• roger waters'ın pink floyd dan ayrılmasının akabinde 1992 de çıkarttığı albüm.

    <bence>
    bu albüm roger waters'ın tarzını tamamen muhafaza etmekle beraber, pink floyd'un roger'sız zamanlarında ürettiği albümlerden müzikalite, atmosfer, ruh ve konsept olarak çok daha öndedir. roger waters'ın pink floyd için ne kadar önemli olduğunu buradan görüyoruz.

    ancak şöyle birşey de var ki bu albüm asla bir dark side of the moon, bir animals, bir atom hearth mother hatta syd li zamanlardan bir the piper at the gates of dawn olamaz. bu da waters'ın da gilmour'suz , wright'sız ve mason'sız (ve barret, tabii ki) eksik olduğunu ifade eder.

    </bence>
  • hiç itiraz istemiyorum ayrıca kabul etmiyorum da... niye mi? waters'ın ''adamın amına gorum'' dediği albümdür de ondan. yıllar oldu bir benzeri, eşi yok... yapılamıyo. hatta denenemiyor bile. ayrıca o what god wants part 1 girişi nedir öyle, nasıl bir dehasın ana bacı sövecem şimdi.
  • okullarda ders olarak okutulması durumunda, bozulan yurdum gençliğini adam edecek seviyede bir albüm.

    bu albümün hakettiği ilgiyi görmemesi, dünyada yaşanan tüm çılgınlığın sebebiyle aynıdır.
  • 24 temmuz 2015'de yeni miksajı ve kapak görseliyle tekrar piyasaya sürülecek albüm.

    roger waters, albümün 1992 yılında çıktığı zaman hak ettiği değeri bulamadığını söylemiş.

    ki gerçekten doğru. muazzam bir albümdür. pink floyd sonrası waters'ın yaptığı yegane kaydadeğer çalışma olması açısından da önem arz eder.
  • roger waters en son röportajlarından birinde, bu albümün dark side of the moon ve the wall ile beraber en çok gurur duyduğu albüm olduğunu söylemiştir. en çok uğraş verdiği solo albümü budur. yaklaşık 5 senelik aralıklarla kaydetmiştir. çok iyi albümdür, ama bana kalırsa pink floyd elemanlarının (özellikle david gilmour'un) yokluğunun en çok hissedildiği solo albümü de budur. çünkü bu solo albümün soundu the wall öncesi dark side of the moon, wish you were here ve animals albümlerine çok yakındır ve o albümlerdeki david gilmour katkısı çok önemlidir.

    diğer 2 solo albümü the pros and cons of hitch hiking ve radio kaos ise, daha the wall vari albümlerdir. the wall pink floyd'un en şahaşalı albümlerinin en roger waters olanıdır. david gilmour ve diğerlerinin katkıları diğer büyük pink floyd albümlerinde olduğu kadar değildir. dolayısıyla, bence waters solo albümlerinde the wall tadında kaldığı zamanlarda diğerlerinin yokluğunu amused to death'teki kadar hissettirmemiştir.

    tabii yine de amused to death'de piyasada ender rastlanabilecek üst düzey kalitedeki albümlerden biridir. sadece bir the wall ya da dark side of the moon değildir demek istiyorum.
  • ismi neil postman'ın 1985'te yazdığı amusing ourselves to death adlı romanından esinlenilmiş roger waters solo albümü
  • remixlenmis, kapak fotografi yenilenmis ve yeniden master'lanmis efsane album.

    --- spoiler ---

    " an unblinking look at an entertainment-obsessed society, amused to death addresses issues that have only grown in complexity and urgency over the past two decades. with amused to death, roger waters sounded the alarm about a society increasingly and unthinkingly in thrall to its television screens. twenty-three years later, amused to death speaks to our present moment in ways that could scarcely have been anticipated two decades ago. ın 2015, television is just one option in an endless array of distractions available to us anytime, anywhere, courtesy of our laptops, tablets and smartphones. with eyes glued to our screens, the dilemmas and injustices of the real world can easily recede from view.

    the 2015 cd + blu-ray edition of amused to death feature a new 5.1 surround remix of the album on high-definition blu-ray audio completed by longtime roger waters / pink floyd collaborator and co-producer, james guthrie. the art has been updated for 2015 by sean evans, the creative director of waters' 2010-2013 "the wall live" tour and movie. "

