• ceviz kabuğu programında iki hafta üst üste tartışılmış, mesnevi'nin 5. cildinde geçen olaydır. -niye "olay" oluyorsa artık-
    iki programda da abdurrahman dilipak bulunmamakla birlikte, ilk programa telefon bağlantısıyla katılıp mevlana ile ilgili "farklı" açıklamalarda bulunan prof. dr. mikail bayram aldığı tehditler yüzünden ikinci programa katılamadığını söylemiştir.
    orhan pamuk, kara kitap'ta bu hikayeye iki kez atıf yapmış; adli, bahti ve cemali'ye bu hikayenin mesnevi'ye kıssası mı yoksa hissesi mi için alındığını tartıştırmıştır.
    "eşekle sevişirken ölen kadının hikayesini mevlana 'mesnevi'sinin beşinci cildine kıssası için mi almıştı, hissesi için mi?
    bu soruyu kibarca, dikkatlice tartışırlarken gözleri bana da kaydığı, beyaz kaşları bana soru işaretleri yolladığı için, ben de düşüncemi söyledim: hikaye oraya, bütün hikayeler gibi kendisi için konmuş, ama hissenin tül perdesiyle örtülmek istenmişti." *
  • hayvanlı porno sınırlarını fazlasıyla aşmış (zoofili lan bu), porno tanımının da dışına taşmış bir olaydır. o devirde bile ne renkli hayatları varmış insanların.
  • şehvet 'in kötülüğüne dair verilmiş über bir kıssa'nın olayı.
    mevlana'yı kötülemek isteyenlerin bir numaralı argümanıdır.
  • tartışma olmasına anlam veremediğim bir olay.

    yahu, bir o programdaki dördünüz mü okudunuz mesneviyi? neyi saklıyorsunuz, ben geçen baya eski bir basımını 10tlye aldım sahaftan?
  • h.z mevlana'nın kutsallığını sorgulamamamızın daha hayırlı olacağını düşündüğüm bir hikaye.bu hikaye bir maymuncuk.nereyi ister,nereyi açmayı niyet edersenizseniz o kapıyı açar.dilin kemiği yok,dikkatli olmak lazım gelir.
  • diğer mevlana eserlerini okumayan insanların aklını çelen konu başlığı.
    mevlana mesnevinin başka yerlerinde de benzer hikayeler anlatır, hatta bazı yerlerde argo kelimeler bile kullanır. çocukluğunuzda duyduğunuz; sövdüğü için kafese konulan papağan, tüyü yolunan papağan, yine argo geçen tavşanlı, tilkili pek çok fıkra mevlana mesnevisindeki kıssaların biraz daha abartılmış halleridir. aradaki fark; mevlana'nın amacı açık açık ders vermektir, çünkü fıkranın önünde ya da ardında o mesajı da açıkça niteler; ama şimdikiler ooo porno var diyecek kadar sığdır.
  • mevlana'nin "yiyemeyecegin yarragin altina yatma" mesajli hikayesidir.
  • mevlana'nın "yiyemeyecegin yarragin altina yatma" mesajı değildir. bir bok yiyorsun bari kılıfına uydur, fazla ileri gitme önlemini al mesajıdır.
  • mevlana'nın bin yıl öncesinden günümüz zavallıllarına verdiği ayardır.

    tüm kıssa koskoca kabak dururken eşeğin zekerine odaklanmanın zararını anlatırken günümüz zavallıları hala eşeğin zekerine odaklanıp hisseyi anlayamıyor.

    size o zeker müstehak.
  • surreal bir kıssadan hisse örneği. mevlana günümüzde yaşasaydı muhtemelen lars von trier gibi bir senarist/yapımcı olabilirdi.
    ancak şehvet'e örnek olması açısından daha farklı şeyler bulabilirdi diye düşünüyorum. islam alimleri genelde "mini etekli,dekolteli kadınlara dikkat edin,sizi yoldan çıkarmalarına izin vermeyin" falan diyor. yani şehvet/güzellik/baştan çıkarıcılık olarak kadın ve çıplaklıktan bahsediyorlar. mevlana da hiç olmadı burdan yürüyebilirdi,neden baştan çıkarıcılık örneği olarak eşek siki vermiş insan şaşırıyor.

    acaba mevlana eşekleri çok çekici mi buluyor?
    ya da eşek penisinin büyük olması o zamanın halkını tahrik mi ediyordu?
    o zamanlar zoofili norm muydu?
    şems aslında eşek miydi?

    ne zaman bu öyküyü okusam,kafamda çok çılgın sorular oluşuyor.
hesabın var mı? giriş yap