• bu yetenek avcısı, hit parça jeneratörü sempatik amcamın kliplerde girdiği tripler belli bir konsept dahilinde hep, uzun incelemeler neticesinde nihayet timbaland'i çözdüm lan.

    timbaland tarzı klip nasıl çekilir?

    1- evvela yanında güzel bi bayan olmalı. veyahut justin timberlake. mümkünse ikisi birden.
    2- kamera yüze odaklandığında burun delikleri şişirilir, gözler pörtletilir. suratta "nooluyo amk" ifadesi belirmeli.
    3- uzak plan çekimlerde robot dansı yapılır, değişik birtakım figürler sergilenir.
    4- yakın plan çekimlerde yine şaşırmış bir ifadeyle sağ veya sol el suratın değişik noktalarında gezdirilir , yeri gelir "allahım ne bok yicem şimdi ben" dercesine işaret parmağı alna dayanır.
    5- birden fazla kişiyle aynı kadraja girildiğinde omuzlar aşağı yukarı sallanma suretiyle oynatılır, "skimde bile değil" mesajı verilir.
    6- çoğunlukla şarkıyı söyleme görevi justin veya seksi hatun kişiye bırakılır, gerekli yerlerde yakın plan çekim eşliğinde "hey", "ho", "aaeeaeaee" şeklinde nidalarla araya girilir.

    tebrikler, nurtopu gibi bir timbaland klibiniz var artık!
  • her yerden çıkıyor bu adam. bi' gece, yatak odamın penceresinde kafasını uzatıp, "oh yeeah, hum hum yeah" dedikten sonra koşup gecenin karanlığına karışacak diye korkuyorum.
  • kafasının arkasında arapça allah yazan şarkıcı, produktör. şoktayım, bunun nasıl bir açıklaması olabilir ki. mucize.

    http://i.imgur.com/lmbmlid.jpg?1
  • çağdaş müziğe katkısı yadsınamayacak kadar önemli olan büyük prodüktör. günümüzde müzik dünyasında "superproducer" diye anılan birkaç önemli isimden biridir. nasıl ki dr. dre henüz keşfedilmemiş yetenekleri bulup onlara bir orkestra şefi edasıyla mentorluk edip kaliteli süperstarlara dönüştürme konusunda ustaysa, timbaland da hali hazırda tanınan, piyasada belli başlı bir yeri olan sanatçıların "makeover" ya da kabuk değiştirip farklı bir sound'a kavuşma sürecinde onlara yol göstermekte ustadır. justin timberlake ve nelly furtado'nun pek de ciddiye alınmayan isimlerden tek albüm ile 10 milyon kopyadan fazla satan süperstarlara dönüşmeleri bahsettiğim başlı başına yeniden yapılandırma, madonna ve duran duran gibi yıllar yılı piyasada var olmuş isimlerin yenilenip farklı bir çizgiye kaymaları ise sound değiştirme konusuna güzel ikişer örnektir.

    prodüksiyon tarzı çok ama çok belirgin ve kendine hastır. pek çok beat'inde kullandığı karakteristik kit'ler şarkıya timbaland eli değdiğini kolayca anlamanızı sağlar. ağzıyla çıkardığı sesleri şarkılara entegre etme konusunda gerçek bir ustadır. en ilginç yönlerinden biri de muhlis akarsu'dan, abdel halim hafez'den ve başka pek çok isimden sample'layarak gösterdiği oriental müzik konusundaki ilgisi, bilgisi ve birikimidir. get ur freak on'daki vurmalılardan, what goes around comes around'daki bağlamalardan, big pimpin ve wait for you gibi şarkılardaki sample'lardan da hatırlanacağı üzere oriental kökenli parçaları ve enstrümanları sample'lamaya ve kullanmaya bayılır. ayrıca son derece tombik ve de sevimli bir abidir.

    her ne kadar sample konusunda gerekli bilgileri credits'lere yazmayıp sıklıkla intihal yapsa da reyisler reyisi bir abimiz ve de rap camiası da dahil olmak üzere günümüz müziğine çok şeyler katmış aslan gibi bir prodüktördür.
  • yerini ite, köpeğe bırakmış olan tombul insan.

    (bkz: pitbull)
  • sabah gazetesi tarafından "amerika'nın serdar ortaç'ı" sıfatına layık görülmüş kişidir.. bu durumda bengü'de türkiye'nin nelly furtado'sudur!
  • bu kamilin promiscuous diye bir feati varmis, az once rast geldim. bir anda oyle bir sempati duydum ki ''ommmunagodumununsiskosu seni'' diye ensesine gommek icin cildiriyorum su anda. ''they call me thomas, last name crown'' derken nasil bir yuz ifadesi lan o. bak konusamadim. adam gecir bana, agzimi yuzumu sevgiyle kir diye bagiriyor resmen ya. yakaliycam olm seni.
  • michael jackson, vefat etmiş olmasaydı da kendisi ile çalışma ortamı sunulsaydı. yapacakları şey 2000li yılların thriller'ı olabilirdi.
  • ttt özledik reis ttt...timbaland - the way ı are ft. keri hilson, d.o.e., sebastian

    dağ gibi adam yok piyasada...mafyaya mı borçlandı ne oldu acep...
  • hip-hop r&b dünyası ciddi şekilde değiştiği için 2000'li yıllardaki popülaritesini bir daha yakalaması bir süreliğine zor gözüken prodüktör. ha olur da listelerdeki genel sound yeniden değişir, o zaman yine estirir kendisi. pharrell williams kendisini zamana göre iyi modifiye ederek bir nebze tutundu ama timbo'nun düşüşü sağlam oldu. empire bir nebze kurtardı yine de.

    albümlerinde gözüme * çarpan bir ayrıntı var. şarkının bitimine doğru ritim değişiyor ama sıradaki şarkıyla tam olarak bağlanamıyor o bağımsız kısım saçma bir şekilde havada kalıyor. ama justin timberlake'in future sex love sounds albümünde her şarkı birbiriyle kusursuz uyum içindeydi ve şarkılar arasındaki köprüler çok sağlamdı. aynı şey diddy'nin press play albümündeki bazı şarkılarda da görülebilir. o dönemleri özledim ya her biri diğerinden abartı, bokunu çıkarmalı maksimalist prodüksiyonlardı. şimdi o geleneği rick ross bazen de kanye west bir nebze sürdürüyorlar. ama rozay başkan da clubbanger tarzında yapıyor purple lamborghini, dead presidents gibi vs. şimdi her şarkı ''aman minimalist takılalım'' kafası yüzünden sıkıcılaşıp bir süre sonra birbirine benziyor. siz tırrekler bunlara laf ettiniz, dirty south'a bok attınız sonra başımıza gucci gang geldi. başımıza taş yağacak.

    umarım piyasalara yeniden döner, daha doğrusu 2000'lerin ortalarındaki hip-hop soundu piyasaya yeniden hakim olur.
hesabın var mı? giriş yap