    --- spoiler ---

    edit:

    a1 the ballad of bill hubbard
    guitar – jeff beck
    keyboards, percussion [programming] – patrick leonard
    percussion – luis conte
    vocals – alf razzell
    4:19
    a2 what god wants, part ı
    arranged by [choir], keyboards – patrick leonard
    backing vocals – doreen chanter, katie kissoon, n'dea davenport, natalie jackson
    bass guitar – randy jackson (2)
    conductor [london welsh chorale] – kenneth bowen
    drums – graham broad
    guitar [arpeggio] – geoff whitehorn
    guitar [chorus] – tim pierce
    rhythm guitar [acoustic], electric guitar – andy fairweather low*
    soloist, guitar – jeff beck
    vocals, synthesizer [emu], bass [ıntro] – roger waters
    6:00
    a3 perfect sense, part ı
    acoustic guitar – bruce gaitsch
    bass guitar – james johnson*
    conductor, arranged by [strings] – john dupree
    drums – graham broad
    guitar [ıntro] – steve lukather
    guitar [low grunting] – rick difonso
    keyboards, voice [2nd sportscaster] – patrick leonard
    pedal steel guitar – b.j. cole*
    percussion – luis conte
    snare, hihat – brian macleod
    vocals – p.p. arnold
    vocals, synthesizer – roger waters
    voice [sportscaster, the voice of the nba] – marv albert
    4:16
    a4 perfect sense, part ıı
    acoustic guitar – bruce gaitsch
    bass guitar – james johnson*
    conductor, arranged by [strings] – john dupree
    drums – graham broad
    guitar [ıntro] – steve lukather
    guitar [low grunting] – rick difonso
    keyboards, voice [2nd sportscaster] – patrick leonard
    pedal steel guitar – b.j. cole*
    percussion – luis conte
    snare, hihat – brian macleod
    vocals – p.p. arnold
    vocals, synthesizer – roger waters
    voice [sportscaster, the voice of the nba] – marv albert
    2:50
    b1 the bravery of being out of range
    backing vocals – lynn fiddmont-linsey*, natalie jackson
    bass guitar – john pierce
    drums – denny fongheiser
    guitar – tim pierce
    organ [hammond], synthesizer – patrick leonard
    vocals, twelve-string guitar – roger waters
    4:43
    b2 late home tonight, part ı
    bass guitar – james johnson*
    conductor, arranged by [national philharmonic orchestra limited] – michael kamen
    cornet – steve sidwell
    drums, percussion – graham broad
    guitar, backing vocals – andy fairweather low*
    percussion – luis conte
    vocals – roger waters
    4:00
    b3 late home tonight, part ıı
    bass guitar – james johnson*
    conductor, arranged by [national philharmonic orchestra limited] – michael kamen
    cornet – steve sidwell
    drums, percussion – graham broad
    guitar, backing vocals – andy fairweather low*
    percussion – luis conte
    vocals – roger waters
    2:13
    b4 too much rope
    backing vocals – doreen chanter, jessica leonard, jordan leonard, katie kissoon
    backing vocals [end] – screaming kids (2)
    bass guitar – james johnson*
    conductor, arranged by [national philharmonic orchestra limited] – michael kamen
    drums – graham broad
    guitar – geoff whitehorn
    guitar [additional] – steve lukather
    keyboards – patrick leonard
    percussion – luis conte
    twelve-string guitar [rickenbacker 12 strings played with a feather] – andy fairweather low*
    vocals – roger waters
    5:47
    b5 what god wants, part ıı
    acoustic guitar [rhythm], electric guitar – andy fairweather low*
    arranged by [choir], keyboards – patrick leonard
    backing vocals – doreen chanter, katie kissoon
    bass guitar – randy jackson (2)
    drums – graham broad
    lead guitar – tim pierce
    performer [tv evangelist] – charles fleischer
    vocals – roger waters
    c1 what god wants, part ııı
    arranged by [choir], keyboards – patrick leonard
    bass guitar – james johnson*
    conductor [london welsh chorale] – kenneth bowen
    conductor, arranged by [national philharmonic orchestra limited] – michael kamen
    drums – graham broad
    guitar – geoff whitehorn
    percussion – luis conte
    soloist, guitar – jeff beck
    vocals – roger waters
    4:08
    c2 watching tv
    acoustic guitar – andy fairweather low*
    bass guitar [upright & electric] – john patitucci
    dulcimer, lute, oboe, bass, other [zhen] – guo yi, peking brothers, the
    electric guitar – jeff beck
    piano [acoustic] – patrick leonard
    vocals – don henley
    vocals, acoustic guitar – roger waters
    6:07
    c3 three wishes
    backing vocals – doreen chanter, katie kissoon
    bass guitar – james johnson*
    drums – graham broad
    guitar [chorus leslie] – tim pierce
    keyboards – patrick leonard
    organ [hammond] – john "rabbit" brundrick*
    percussion – luis conte
    rhythm guitar, twelve-string guitar [feathered 12-strings] – andy fairweather low*
    soloist, guitar – jeff beck
    vocals – roger waters
    6:50
    d1 ıt's a miracle
    arranged by [choir], piano, synthesizer – patrick leonard
    backing vocals – jim haas, jon joyce, stan laurel
    bass guitar – james johnson*
    conductor [london welsh chorale] – kenneth bowen
    drums – jeff porcaro
    guitar – jeff beck
    vocals, bass – roger waters
    8:30
    d2 amused to death
    backing vocals – doreen chanter, katie kissoon
    bass guitar – james johnson*
    drums – graham broad
    electric guitar – geoff whitehorn
    keyboards – patrick leonard
    soloist, guitar – jeff beck
    vocals – alf razzell, rita coolidge
    vocals, acoustic guitar – roger waters
  • yana done tekrar dinlenir. melodileri insanin kulagina kazinir. muzik tarihinin ciddi kazanclarindan ne ki hakki yenmis bir albumdur. tekrarlamakta sakinca yok: her eve lazim...
  • uçsuz bucaksız egosal hırslar nedeniyle sinir sistemi karmakarışıklığına teslim olmuş insan denen yaratığın sonunun nereye gittiğinin at suratlı sevgili dayımız roger tarafından teee 1992’de anlatıldığı, aklı ya eriten ya yerine getiren temalı rock albümü ve albüme adını veren final şarkısıdır.

