5 entry daha
  • dini rivayetlere göre insanlar şit ve kabil üzerinden çoğalır. ama tevratta enseste dair bir ibare yoktur. tevratın geneline bakarsak ensestin dik alalarını yazdıkları halde adem'in çocukları hakkında böyle bir hükümde bulunmaz. mesela kabil nud topraklarına gider;

    "kayin rab'bin huzurundan ayrıldı. aden bahçesinin doğusunda, nod topraklarına yerleşti. kayin karısıyla yattı. karısı hamile kaldı ve hanok'u doğurdu. kayin o sırada bir kent kurmaktaydı. kente oğlu hanok'un adını verdi."

    bir yere isim vermek için oralarda insanların yaşaması gerekir. sanki kabil, karısını nod topraklarından almış gibi bir hava var ve sanki ilk insan adem değil.

    "adem karısıyla yine yattı. havva bir erkek çocuk doğurdu. "tanrı kayin'in öldürdüğü habil'in yerine bana başka bir oğul bağışladı" diyerek çocuğa şit adını verdi. şit'in de bir oğlu oldu, adını enoş koydu."

    burada da direkt bir ensest iması yok. bence kitabın yazarları bu işi günümüzdekilerden daha iyi biliyor.
23 entry daha
hesabın var mı? giriş yap