• gayet normal bir fotoğraftır.

    acaba kadın çıplak mı diye baktım , değil. eee nesine tepki verilmiş bacaklarını dümdüz açmış diye mi? muhtemelen tepki verenler kadının o hareketinden tahrik olan tipler yani ayasofya falan hikaye geçiniz bu lafları.
  • ayasofya müzesinde bir bale figürü olan spagat figürü'nün müze içerisinde yapılması ve diğer ziyaretçiler tarafından fotoğrafının çekilmesi olayı.

    fotoğraf da bu : https://pbs.twimg.com/…ia/dwjnh6mwoaew1i5.jpg:large

    gayet düzgün ve şık giyinmiş bir kadın tarafından şık bir hareket gerçekleştirilmiş. bence çok estetik. üstelik dünyanın her yerinde böyle tarihi ve toplumlara mal olmuş yapılarda eskiyi ve moderni buluşturan hareketler yapılır ve sosyal medyada, dergilerde paylaşılır. bu çok doğal bir şey.

    bu harekete verilen tepkilere baktım.

    "eziklik, saygısızlık, hadsizlik, kompleks hangisini arasan var"
    https://twitter.com/…nar/status/1081540699441582080

    ayasofya müzesi'ndeki provokasyon sebebiyle inceleme başlatıldı
    https://www.aksam.com.tr/…e-baslatildi/haber-810575

    provokasyon !!?

    ayasofya'da çekilen skandal fotoğrafa inceleme
    http://www.haber7.com/…n-skandal-fotografa-inceleme

    skandall !??

    ayasofya müzesi de üşenmemiş duyuru yayınlamış.

    https://twitter.com/…uze/status/1081602341902737411

    bu konu hakkında daha ağır ithamlar da var ama hepsini buraya taşımak istemedim. ben bir küsür senedir yurtdışındayım. gerçekten türkiye bu halde mi? böyle basit bir olay için bu kadar yaygara koparılması normal mi ?

    daha iki ay önce belçikalı bir model, ayasofya müzesinde çıplak poz verdi. bunda niye bu kadar yaygara koparılmadı?

    ayasofya'da çıplak poz : https://www.instagram.com/…ra2/?utm_source=ig_embed

    https://tr.sputniknews.com/…li-ayasofya-ciplak-poz/

    düşmanlığınız sanata mı ?
  • şu fotoğrafa şu yorumu yapanlar st. antuan'da acaba nasıl hareketler yaparak fotoğraf çekildiler/çekilirler çok merak ediyorum.
  • ne denirse densin ayasofya tam 900 sene boyunca ortodoks'ların en önemli ibadet merkezi olarak kullanılmış bir kilise idi. bir mabedin onu ele geçiren baska güçler tarafından kendi inançları doğrultusunda değiştirilmesi ortaçağ avrupasında sık rastlanan bir olgudur.

    şunu anlatamıyoruz; bir ibadethaneyi ele geçirmek onun geçmişini silmez, bu müze 900 sene boyunca bir kilise idi. 500 seneden daha az süre de camii olarak kullanıldı. bu kilise inşa edildiginde ortada daha islamiyet bile yoktu. şimdi de gelmiş islamiyetin sembolü haline getiriliyor.

    bir binaya dört tane minare ekleyerek ve mozaikleri sıvayarak geçmişini yok edemezsiniz. bir camiye benzemesinin tek sebebi aslında osmanli formu camilerin hepsinin bizans formu kiliseleri kopyalamasıdır. kubbe formundan tut kemerlere kadar osmanli ve selçuklu bizans formunu taklit etmiştir.

    sonuç olarak bu bina artık ne bir camidir, ne de kilise. bu da böyle biline.
  • oooo seçime malzeme çıktı.
  • şaka gibi lan. şu çoğunluğu muhalif olan sözlükte bile baleyi aşağılayan insanlar çoğalmış. gerçekten bu gidişat hiç iyi değil.

    (bkz: türkiye'den siktir olup gitmek)
  • toplum sanata, felsefeye, bilime, dine, birbirlerine, sevdiklerine ve düşman olunmayacak bir çok kimseye düşman.
  • “bale’nin sanatla alakası nedir” diye soran “kişilerin” * dikkatini çekmiş normal bir fotoğraf.

    ülke 500 sene önceye döndüğü için bu gelişme artık normal şaşırmıyoruz.
  • akşam gazetesi haberden şöyle bahsetmiş;

    --- spoiler ---

    yapılan gezi esnasında genç bir kadın ayasofta müzesi'nin içinde kutsal değerlere saygısızlık yaparak bale dansı figürleri sergiledi. ziyaretçiler, provokatörün bu saygısız hareketlerinin görüntülerini sosyal medya hesaplarında paylaştılar.

    rezil görüntülerin sosyal medyada yayılması sonucu halk provokasyona tepki gösterdi. ayasofya'nın kutsal değerlerine hakaret niteliğindeki bu geziyi düzenleyen alaton'dan henüz bir açıklama gelmedi

    --- spoiler ---

    haberde ayrıca video da var. bir grup iş kadını ayasofyaya geziye gidiyor. akşam saati. sadece onlar var. onlardan başka ziyaretçi yok. kadınlardan biri de kendi yeteneğiyle ayasofya'nın mimari güzelliğini birleştirerek bir fotoğraf çektiriyor. ne tütü eteği ne çorabı var! günlük kıyafetiyle alelacele bir fotograf çektiriyor. orada bir dans gösterisi vs. yok. bunun neresi provokasyon bunun neresi rezil görüntü anlamıyorum. kaldı ki orada herhangi biri de bu tarz bir fotoğraf çektirebilir. şuan müze olarak kullanılan bir yer.

    gerçekten anlayamıyorum. ülkece yobazlaşıyoruz. sanata, bilime, farklı düşüncelere en ufak bir saygımız yok. ülkece cinnet geciriyoruz. oysa ki bir insanı sevmek, sanattan zevk almak, farklı düşüncelerle tanışmak, akıl yormak hepimizi tedavi edecek.
  • ayasofyaya yapılan en büyük saygısızlık içinde bale figürleri yaparak foto çektirmek değildir. 16 yıl boyunda kubbe restorasyonu için kurulan devasa çelik iskelenin zemin statiğini bozmasıdır .

    oranın camii ya da kilise olarak değil müze olarak korunması gerektiği gerçeğini algılayamamaktır.

    çok değer verdiğin yapının adam gibi restorasyon ve konservasyonunu yapama. korumak yerine tahribata sebep ol ondan sonra çık iki yüzlülük yaparak ayıp de.

    ayrıca fotoğraftaki insan çıplak değil, tarihi esere zarar vermiyor, içinde o sırada ibadet yok neyin rahatsızlığı bu anlamıyorum.
hesabın var mı? giriş yap