• 1940'larda jazz müziğinde bebop akımının doğuşu genelde modern jazz'ın başlangıcı olarak da kabul edilir. bu tarz, tekniğe ve beraberinde şarkı söylenebilen melodilerden ziyade karmaşık armonilere daha fazla önem veren küçük swing toplulukları tarafından geliştirilmiştir. bu hareketin babası alto saksofoncu charlie "bird" parkerdır * * ve trompetçi dizzy gillespie "diz" ilk müritlerindendir. dizzy daha büyük orkestralarda kurmuş ve kübalı vurmalı çalgıcılarla, mambo ritmlerini de içeren afro-kuba müziğini * tanıtmıştır. ama daha ziyade charlie parker ve diz'in kurdugu 5li ya da daha küçük gruplar bebop muziginin kurulmasına yardımcı olmuştur.

    bu akımdan önceki müzik türleri blues ve o günün popüler şarkılarını içerirken bebop akımını benimseyen jazzcıların meydana getirdikleri eserler popüler müzikten farklılaşmaya başlamış ve ilk defa jazz insanların dans etmesi için yapılmamaya başlanmıştır. eserler hızlı tempolu ve çalması güç 8lik notalardan oluşmaktaydı. çoğu bebop standartı populer parcalarin akor ilerlemelerinden meydana gelir, misal "i got rhythm" "how high the moon" v.s.. doğaçlamalar ise bu akorların işaret ettiği gamlar uzerinde yapılmaktaydı, ve kullanılan gamlar genelde pes 5lileri içermekteydi.

    solo calmanin yaninda eşlikte de bir takım yeni uygulamalar getirdi bebop akımı. davulcular daha az kontrbasçılara uyar oldular ve zil atakları fazlalaştı * * *. basçılar daha çok nabzı tutmaya başladılar bunu da akor ilerlemelerinin ana hatlarını cizerek ve ceyrek notalar calarak yaptilar. piyanistler daha hafif bir dokunusa sahip olmaya ve ozellikle sol el eskisi gibi sadece vuruslari belirtmeye ve akorlarin koklerini calmaya zorlanmamaya basladi. bu arada modern jazz standardi evrensel hale gelmeye basladi. yani ilk basta melodi hep birlikte calinip daha sonra her bir enstruman teker teker parcanin akor ilerlemelerine dayanarak solo atmaya basladi ve en sonda tekrar melodi birlikte calinip parca noktalandi.

    bir onceki kusaktan olan bir cok muzisyen bebop muziginin gelismesinde yardimci oldu. bunlar arasinda lester young *, coleman hawkins *, roy elridge, charlie christian, jimmy blanton ve jo jones gosterilebilir. ayrica diger muzisyenler saksofoncu sonny stitt ve lucky thompson, tompetci fats navarro, kenny dorham ve miles davis * piyanist bud powell *, duke jordan, al haig ve thelonious monk *, vibrafoncu milt jackson kontrbasci oscar pettiford, tommy potter ve charles mingus, davulcu max roach, kenny clarke ve `roy haynes. miles, monk ve mingus'un daha sonra bebop sonrası calışmaları olmuştur.
  • bir parçanın bebop sayılması için aşağıdaki kriterleri sağlaması lazımdır:
    1-tempo hızlı,
    2-melodiler genelde alışılagelmişten farklı,
    3-armoniler karışık,
    4-ezgiler karmaşık,
    5-sololar uzun ve notalarla dolu olmalıdır.
  • tom ve jerry'nin bölümlerinden birinde evin sahibesi* kart oynamaya arkadaşlarına gider. tom da arkadaşlarını eve alır ve parti yapmaya başlar. uyuyamayan jerrycağız, tom'u uyarır ve olaylar gelişir... bölüm jerry'nin evin sahibesinin gittiği yeri arayıp sesleri dinletmesinin ardından, kadının gelip tom'u bir güzel harcamasıyla biter.

    işte o bölümde tom ve arkadaşlarının çaldığı beboptur.

    dipnot: 80'lerde çocuk olanların içinden "bebop nedir?" sorusunu soranlara, bu akımı anlatmanın en rahat yolunun bu olduğu klinik testler sonucu kanıtlanmıştır.
  • (bkz: teenage mutant ninja turtles)
    shredderin iki gerizekali adamindan yabandomuzu olani. (bkz: rocksteady)
    ninja kaplumbagalar ve splinter i mutasyona ugratan ayni maddeyle yabandomuzumsula$tirilan bir punktir kendisi.
  • cazı daha önceki stillerin basit armonilerinden ve temel ritmlerinden kurtaran, modern cazın başlangıcı sayılan türdür.

    erken modern caz olarak da tanımlanabilir.