    belki de her bünyenin kaldıramayacağı kaldırsa da anlayamayacağı, beyin lobu yeterince kıvrılmamış insancıklar için sakıncalı bile olduğu düşünüldüğünden reklamı için yeterince üstüne düşülmemiş ya da bilen bilir zihniyetiyle gerekli görülmemiştir. meraklısı için halihazırda yastık altından eksik edilmeyen, adını aynı adlı albüme veren şarkıyı sırf bu yüzden dilimize çevirmek boynumuzun borcudur.

    albümün ve şarkının başlığı hakkında ingilizce konuşup türkçe düşünme yanılgısına düşersek tam türkçe çevirisinin "ölümüne eğlenme" anlamı taşıdığı gibi bir kestirip atma durumuyla karşılaşırız. şarkının metni ve albümün temasının genel felsefesi dikkatlerden kaçmazsa durumun bundan fazlası olduğunu söyleyebiliriz... insan denen varlığın birbirinden etkilenerek ortak içgüdüyle şarkıda eleştirilen duruma otomatik olarak geldiği dolayısıyla programlandığı izlenimi ağır basıyor. o yüzden başlığı "ölümüyle eğlenmeye programlanmış" şeklinde anlamaya gayret edersek yanlış olmayacağı kanaati taşıyorum.

    ölümüyle eğlen(dir)meye programlanmış*

    doktor doktor, neyim var benim
    uzadıkça uzuyor market ömrüm
    kalp ömrü ne kadardır bir renkli tv’nin
    raf ömrü ne kadar bir genç kraliçenin

    oooh batılı kadın, oooh batılı kız.

    haber tazısı kokuyu alır jessica hahn geçtiğinde
    bağlanır ona, semboldür ayırdıklarının içinde
    ilgi çekiyor duygulardan sıyrılmış hali
    sömürülmüş şöhret, güzel kadın

    oooh batılı kadın, oooh batılı kız.
    oooh batılı kadın, oooh batılı kız.

    melroselu çocuklar fiyakalı yün ceketleriyle
    dışarısı keskin ayaz yeterince
    vadinin dışında hava sıcak ve temiz
    minikler tv ekranları karşısında
    düşünen yok, gözyaşı döken de.

    iyice çektiler kuru havayı son nefeslerine
    barmen, söylesene neyim var benim
    neden ben nefesi kesilmiş haldeyim
    dedi ki şef; kusura bakmayın bayan
    bu tür ölümüyle eğlen(dir)meye programlamış kendini

    ölümüyle eğlendiriyor kendini
    bu tür ölümüyle eğlendiriyor kendini
    ölümüyle eğlendiriyor kendini.

    bir trajedi izledik göz göre göre
    bize söylendiği gibi yaptık
    sattık, satın aldık
    en muhteşem gösteriydi dünya üzerinde
    ama bitti sonunda
    aman diledik, korku verdik.
    yarış arabalarımızı sürdük
    son kalan birkaç kutu havyarımızı yedik.
    ve uzaklarda bir yerde yıldızlar arasından
    bir keskin gözlü izliyordu bizi
    yakaladı kırpışan ışığımızı.
    son hurraaa mızı
    son hurraaa mızı

    ve bulduklarında izlerimizi
    tv setleri karşısında toplanmış hallerimizden
    boşa gitti her kurtarma çabaları
    yineledikleri her deneme de.
    gözden geçirdiler listelerindeki tüm veriyi
    ve sonra yaratıkların antropoloğu
    kabullendi gerçeği şaşkınlık içinde.
    ayrıştırırken her bir gerekçesini
    hüzünlü vefatlarımızın
    tek bir açıklama bıraktılar seyir defterlerine
    bu tür ölümüyle eğlen(dir)meye programlamış kendini

    gözyaşı yok, duygu yok
    bu tür ölümüyle eğlendiriyor kendini
    ölümüyle eğlendiriyor kendini.
  • jeff beck'ten don henley'ye muhtesem bir kadrosu olan album.

    quadrophonic ses duzenine gore kaydedilmistir. quadro bir muzik sisteminiz yoksa albumu %100 dinleyemezsiniz.
hesabın var mı? giriş yap