• internetten pizza siparişi verildiğini gördüğüm ilk film.
  • star'da reklami $u replikle ba$ladi: "dijital teknolojilerle hayatini karartmaya kararli bir kadinin muthi$ oykusu" (bkz: digiturk film aciklamalari)
  • sandra bullock hanimefendiye hayran kazandiran, bi ara nette en favori hatun haline getiren film
  • ön görüsü çok yüksek olan bir film. yapım tarihinin 1995 olduğunu ele alınca, günümüzdeki bilgisayar ve internet hegomonyasının hayatlarımızı bugün nasıl yönettiğini bundan 17 sene önce ortaya koyması taktir edilmeyecek gibi değil. aslında george orwell'in 1984 kitabında ortaya koyduğu big brother is watching you temasının biraz daha somutlaştırılmış ve görsel hali diyebilirim. ayrıca, sandra bullock'un kariyerinin en önemli filmlerinden biri kesinlikle. tek başına filmi harika bir şekilde sürüklemiş.
  • sandra bullock'un filmin başında wolfenstein 3d oynadığı film.
  • sandy*'nin en güzel ve çekici göründüğü filmlerden biri, 1995 yapımı bir hackerlık öyküsü, macera - gerilim - polisiye. bu filmi izleyince öğreniriz ki, hayatlarımız bilgisayarların içinde saklıymış, hackerlık yapan kişi asla esce basmamalıymış...
  • alışıldık bir kim-ki duk filmi değildir. filmlerindeki sertlik ve sanatsallık bulunmaz. ama hele bir sor neden? diye. klasik geyiğe geliyoruz, sanat sanat için mi yoksa sanat toplum için mi?

    evet bu film, kim-ki duk'ın sanat toplum için diyerek ele aldığı ve çektiği bir yapım. amaç belli, mesajı gerekli yerlere iletmek ve "böyle yapmayın, bu kafaları değiştirin" demek. dolayısıyla amaç belli, bu amaca da uygun yöntem bu filmin böyle çekilmesi. sen buna burun kıvırıyorsan ve bu yüzden filmi beğenmiyorsan: sen izleme ulan ayı demek istiyorum sana. evet, mesaj çok kör göze parmak olarak verilmiş ama zaten amaçlanan da bu. sen bunu algılayarak filmi keyif içinde seyredemiyorsan da o senin problemin.

    --- spoiler ---

    biri şöyle demiş "en boş gelen kısmı, hayat kadınının annesini arayıp, para gönderdiğini, ailesi için bu işi yaptığını açıklamasıydı." ama diyen kişi hayat kadınının bir güney kore ajanı olduğunu ve bütün "kurtarma" sahnesinin bir tezgahtan ibaret olduğunu kavrayamamış. dolayısıyla inandırıcı değil ve boş demiş. der tabii. ben de anlamasam ben de derdim.

    diğer bir yazar ise inandırıcılıktan uzak demiş ve örnek olarak da kayıkta neden kürek olmadığını sormuş. ulan bizim koca fabrikada jeneratör yok ve 3 gün elektriksiz kaldık, sen kuzey koreli kayıkçının neden küreği olmadığını sorarak filmi inandırıcı bulmuyorsun.

    daha tek tek bütün yazılanlara değinirim ama rica ediyorum siz şu kafa yapısını değiştirene kadar based on a true story hariç hiçbir kurgu senaryo ile çekilmiş film izlemeyin.

    --- spoiler ---

    bir kim-ki duk filminin türkiye'de vizyona girmiş olması ve seyretme şansı bulmak güzeldi.
  • yıllar önce digitürk showtime kanalında biraz gözüm takılmıştı. aklımda kalan tek şey sandra bullock'un oynadığı karakterin "her colorado kızı silahtan anlar" repliğiydi.
  • su an televizyonda yayinlanmakta olan ve insana vay be 18 yil once hi-tech gorunen seyler su an ne kadar da basit deyip, gelecekte bizi bekleyenler hakkinda heyecanlanmama yol acan filmdir.
  • kim ki-duk'un 2016 yapımı filmi. kuzey koreli balıkçı, motoru bozulduğu için güney kore'de bulur kendisini. bu andan güney kore'nin yumuşak, kuzeyin ise sert ama he ikisinin de paranoyak politikalarının kurbanı olan insanın hüznünü izleriz. devlet-ler, tıpkı balıkların yakalandıkları gibi insanların da takıldığı ve kurtulamadığı bir ağdır.
    film, bana göre karakterle arasına mesafe koyamayan anlatısı ve kısa bazı sekansların dışında ileti bombardımanı şeklinde dönüştüğü için yorucu.
hesabın var mı? giriş yap