    40lı yılların müziği olan bebop, cazda ilginç yollar açmış, beat kuşağı gibi kültürleri etkisi altına almıştır.

    bebop'ın en ünlüsü efsane saksafoncu charlie parker' dır.
  • ninja kaplumbagalarda bu adami (yaratigi) donatello'yu seslendiren kisi seslendiriyormus... hayalleriniz yikildi di mi...
  • bu tarza be-bop denmesinin sebebi yapilan scatlerde kulaga cok hos gelen "be-bop" sozcugunun cok sik kullanilmasidir. oyle ki be-bop sozcugu adeta donemin scat-work lerinde tekerleme baslangici gibidir ve doneme damgasini vurarak ona ismini de kazandirmistir.
  • arada cok jazz dinlemeyen/bilmeyen arkadaslar sordugunda anlatmakta zorlaniyordum ne olup ne olmadigini. burada yapildigi gibi "uzun sololar, karmasik armoniler" demek cok anlamli olmuyor cunku bebop'i bebop yapani anlamak icin biraz donemi, biraz da o muzisyenlerin tavrini bilmek gerekiyor. ozellikle o tavir, bugun jazz'a ve ozellikle early 1900s siyahi "eglence" sektorune uzak olanlara hem fularli muzik hem de dans edilen muzik kargasasini yasatiyor.

    derken bugune kadar okudugum en guzel tanimina the death of rhythm & blues kitabinda rastladim. (nelson george)

    "... congregating at harlem's minton's playhouse and other uptown after-hours spots for jam sessions, they [eski big-band muzisyenleri] were quite consciously creating a new music known, in hep-cat lingo, as bebop. in its purest form, bebop is a complex, rapidly shifting small group music (two horns, bass, drum, piano) that turned pop melodies into slivers of chords and rhythmic phrases. the rhythm didn't ride on the tom-tom or snare drum, where even poor dancers could find it, but flowed through every instrument. sure, the drummer kept time, but usually only with a tense, jingling pattern of the cymbals that was impossible for most dancers to follow. this sound made bebop as much a listeners' music as anything heard at carnegie hall. bebop differed from swing and rhythm & blues not just musically but in the player's attitude toward their audience. cool, self-assured, and, despite wide-spread drug use among its stars, often dignified in appearence, beboppers made it plain they really didn't care if people -black squares as well as white- understood what they were playing. this was musicians' music, first and foremost. only those who pledged allegiance to the musicians' brilliance, mesmerized by daredevil improvisations, were welcome."
  • bebop, bopun yani ilk modern swing müziğin stilidir. 1940’ların başında ilk çıktığında sadece temsilcilerinin bildiği bir tarz olan bebop daha sonraları bu alanda bir temel olmuştur. charlie parker, dizzy gillespie, thelonious monk ve max roach bu müziğin öncüleridir. coleman hawkings ve lester young da, swing figürleri yaratarak bu caz stiline düzenli katkılarda bulunmuşlardır.
    bu caz stili, big bandlarda keşfedildikten sonra küçük gruplar tarafından da seslendirilmiştir. bebop performansları genelde birlikte çalınan enstrümanların çoklu ritimlerinden oluşan örneksiz bir esrime stilidir. melodiler genelde belli bir ritme uyulmadan yapılmıştır bu yüzden çoğu kulak tırmalayıcı olarak bulunurlar. bu stilinin cazda bir aşama olduğunu düşünenler ile caza elitizm soktuğunu iddia edenler arasında büyük tartışmalar çıkmışsa da, bebopun caz tarihindeki yeri yadsınamazdır.
  • be-bop die yazildigi dogrudur... jazz tarihi alanlar bilir,bir donemdir..geyigi de be-bop rocksteady die çevrilirdi...
hesabın var mı? giriş yap