• ''kardeşim sinemada mısır yenmesi kadar doğal bir şey yoktur,eğer bundan da alınıyorsan git bir psikoloğa görün'' dedirtmiştir.

    cidden.kadın'ın iç dünyasında dönenlerden haberin var mı?belki ciddi zor bir şey atlattı kadın.belki biraz önce kocasıyla kavga etti ve patlamış mısıra saldırdı.bunları hiç düşünmüşmüydün?tabii ki hayır.kafanızdaki ''ben oruç tutuyorum,insanlar bana saygı gösterecek,ben onlara değil'' düşüncesini bi silin ondan sonra ''ay ben çok özgürlükçüyüm'' diye dolaşın.sizi ben bilirim,ben haklıyımcı cahiller sizi.

    not : bu entry genel kanıya atfedilmiştir,sadece bir insana değil.
  • bence o eşikte durmakta yarar var. oruç tutmayanlar dövülüyor gazına aldanmamak lazım. sağlam birine rastlarsanız, bir de oruçlu oruçlu dayak yemek var.

    eşik iyidir eşik.
  • kötülük yapmama motivasyonu allah korkusu ve cehennem olan birinin, söz konusu kötülüğü kendini hizaya getiren kitaba uydurduğu an aştığı eşiktir.
  • "oruç tutan insanın birisini dövme eşiğine gelmesi" olayı zaten ramazan ayının genel problemidir. bunun için karşıdakinin oruç tutana saygısızlık etmesine, önünde yemek yiyip, su içip, sigara püfürdetmesine gerek yok. aç kalan insanın asabileştiği bir fizyolojik gerçek olduğundan oruç tutan birisi herhangi bir kimseye sinirlenebilir ve o kimseyi dövme eşiğine tok bir insandan daha kolay ve hızlı gelebilir. bunun örnekleri için ramazan ayında trafikteki asabiyet oranlarındaki artışı gözlemlemek yeterli olacaktır.

    zaten entyyi açan şahsın da problemi tam olarak kadının mısır yemesi mi, yoksa perdenin önünde durması mı, ya da kendisine, çocuğuna ve etrafa tiksinircesine bakması mı olduğu metinden anlaşılamamaktadır. bunun sebeple de "özgürlükçü" ve fakat asabi kişinin genel olarak açlığın verdiği sinirlilikle kafayı takacak bir şeyler arayışında olduğu izlenimini uyandırmaktadır.

    oruç tutan kişilerin sabah evden çıkarken etrafta oruç tutmayan, (oruç tutan insanların açlığını kafasına takmayan -saygısız veya bildiğin aklı havada-, inadına "oruç tutmamak da bir özgürlüktür" noktasını insanların gözüne sokmak için ramazanda etrafta yiyip içen veya kendisinin özel sebeplerinden dolayı o an yemek/içmek zorunda olabilecek ) insanlarla karşılaşma ihtimalini gözden geçirmesi isabetli olacaktır. "buna sinirlenmemeliyim" diyerek kendini şartlandırması "oruç" ibadetinin doğasına uygun davranmasını, yani eşiklerden eşiklere koşarak sinir içinde asabi tavırlar sergilememesini, kazayla eşikleri aşıp insanlara saldırmamasını, genel olarak nefsine hakim olmanın huzurunu, ibadet etmenin verdiği tatmini güzelce yaşamasını sağlayabilir.

    sadece yemek yiyerek etrafa pis pis bakan ve ayakta duran kişinin "özgürlükçü" bir bireyde kişinin kafasına dolu meşrubat kutusu fırlatma isteğinin uyandırması mümkündür. "özgürlükçü" de sinirlenir. fakat bu isteği unutup, bastırmak yerine internette yayınlayarak paylaşması, kadının bir "özgürlükçüyü" bile ne kadar sinirlendirdiğini ve kendi ilkelerini neredeyse çiğneyecek duruma getirdiğini anlatması "özgürlükçü" ruha pek uygun gelmedi bana. yani entryden şunu anladım ben: "oruç tutana saygısızlık en hoşgörülü bir insanı bile çileden çıkarabildiğine göre arada bir özgürlükçü olmayanların oruç tutmayanları dövmeleri, kafalarına ağır nesneler fırlatmaları çok anormal değil, hatta kabul edilebilir". zaten son cümlede bunu açıkça yazmış:

