• bu sarkida 6:56 - 7:06 arasindaki solo garanti bir turk filminden arak. selvi boylum al yazmalim olabilir baska bir film olabilir. cozemedim hangisi ama acaip benzetiyorum. sarkida bu bolum calar calmaz gozumun onune kadir inanir'a dogru kosup boynuna sarilan turkan soray geliyor. geceleri uyku uyuyamaz hale geldim. odadaki metal cop kutusunun yanina comelerek gizlice agliyorum. cikarabilen birisi varsa beni save eylesin.
  • 2 sene dinlemeyince ilk doz çok güzel oluyor. sabırlı mısınız o kadar bilemem ama bir deneyin derim. yeminle sabah içilen ilk sigara gibi başım döndü şarkıdan, çok güzel lan.
  • benim de türkçe çevirisini kendimce şu şekilde yaptığım, opeth'in kesinlikle ilk beşinde olan müthiş şarkısı:

    uykumu kaybediyorum, çok derinlere doğru.
    güneş soluyor, ne yaptım ben böyle?
    en çok ihtiyaç duyduğum şeye çok yaklaştım.
    burada hiçbir şey kalmadı.

    bağları kopardım, maskem düştü.
    birbirine dolaşmış herşeyi geride bıraktım.
    kontrolü kaybettim, rolümden dışarı çıktım.
    burada hiçbir şey kalmadı.

    bırak öyle kalsın,
    bana müstehaktı.
    feda edilen ruh,
    nasihati unuttum.

    bir duman fırtınası içerisinde,
    zamanın akışını kaybettim.
    hakedilmiş bir adil hüküm için,
    kaygı ile bekliyorum.

    şarkı hakkındaki çok kısa özet fikrime gelirsek: kahramanımız bir haltlar yemiş (what have i done), sonra çok büyük pişmanlık duymuş ve yaptığı şeyden utanarak kendi kendisi hakkında hükmünü vermiş aslında (leave it be, it was meant for me), şimdi de yediği halttan dolayı esas muhatabının vereceği hükmü/cezayı çekmek için bekliyor (waiting anxiety for a fair judgement deserved). çok kesin bir anlamı yok, geri kalan tüm detaylar dinleyiciye bırakılmış. romantik bir ilişkide yenilen bir boktan da söz ediyor olabilir, tamamen alakasız bir konudan da söz ediyor olabilir. örneğin internette bazı yorumlarda akerfeldt'in çift albüm (deliverance ve damnation) çıkarma fikrinden pişman olduğunu ve albümler için şarkıları yetiştirmeye çalışırken kendisiyle ilgili olarak bu şarkıyı yazdığını söyleyenler var. burada fair judgement da tabiki opeth dinleyicisinin albümler hakkında vereceği hüküm oluyor. bence bu kadar trivial bir şey değildir ama bir yandan akerfeldt'in trollüğü yüzünden pek emin olamıyorum maalesef. hatta bu trolloğlutroll allah bilir meta bir şekilde bu kadar duygu yüklü ve anlamlı gözüken şarkının bizzat kendisinin trivial bir konuyu içerme ihtimali hakkında bile yazmış olabilir sözleri. eğer öyleyse allah belanı versin akerfeldt. neyse sakinim.

    şarkının içeriyor olabileceği anlamları bir kenara bırakırsak müzikal açıdan nasıl bir masterpiece olduğuna geliyoruz tabiki. bu noktada 3:45'te başlayarak sözlerin sonuna kadar (5:09) devam eden kısmın şarkının en güzel kısmı olduğunu düşündüğümü belirtmek isterim. hele 3:45'teki akustik riff gerçekten opeth'in yaptığı akustik riffler arasında en tepelere oynayabilecek güzellikte. sözlerin bittiği noktadan sonra da zaten birbirinden güzel mellow ve distortion sololar ardarda patlatılarak şarkıyı iyice doruklara taşıyorlar. ya anlatacak pek bir şey yok aslında oturun dinleyin işte mis gibi şarkı.
  • neredeyse tum brutal vokal icermeyen opeth sarkilari gibi super, kanimca opeth'in butun albume yaymasi gereken tarzda sarkilardan.
  • buyuk ihtimalle dinledigim en guzel parcalardan bir tanesi ... sozler, vokal'deki monotonluk, gitar tonu, ritm, butun atmosferi ile ender gorulen bir harmony'yi tutturan basarili beste ... insani melankolinin doruguna cikartip cikartip indirebilecek yetenekte bir parca ... kendinizi uzgun hissederken baska, mutlu hissederken baska tadlar verme yetenegine de sahip ... e zaten opeth de bu degil midir ki ...
  • deliverance albumunden bastan sona duz vokalli opeth parçası. girisimnd piyano içermektedir. distortion ve akustik gitar kullanimi oldukça iyi. ayrica cok guzel bir soloya sahip.
  • 6:56 da giren gitar solosu beni benden almış şarkı. öyle ki sanki bir bağlama solo dinliyorum. helal sana mikael...
  • opethi opeth yapan her $eyi, (belki brutal di$inda) iceren $arki. davullari ve vokalleri en mukemmel kisimlaridir.
  • tam ve doğru sözleri şu şekildedir.

    losing sleep, in too deep
    fading sun, what have i done
    came so close to what i need most
    nothing left here
    cut the ties, uncover disguise
    left behind all intertwined
    lost control, moved out of the role now
    nothing's left here
    leave it be
    it was meant for me
    soul sacrifice
    forgot the advice
    lost track of time
    in a flurry of smoke
    waiting anxiety
    for a fair judgement deserved
    losing sleep, in too deep
    fading sun, what have i done
    came so close to what i need most
    nothing left here
  • dt*'ın scarred şarkısındaki outro ile kapışabilecek nitelikte outro ya sahip, kalifiye şarkı..
hesabın var mı? giriş yap