• şu aralar korolar çarpışıyor yarışması mardin korosu koçu.
    en kısa zamanda tekrar oyuncu olarak görmek istiyoruz kendisini.
  • korolar çarpışıyor adlı garip yarışmada şu enteresan bilgiyi bizlerle paylaştı, kendisine teşekkür ediyoruz...

    (bkz: zengin parasıyla fakir karısıyla oynarmış)*
  • trt şeş'e -kendi tabiriyle- girmiş - görmüş - çıkmış sanatçıdır. programıyla ilgili hiç bir önerisinin kabül edilmemesi ve kendisine potansiyel suçlu muamelesi yapılması aslında tahmin edilebilecek birşeydir. önüne sunulan pasta ilk önce cazip gelmiş, tadına bakıp beğenmeyince yemekten vazgeçmiştir.
  • serdar turgut'a cevabıdır:

    türkiye, demokratik açılım olarak isimlendirilen bir süreçte geleceğini en çok tehdit eden, insanlara en çok acı veren sorunuyla yüzleşiyor ve kalıcı çözüm yolları arıyor.

    bu süreç türkler açısından da kürtler açısından da gel gitlerle, tuzaklarla dolu. yaralar çok derin, kırgınlıklar çok taze, öfkeler çok taşkın.

    ancak umudumuz o ki duygularımızı biraz kontrol edebilirsek, şu geçirdiğimiz çakıl taşlı yolu devrilmeden, savrulmadan, birbirimizi hırpalamadan atlatabilirsek önümüz çok açık.

    aydınlar, yazarlar, entelektüeller, sanatçılar yani toplumun ortalamasından boyu daha uzun olanlar, gözü daha keskin olanlar, tepenin arkasını daha iyi görenler için aydınlıklarını, entelektüelliklerini gösterme günü işte tam da bugündür.

    ne yazıkki; gazete köşelerinin bazı efendileri kalemlerini yaralara tuz basmak, ateşe körükle gitmek, yumrukların biraz daha sıkılmasını sağlamak için oynatıyorlar.

    işte bu yazılardan biri 24 ekim 2009 cumartesi günü akşam gazetesinde serdar turgut tarafından kaleme alınmıştır. ‘pkk teröristi olmadığıma pişmanım’ başlıklı yazıda devletin silah bırakmaları cazip hale getirecek önlemleriyle dalga geçilmekte, sürecin suhuletle aşılması yerine yeni gençlerin ölmesine yol açacak bir uçuruma sürüklenilmesine davetiye çıkarılmaktadır.

    serdar turgut, bu çirkin amaç için adımı da aynı çirkinlikte kullanmıştır. ‘dağa kaldırmak’, ‘seks kölesi yapmak’ gibi ağzı salyalı erkek edebiyatının en ucube cümlelerine fütürsuzca kullanmaya cesaret etmesinin nedeni benim kürt olmam mı hele de kadın olmam mıdır?

    ben sanat hayatımda nereye geldiysem annemin hayır dularından başka kimseden destek almadan ve kimseye taviz vermeden geldim. şimdi de adımın ve kişiliğimin; onbinlerce satan bir gazetenin tanınmış bir yazarının yazısına malzeme yapmasına asla izin vermeyeceğimi, yasal yolları sonuna kadar kullanacağımı kamuoyuna saygıyla duyururum.

    namlunun ucuna gul degil gülle koymak isteyen anlayış bölücüdür.

    rojin
  • basın açıklamasına konu olan serdar turgut yazısı:

    http://www.aksam.com.tr/…i_olmadigima_pismanim.html

    yazıyı copy-paste'le buraya almıyorum, görüntü kirliliği yaratmaya gerek yok.
    merak eden okur.
  • hem kadin hem kurt olmanin akbetini yasamaktadir.

    turkiye, bir yandan dusunce suclularini mahkum etmeyi surdururken; pkk'yi kirmizi halilarla karsiliyor. darbe plani yaptiklari gerekcesiyle aydinlarini icerde tutarken, demokratik girisimlerden bahsediyor. taraf gazetesi alice harikalar diyarindaki alice olmayi secmis, falan. cocuk parki gibi ulkem. bunca gerilimin, deneme-yanilmanin, ardi arkasi karmasik senaryolarin arasinda, herkesin bir fikri, herkesin adil buldugu bir yol var. benim yolum, ulkenin su an tutturdugu yol degil mesela. kendi degerlerine saygi gormeyi beklerken, digerlerinin degerlerine saldirmayi; dusunceden iskenceler gorenler hala varken yapmacik bir sovla demokratcilik oynamayi bariscil bulmuyorum. pkklilara bu komedide bas rolun verilmesi, bu ulkeden umidi kesmenin vaktinin geldigini soyluyor bana. oyle de karamsardim zaten, rojin'e yapilan terbiyesizligi gorunce iyiden iyiye asabim bozuldu.