    "yine de, herkes benim kadar özgürlükçü olmadığından bu eşiğe ulaşan insanların bir kısmı bu eşiği aşmaktadırlar.."

    ramazan ayında umarsızca açık alanda yemek yemenin saygısızlık olduğunu düşünüyorum. ama tabii böyle düşünmem bu saygısızlığa maruz kalan birisinin bir başkasını dövme eşiğine gelmesini normal karşılamamı gerektirmiyor. bunu normal göstermeye çalışan insanın ise "özgürlükçülük" falan konusunda biraz daha düşünmesi gerekiyor bence.
  • bu oruç herkeste aynı kafayı yapmıyo şüphesiz ama olay gerçekse bu senaryonun kahramanında harika bir oruç kafası yaptığı aşikar. bir insanı sırf oruç tutmuyor diye dövmeyi istemek için kafanın iyice gitmiş olması, hatta insanın kurduğu cümlelerin bile artık karşıdaki tarafından anlaşılamıyo olması lazım naçiz kanaatimce. ancak yine de iyi niyetini sonuna kadar zorlayıp dayak atılmak istenen kişinin oruç tutup tutmamasıyla değil de rahatsız edici hareketleri yüzünden bu isteğin oluştuğunu söyleyecekler bile çıkacaktır. o zaman kişiyi tanımlamak için neden oruç tutmayan kişi gibi bir sıfat kullanıldığı sorusuyla yüzleşmek kaçınılmaz olacaktır. ama birisi oruç tutmayanları içinden dövmek istiyor (sırf oruç tutmuyor diye) ve kendini haklı çıkarmak için mazeretler üretiyor denilirse bu durum çok anlaşılabilir bir durum haline de gelebilir tabi. ve yahutta biraz biraz tepki alayım diye abuk senaryolar üretiyordur.

    ulan altı yaşımdan beri oruç tutuyorum şu kafayı bir bende yapmadı. imanımızda mı bir eksiklik var nedir anlamadım ki.
  • özünde oruç tutan bir insanda olmayan eşiktir. zira oruç tutan kişi sadece yemeden içmeden değil, küfürden, şiddetten, kısaca başkasına zarar verecek ya da üzecek her türlü hareketten uzak durmak zorundadır. oruç tutmadığı için birilerini suçlayan hatta döven birinin dinle özellikle islamla bir alakası yoktur. dincidir, dindar değil.
  • oruc tutmadigi halde oruc tutanlar var diye ac ac geziyorsa doverim ben onu.

    madem oyle niyet etseydin de oruca sayilsaydi.
  • oruç tutmadığı için dayak yiyen kişiyi kınayarak "erzurum orası abi, yaşadığın yere uyacaksın biraz" diye bir de bu manyaklığını gerekçelendirdiği an eşik falan kalmaz. kendi oradan yırtmış, istanbul'a atmış ya kapağı, anadolu gerçekleri hakkında konferans verir, oruç falan zaten hak getiredir artık... sadece dinci kardeşlerini müdafa etmekten ibaret kalmıştır muhafazakarlığı. çok tehlikelidir çok, en az o oruç tutmayan insanlara saldıranlar kadar çok...
  • aşılmasın bu eşik. sinema gibi mısır yemenin gayet normal olduğu bir ortamda mısır yiyen bir kişiye kızmak abestir. kişi orucu aç kalmak için değil nefsine hakim olmak için tutar.
    ayıp konusu ise daha az insanın olduğu ortamlarda doğrudur. örneğin 2 arkadaş muhabbet ediyorken oruç tutmayanın bol kaşarlı bir tostu götüryor oması oradaki oruçlu kişiye karşı yapılan bir ayıptır.
  • bulunulan ülkeye göre din yüzünden bir kişinin daha dayak yemesini, para cezası yemesini, hapse girmesini, kırbaçlanmasını ya da öldürülmesini belirleyen kritik eşiktir. her zaman var olacaktır.
hesabın var mı? giriş yap