39 entry daha
  • serdar turgutun yazısı üzerine çeşitli haber sitelerindeki okuyucu yorumlarının ortak paydası:
    bir) rojîn pek çok milliyetçi, faşist, ırkçı, artık adı her neyse, türk erkeğinin fantazisi.
    iki) meğer halkımız dağa çıkan kürt kızlarına ne kadar çok acırmış.
    üç) dağda, elinde silah olan bir militan da olsa kadın bizim erkeğin gözünde sadece tecavüz objesi.

    rojînin tepkisine gelirsek:

    çok basit aslında. süslü cümleler kurmaya gerek yok.
    politik tercihleriniz, seçimleriniz, başınıza buyruk olmanız yüzünden sürekli belden aşağı vurularak hakarete uğrayan bir kadın olsaydınız,

    içinden çıkıp geldiğiniz kültür için tiyatro, hele hele gece alkollü mekanda şarkı söylemek eşittir fahişelik olsaydı,
    ve buna rağmen tiyatrocu ve de şarkıcı olduysanız,

    adı rojîn olan bir kürtsünüz diye -olmamanıza rağmen- "terörist" sayılsaydınız,

    bunların toplamını alıp fantazi yaratan bir erkeğin, istediği kadar gayri ciddi ve mizahî olsun, fantazisinin en hasından malzemesi olmak eminim hoşunuza gitmezdi.
    ben bu yukarıda saydıklarımın hiçbiri değilim.
    tercihlerimi saklıyorum dışlanmamak adına. (evet, korkağım)
    içinde yaşadığım toplum ataerkil ya da feodal değil. (evet, burjuvayım)
    kürt değilim. (evet, bu cumhuriyeti biz kurduk)
    buna rağmen bir erkeğin tecavüzvari yaklaşımı tüylerimi diken diken etmeye yeter. bu ister dilinde olsun ister başka bir yerinde.

    serdar bey dalga geçiyor diyelim-ki ben gerçekten bu konuyu içinde büyütmese dalga geçme gereği duyacağını sanmıyorum.
    neden akla ilk gelen isim rojîn olmuş? freudyen analizlere girmenin alemi yok ama kafasının derinlerinde bir yerde aklından geçmiş mi de bu rojîni seks kölesi yapma eylemi hemen yazıya dökülüvermiş?

    neden pkk deyince akla ilk gelen isim? serdar bey zaten rojîni pkklı kadın militanlarla bir tuttuğu için mi?

    rojînin birkaç hassas noktası olduğunu tahmin ediyorum: kadın olmak, kürt olmak, jargonuyla söylersek, iradesini bir partiye teslim etmiş olmamak.

    bu hassas noktalara böylesine dokunan bir yazıya verilebilecek bir cevaptan çok daha basit ve konuyu kişiselleştirmeyen bir cevap vermiştir kanımca. çünkü serdar turgutun yazısının ana ekseni açılım ve barış. rojîn de bu mealde bir cevap vermiş. alınganlık yaptığını da düşünmüyorum, serdar turgutun yazısı oldukça direkt ve net. dalgasını geçtiği belli ama zaten rojîni rahatsız eden şey de kendisi de dahil pek çok insanın umut bağladığı "açılım" küçümsenirken ve gayriciddileştirilirken malzeme olarak kullanılmak.

    açılımı bir tarafa bırakırsak:

    aynı belden aşağı mantığın kurbanları bol. esprinin, fantazinin, küfrün üretildiği çevreye göre eren keskin de olabilir, aysel tuğluk da, hayrünnisa gül de. bu tarz cinsel içerikli espriler, anektodlar daha ziyade kadına hakaret için yapılıyor. espri deyip geçmeye benim aklım, vicdanım elvermiyor. rojînin yaptığı da bu.

    edit: imla.
32 entry daha
hesabın var mı? giriş yap