    neyin barisi ulan?

    dagdan ineniniz de, ofisleri daireleri isgal edenleriniz de ayni bokun soyusunuz!

    erkekler icin tasarlanmis bir politik/sosyolojik/ticari sistemde, itisip kakisiyorsunuz, bedelini de biz oduyoruz,

    kendi asagilik komplekslerinizi, cinsel iktidarsizliklarinizi, cozulmemis takintilarinizi bizim uzerimizden cikartmaya calisiyorsunuz, birbirinize silah alip satiyorsunuz, bizim ogullarimizi/kocalarimizi/abilerimiz vuruyorsunuz!

    bize hic ama hic bir faydasi olmayan, turkiyeli kadinlar olarak icinde bulundugumuz boktan durumu zerre iyilestirmeyecek olan, namus cinayetlerinden, egitim hakkina kadar, aile ici siddetten, istihdama kadar gordugumuz baskinin ve zulmun; hak ettigimize inanilan turlu cinsel, dusunsel ve tinsel tacizin hesabini sormayacak bir barisa baris demiyorum ben!

    ve bugun rojin'e yapilan, kadin'a yapilmis bir hakarettir!

    siyasi durusu ve gorusu ne olursa olsun, etnik kokeni ne olursa olsun; bir insan hem kurt hem kadin diye onu fikirlerini ifade etmede boyle cirkince alet etmek, kadin'a hakarettir!

    o kadar sinirliyim ki, sayin serdar turgut'un esinin cekmek zorunda kaldigi tuhaf cinsel fantazileri dusundukce midem kalkiyor. kendinde bu hakki nasil buldugunu bilmiyorum, ama siyasi goruslerini, kendi dogru buldugu yol planini, bir hemcinsimin etnik kokeni ve kadinligi uzerinden ifade etmeye calisan o adama saygi duymuyorum.

    kirli ruhunuzu bir asalak gibi yapistirdiginiz tenimizden cikin gidin artik...

    sizin kavganiz, bizim kavgamiz degil.
  • serdar turgutu tanımayan, dolayısıyla serdar turgutun ciddiyetsizliğinden bihaber olan şarkıcı.

    serdar turgut yazdığı yazılarda penisiyle konuşan, "ben lezbiyenim çünkü kadınlardan hoşlanıyorum" temalı yazılar yazan, köşesini babasıyla, karısıyla dalga geçmek için kullanan bir şahıstır. rojin, serdar turgutun yazısına kahkahalarla gülmeliydi bence.

    serdar turgut benim hakkımda "sex addict'i dağa kaldırırım, mükemmel bir lgbt açılımı olur" deseydi, ben de cevap olarak "senin birini dağa kaldırma yaşın çoktan geçmiş, artık huzurevine kapanma vaktin geldi" derdim. işte, mizahtan anlamayan insana açılım da yapılmamalı.
  • ciddiye almamasi gerektigi salik veriliyor. bence, halbuki, bilakis, turkiyeli kadin ve erkeklerin gayet ciddiye almasi gereken bir magduriyet yasadi serdar turgut'un sacmaliklariyla.

    rojin'in yasadigi sey kisisel bir sey degil. (bkz: the personal is political)

    serdar turgut'un espiri anlayisi veya gayriciddi tutumunu, rojin'in turkiye toplumunun ve siyasi figurlerinin son derece beceriksizce yonettigi acilim surecinde temsil ettigi kimlik ciddi hale getiriyor.

    serdar turgut'un cinsel fantazileri beni ilgilendirmiyor.

    serdar turgut'un gayriciddi ve "geyik" tutumu da beni ilgilendirmiyor.

    isaret ettigi kimlik, "kurt kadin". sanki tum kurt kadinlari pkk ile bir sekilde baglatili dusunulebilirmis gibi/ sanki pkknin mide bulandirici yapisinda kadinlarin maruz kaldigi muamelelerden yine kadinlar sorumluymus gibi/ sanki kurt feodalizminde en cok ezilen yine kurt kadininin kendisi degilmis gibi, "kurt kadin" kimligini kendisine "alet" bicip, boyle cirkin bir sekilde kullanmakta beis gormemesi, politik bir durustur.

    ve evet, ben bunu ciddiye aliyorum; cunku ben turkiye cumhuriyeti vatandasiyim, cunku ben kadinim, ve koseleri isgal edenler benim ulkemin gidisati hakkinda bana isik tutuyor.

    uzuluyorum, sinirleniyorum.

