• zeki alasya ve metin akpinar'in galata kulesindeki mucevher sergisini soyduklari film. nedendir bilmem ama bu film pek hatirlanmaz. halbuki sadece cekilmis olmasi sebebiyle bile butun odulleri hakeder bu film aslinda. neden mi?

    bugune kadar onbinlerce film cekilmis turk sinemasinda binlerce zengin kiz-fakir oglan, zengin oglan-fakir kiz filmi var. binlerce arabesk sarkicisinin "kotu yola dusen" sevdigi yuzunden izdirap cekmesi konulu film var. binlerce fakirligiyle ovunen ailenin zengin adamla mucadele edip yenmesi filmi var. mafyayla savasan attigini vuran namuslu polis filmleri var. mafya olsa da aslinda namuslu olan ve sadece kotu adamlari olduren namuslu mafya filmleri var. uzun metrajli klip gibi sarkici filmleri var. erotik filmler var. binlerce yeni donem tiksinc sozde komedi filmleri var, binlerce yeni donem cin filmi var. var oglu var, ama buna benzer filmler yok.

    ulan kac yuzyildir sehrin orta yerinde dikili devasa tarihi bir kule var, yabancilar sirf gormek icin dunyanin obur ucundan geliyor. ve bunu merkez alip uzerine ilgi uyandirici bir suru film cekmek yerine "peruk ve gozluk takinca en yakinlarinin bile tanimadigi kizin intikami" temali melodram filmler cekiyorlar.

    o da yetmezmis gibi turk'lerin cektigi batman filmi var, superman filmi var, rambo filmi var, killing filmi var, uzay yolu filmi var, dracula filmi var, ulan yuzlerce kovboy filmi var anadolunun bozkirinda cekilmis daha ne diyeyim ben sana? kovboy filmi diyorum bak.

    ve galata kulesini merkeze alan ve orada gecen filmi cekmek de zeki-metin gibi 2 usta tiyatrocu/komedyene kaliyor.

    neyse, vay basimiza gelenler tipik zeki-metin filmleri gibi son derece naif. saf arkadaslar galata kulesinde acilan mucevher sergisini soymayi planliyorlar, ama muthis zekice konusmalar geciyor aralarinda bu planlama asamasinda;

    + iceri nasil giricez?

    - kapidan tabi?

    + olur mu lan, park kapisi degil bu! aksam olunca kitlerler kapiyi. pencereden giricez.

    -kulenin penceresinden mi?

    *****

    + isi yaparken ya gece bekcisine rastlarsak?

    - gunduz soyalim? gunduz gece bekcisine rastlamayiz.

    + ama gunduz de trafik polisi olur?

    - olsun! o bize karismaz, soygunu arabayla mi yapiyoruz?

    *****

    + bize soyle hizli giden bi araba lazim!

    - taksi tutalim.

    + deli misin sen be! elin soforunu nasil boyle bir ise karistiririz? hirli mi hirsiz mi bilemezsin.

    soygunu basarmalari da tamamen safliktan zaten. yardimci olacak arkadaslari tuvalette kilitli kaldigi icin salona giremiyor, girse guvenlik kamerasindan gorunecek ve alarm calisacak. yukardan iple sarktiklarinda fakir olduklari icin ipin boyu yetmiyor ve ve hareket sensorune takilmadan havadan mucevherleri toplayabiliyor falan. bu arada kendilerini kamufle etmek icin telefon idaresi kiligina giriyorlar ama ptt yerine ppt yaziyorlar. bir galata kulesinin tepesinde, biri kulenin dibinde, digeri karsi apartmanin catisinda oturup domates ekmek yiyorlar. o kadar bizden bir film yani.

    ama asil olay dedigim gibi galata kulesi gibi istanbul'un essiz hazinelerinden birinde geciyor film. kulenin sokagini goruyoruz surekli, ki bu bile tek basina onemli bir belge. cunku eski tarihlere ait boyle goruntuler pek yok ne yazik ki.

    elin herifleri amerika'dan gelip bizim tarihi mekanlari (topkapi sarayi, kapali carsi vesaire) merkez alan filmler cekerken bizdekiler gidip kovboy filmi cekiyor. gercekten mantiga tepki olarak dogmus bir milletiz yeminle.

    ki daha bunun istanbul dehlizleri (bkz: #13095196) gibi hic el atani olmayan nice muhtesem konular var, bunlarla ilgili film cekilmesi komple hayal zaten.

    gerci simdi farkettim de, kiytirik duygu somurusu birbirinin kopyasi turkan soray-kadir inanir filmlerine 500 sayfa yazi yazilip tiksinc arabesk replikleri ezberden tekrarlanirken su filmi kimsenin hatirlamamasi olayi ozetliyor aslinda. bu millete dayayacaksin duygu somurusunu, dayayacaksin arabeksi, dayayacaksin ask zannettikleri saplanti duygusunu yucelten konulari, riks almanin luzumu yok.
  • (bkz: ppt/#4986223)
  • aynı sene çekilen köşe kapmaca filmiyle sıkça karıştırılan bir zeki metin filmi.
  • oceans eleven senaristine ilham verdiği doğrudur. iki film arasında pek çok benzerlik var lakin bu film oceans'tan daha eğlenceli.
  • köşe kapmaca filmi ile beraber yeşilçamda tek set iki film olayına örnektir. iki filminde senaryoları %80 aynıdır. aynı olay işlenir iki filmde de. tamamen aynı oyuncular aynı kostümler ve mekanlar vardır. bunu izlerken "eee düğünde dağıtılan altınlar yok" diye düşündüm. kesip yüklediler sandım youtube'a ki bir çok kişi de öyle sanmış. halbuki o sahneler köşe kapmaca filminde var. köşe kapmaca daha çok soygun sonrası bu film soygun öncesini anlatır. ama 1 ve 2 olarak da bir devamlılık bulunamayacak kadar tutarsızlık var iki senaryo arasında. muhtemelen ticari kaygılar yüzünden biraz da minutaj yüzünden iki film çıkmış ortaya.
  • 1979 yapımı türk filmi. oyuncuları zeki alasya ,metin akpınar, perihan savaş, şemsi inkaya, adile naşit, selim naşit,memduh ün ve süleyman turan.senaryo yazarı ahmet üstel. yönetmeni zeki alasya.

    bir soygun planı yapıp bunu uygulayan bir grup amatör kafadarın başından geçen olaylar komedisi.
  • köşe kapmaca filmi bu filmin devamı niteliğinde bir filmdir.
  • nostaljik olarak güzel ancak sıradan bir zeki metin filmidir.
  • ahmet üstel'in yazdığı, zeki alasya'nın yönettiği ve metin akpınar ile başrolü paylaştığı 1979 yapımı film.
    zeki metin filmleri hakkında aynı şeyleri tekrar etmek istemiyorum. olumsuz eleştirilerimin ağır bastığı diğer filmlerinden pek bir farkı yok benim için. neyi tekrar ettiğimi merak eden için örnek olarak buraya yönlendirebilirim.
  • jules dassin'in topkapi filminden apartılmış sahneler içeren eğlencelik film.
hesabın var mı? giriş yap