamaları da hiç görmediğim bir mekanik olmuş, oynanabilirliğe çok kafa yordukları belli. adından çok söz ettirecek bir oyun olmuş, platform-metroidvania sevenler kaçırmamalı.
  • şu müziğin çaldığı bölüme gelince o kadar moda girdim ki bölüm bitmesin istedim, fırsat buldukça buraya gelip gezdim. resmen büyüyle yazılmış bu notalar...

    corona de siete azahares
  • ulan 600 liraya indie oyun mu olur. şuna kim o parayı verir oynar delirdiniz iyice. şu oyunun ederi max 100 liradır. tamam dolar kuru vs biliyorum ama türkiye şartlarından normal biri şuna 600 lira vermez, vermemeli.
  • oyunu bugün %100ledim. ilk oyuna kıyasla sadece boss fightları başarılı buldum. o sebeple ilk oyun bence daha iyiydi. yapımcılar, blasphemous 2'de özellikle teknik kısımları geliştirmişler, gameplay akıyor ve daha keyifli. fakat hikaye, düşman ve bölüm tasarımlarında pek uğraşmamışlar.
  • steam'in dolara geçişinden olumlu etkilenen nadir oyunlardan biri. öncesinde 600 lirayken geçişten sonra 300 liraya aldım.

    edit: sonbahar indiriminin %25'lik etkisi de yadsınamaz tabii ki.
hesabın var mı? giriş yap