    cunku etnisite baz alinarak kadin bedenine indirgenmis bir acilim elestirisi, kurt ve/veya alevi kadinlarina ortuk bicimde bugune kadar getirilmis hor gormeyi de, kurt=pkkli sacmaligini da mesrulastiriyor.

    cunku acilimin falsolari zaten yine kadinlari ezecekken, kadinlarin iki kere darbe almasindan biktim!

    bu ulkede olan hep kadinlara oluyor anasinisatim,

    serdar turgut gibi adamlarin soylediklerini ciddiye almayayim, erkekler yine kendi aralarinda "takilsinlar" "bariscilik" oynasinlar turkiyeli kadinlarin sorunlarina kulak vermeden ve dahi tiye alarak.

    ve yine benim nisanlim olsun.

    ve yine benim kurt arkadasim, bir kez daha utansin kurt oldugundan.

    kadinim ben, ve turkiye benim ulkem, ben bundan rahatsiz olmayayim da kim olsun?
  • serdar turgutun yazısı üzerine çeşitli haber sitelerindeki okuyucu yorumlarının ortak paydası:
    bir) rojîn pek çok milliyetçi, faşist, ırkçı, artık adı her neyse, türk erkeğinin fantazisi.
    iki) meğer halkımız dağa çıkan kürt kızlarına ne kadar çok acırmış.
    üç) dağda, elinde silah olan bir militan da olsa kadın bizim erkeğin gözünde sadece tecavüz objesi.

    rojînin tepkisine gelirsek:

    çok basit aslında. süslü cümleler kurmaya gerek yok.
    politik tercihleriniz, seçimleriniz, başınıza buyruk olmanız yüzünden sürekli belden aşağı vurularak hakarete uğrayan bir kadın olsaydınız,

    içinden çıkıp geldiğiniz kültür için tiyatro, hele hele gece alkollü mekanda şarkı söylemek eşittir fahişelik olsaydı,
    ve buna rağmen tiyatrocu ve de şarkıcı olduysanız,

    adı rojîn olan bir kürtsünüz diye -olmamanıza rağmen- "terörist" sayılsaydınız,

    bunların toplamını alıp fantazi yaratan bir erkeğin, istediği kadar gayri ciddi ve mizahî olsun, fantazisinin en hasından malzemesi olmak eminim hoşunuza gitmezdi.
    ben bu yukarıda saydıklarımın hiçbiri değilim.
    tercihlerimi saklıyorum dışlanmamak adına. (evet, korkağım)
    içinde yaşadığım toplum ataerkil ya da feodal değil. (evet, burjuvayım)
    kürt değilim. (evet, bu cumhuriyeti biz kurduk)
    buna rağmen bir erkeğin tecavüzvari yaklaşımı tüylerimi diken diken etmeye yeter. bu ister dilinde olsun ister başka bir yerinde.

    serdar bey dalga geçiyor diyelim-ki ben gerçekten bu konuyu içinde büyütmese dalga geçme gereği duyacağını sanmıyorum.
    neden akla ilk gelen isim rojîn olmuş? freudyen analizlere girmenin alemi yok ama kafasının derinlerinde bir yerde aklından geçmiş mi de bu rojîni seks kölesi yapma eylemi hemen yazıya dökülüvermiş?

    neden pkk deyince akla ilk gelen isim? serdar bey zaten rojîni pkklı kadın militanlarla bir tuttuğu için mi?

    rojînin birkaç hassas noktası olduğunu tahmin ediyorum: kadın olmak, kürt olmak, jargonuyla söylersek, iradesini bir partiye teslim etmiş olmamak.

    bu hassas noktalara böylesine dokunan bir yazıya verilebilecek bir cevaptan çok daha basit ve konuyu kişiselleştirmeyen bir cevap vermiştir kanımca. çünkü serdar turgutun yazısının ana ekseni açılım ve barış. rojîn de bu mealde bir cevap vermiş. alınganlık yaptığını da düşünmüyorum, serdar turgutun yazısı oldukça direkt ve net. dalgasını geçtiği belli ama zaten rojîni rahatsız eden şey de kendisi de dahil pek çok insanın umut bağladığı "açılım" küçümsenirken ve gayriciddileştirilirken malzeme olarak kullanılmak.

    açılımı bir tarafa bırakırsak:

    aynı belden aşağı mantığın kurbanları bol. esprinin, fantazinin, küfrün üretildiği çevreye göre eren keskin de olabilir, aysel tuğluk da, hayrünnisa gül de. bu tarz cinsel içerikli espriler, anektodlar daha ziyade kadına hakaret için yapılıyor. espri deyip geçmeye benim aklım, vicdanım elvermiyor. rojînin yaptığı da bu.

    edit: imla.
hesabın var mı? giriş yap