• atakan'a göre piyasadaki sözüm ona bütün yeni yetme(!) başarılı sinemacı/yapımcı aday adayları onun talebesi.
    azıcık başarı elde etmiş, piyasanın dikkatini çekmiş biri de senin taleben olmasın be atakan.
    sağda solda inan bunun dalgasını geçiyorlar.
  • 1966'da istanbul'da doğdu. marmara üniversitesi güzel sanatlar fakültesi sinema-tv bölümünü bitirdi. reklam sektöründe önemli yapım şirketleri ve reklam ajansları ile çalışmaya başladı ve birçok yönetmen ile çalıştı. bir süre yönetmen ve prodüktör yardımcılığı yaptıktan sonra reklam ajansı prodüktörlüğü ve film prodüktörlüğü yaptı.
    1994 yılında can özbatur ile co production'ı kurdu. şirket yöneticiliği ve müşteri ilişkileri koordinatörü olarak çalıştı. 1997'de co production'ın sinema ve sanat projelerinin yapımcılığını üstlenen departmanı oluşturdu ve çeşitli projelerin yapımcılığını üstlendi. bu departman şu anda işlerini boxfilms adı altında yürütmektedir.
    yapımcılığını veya otrak yapımcılığını üstlendiği filmler:

    2001 "hiçbiryerde" (tayfun pirselimoğlu)
    1999 "lola ve bilidikid" (kutluğ ataman)

    ..
  • nuri bilge ceylanın yönettiği iklimler ve üç maymunun yapımcısı.
  • sürekli eğitim alan bir eğitim bağımlısı olarak kendisine her zaman minnet duyuyorum. deneyimlere çok önem veren biriyim. tanışmamız öncesinde sadece bir film izleyicisiyken işin tüm arkaplanını kendisinden öğrendim. yapımlab'a ilk yıllarında dahil olmuştum. zaten kendi alanının öncüsü olduğu için daha önce bu eğitimi verebilecek kimse yoktu. kendisinin amacı, yaratıcı yapımcılık nedir bilen, bu işi düzgünce yapan yeni yapımcılar yetiştirmekti. başarılı oldu da. bu yapımcılar bizim sınıfımızdan da çıktı. o zaman gerçekten böyle insanlar çok azdı, bence yoktu. hatta derslerde bu yapımcıları nerede bulacağız sorusu sorulurdu. bu yüzden bizleri projelerimiz için kendi aramızda eşleştirirdi. hala da böyle bir network sunuyor. bağlantıyı koparmıyor. sonra her yıl bu tedrisattan geçen yeni yapımcılar eklendi ve ekleniyor. bu endüstrideki neredeyse herkesin kendisine bir şekilde temas ettiğini duyabilirsiniz, görebilirsiniz. bu abartı değil.

    size bir sır vereyim; önce kendinizi tanımalısınız. sonra da bir eğitimden ne beklediğiniz önemlidir. eğitim almadan önce ne talep ediyorsunuz ve bu taleplerinizin karşılığını bulabilecek misiniz buna bakmalısınız. sonra filmimi izlemedi, bana yardım etmedi, bana iş bulmadı diye hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. kendi çapınızda haklı da olabilirsiniz ama bu karşılıklı iletişim üzerine kurulu. başka eğitimlerde de böyle insanlar görüyorum. baştan bunun sözünü almadan kendi içinde bu beklentiyi yaratıp sonuç beklemek tutarsızlık olur. kendinizi doğru yönlendirmelisiniz. ayrıca birebir çalışmak isterseniz kendisinden mentorluk alabilirsiniz böyle de bir seçenek var.

    bana yeni bir dünya açtı. bu benim için iş bulmak veya bir yerlere yönlendirilmek değildi. sizin için bir yerde iş bulabilmekse ya da film çekebilmekse bu sizin elinizde olan bir şey. bahane yok, telefonla dizi de film de çekiliyor. eğitimler size deneyim ve bilgi sağlar. bu bilgiyi ne yapacağınız size kalmıştır. kimseye şikayet etmeden bu dünya içindeki yerimi yıllarca sorguladım. kamera önü, arkası her alanını öğrenmeye çalıştım, hala da öğrenmeye devam ediyorum.

    eğitimleri kapsamlıdır ve motive edicidir. sürekli ödevler verir ve sizi harekete geçirmeyi hedefler. üretken ve çalışkan biri kendisinden çok faydalanacaktır. kapısını çalmaktan çekinmeyin, elitist değildir. kapıyı kırmayın, sadece doğru yolu izlemeyi bilin. kendisi şartlar uygunsa zaten sizinle ilgili bir şey olduğunda sizi yönlendirebilir. böyle şeyler hayatın doğal akışında olur.

    zaman içinde gelişmek için çok senaryo yazdım, hiçbirini hocama göndermedim. çünkü neyi nereye ne zaman göndereceğini bilmek lazım. doğrudan onunla ilgili olmadıkça ya da kendi talep etmedikçe fikrini almak için bile vaktini almaya çekinirim. şunu biliyorum ki kimse benim yazdığım senaryoyu okumaya veya çektiğim filmi izlemeye mecbur değil. bu yaptığımız şeylere yüklediğimiz anlamlar sandığımız kadar önemli değil. bu yaratım süreci çok kişisel bir şey. kendi derdinizi açıyorsunuz, ilgilenen varsa sizi bulur zaten. önemli olan yaptığınız şeyle ilgilenecek olan kişiye ulaşmak. niye ilgilenmiyorsun diye isyan etmek yersiz.
  • zeyno film'de butik üretim titizliğinde verdiği yapımcılık atölyesi sayesinde, en iyi film oscar'ının neden yapımcılara verildiğini idrak etmiş bulunmaktayım.*
  • nuri bilge filmlerinin yapımcısı olarak biliriz kendisini. işin güzel tarafı bu güzelim filmlerin güzelim yapımcısı avrupa'da yılın yapımcısı seçilerek eurimages ödülünü almış.
  • angelopoulos'un son filminin de -öteki deniz- ortak yapımcısıdır efendim. sektördeki açıkları iyi gözlemleyen, faydalı olmaya çalışan bir insandır. (bkz: yapımlab)

    çok çalışkan bir insan kendisi, çalıştığı önemli yönetmenler, festivalden festivale yolculukları süren filmler bir yana harika bir anne, güleç, iyi bir kalp sahibi bir insan olduğunu da biliyoruz.

    bir kez beni kendisine benzetmişliği de vardır. (bkz: mutluluk)
  • nbc'nin kış uykusu filminin yapımcısı. beyazperde ekibi onunla röportaj yaptı. altın palmiyeyi de kaptılar şimdilerde eminim ondan mutlusu yoktur.
  • başkanı olduğu yapımcılar meslek birliği se-yap'tan hem başkanlıktan istifa etmiş hem de üyelikten ayrılmıştır. antalya film festivaline yapılan boykotu boykot etmiş, foruma sahip çıkmıştır.
hesabın var mı? giriş yap