• adagio for strings: vurdun, kanıma girdin, itirazım var ise,
    symphony of sorrowful songs: vurdun, kanıma girdin, kabulümsün'dür. yani neden bilmem, adagio for strings'te isyankâr bir hüzün, symphony of sorrowful songs'ta kabullenilmiş bir hüzün var gibi gelir. eseri tek başına incelemek gerekirse olağanüstüdür, muazzamdır. bırakınız kendinizi bestenin içine, uzunca bir zaman ininiz olsun. böyle de esir edici bir yanı var, isteseniz de bitmesine, sizi bırakmasına razı olmazsınız.
  • dinleyin ve hüzünlenin çünkü hüzün öğretici bir duygudur. 3. senfoniyi dinlediğiniz zaman öğrendiğiniz şey sessiz, sakin, ağır ve derin olmaktır. içinizi boşaltır her nota ve işte o zaman dopdolu olursunuz.
  • polonyali besteci henryk mikolaj gorecki'nin 1976 tarihinde besteledigi 3.senfonisinin adidir.
    piyasada dolanan,kisiyi huzune bogan sarkilari dinledikten sonra bir de bu eseri dinlemek gerektigini dusunmekteyim.bakalim ne etki edecek?
    birinci bolumu (lento. sostenuto tranquillo ma cantablile) 15.yuzyila ait bir dini agit parcasidir,ikinci bolumu (lento e largo. tranquillissimo - cantabilissimo - dolcissimo - legatissimo) zakopane'de bulunan gestapo kampindaki bir kadin mahkumun duvarina yazdigi yazilari konu edinir,ucuncu bolumu de (lento. cantabile semplice) polonyadan bir halk sarkisidir.
  • muhtemelen dinlemesi en kolay klasik müzik eserlerinden biridir. adagio for string'deki tutuma benzeyen bir şekilde melankoliktir fakat bir yıkılış değil bir arayış söz konusudr symphony no.3'te. adagio for string daha çok bir ağırlığın altında kalmış ve bu zor durumunda hayatı, kendini ve durumunu anlamaya, gerçekliği yakalamaya çalışan haldeyken symphony no.3 isyan, tahammülsüzlük ve kurtuluşu arayarak karşılık verir melankoliye.

    albüm versiyonu orkestraca çok kaliteli icra edilmiş ve yine oldukça kaliteli bir şekilde kaydedilmiştir.
  • beni gorecki ile tanıştıran muhteşem senfoni. açık radyoda çalıyordu. dışardaydım. sağımdan solumdan insanlar geçiyordu. hayat nasıl devam edebiliyordu? donup kaldım. omzumu sıyırıp sollayanlar söyleniyordu galiba. kalbime bir anda binen bu ağırlığı -belki de önceden beri varolup canlanıp açılmak için bu müziğin üflemesini bekleyen- bacaklarım taşıyamıyordu işte. göremiyorlar mıydı?
    sesi açsam, kulaklığımı onlara uzatsam işe yarar mıydı? yakınlarda boş bir bank bulup oturdum. hüzün. keder. hafif kalıyor. kelimelere bulaşmamak en iyisi bir müzik parçasının verdiği hissiyatı tarif ederken.

    sanat eserlerini karşılaştırmaktan hoşlanmam ama kindertotenlieder bu eserin duygusuna benim için en çok yaklaşan eser.
  • kendim için konuşursam; 20. yüzyıl müziğini, senfonilerini dinlemek zordur. bu eser "zevkle" dinleme başarısını gösterdiğim ilk 20. yy senfonik eseri oluyor. çok hüzünlü, ancak çok derinden, yavaş, ancak bunaltmıyor, hayır, uzaklaşmayın, oturun loş bir ortama, sakin sakin dinleyin. sakinleşin.. yayılın..
  • --- spoiler ---
    polonyalı besteci henryk mikolaj gorecki'nin 1976 tarihli meşhur bestesi symphony of sorrowful songs'un eski bir polonya dini ezgisi üzerine oturan birinci bölümünü, linkini aşağıya bıracağım entryi okuduktan sonra, 17.yy bestekârı ıtrî'nin salavatını hatırlamadan dinlemeniz mümkün olmayacak. o yüzden 'listener discretion is advised'

    (bkz: #99608929)

    --- spoiler ---
  • adagio for strings düşüşse, bu yükseliştir, hayata dönüştür.
  • naxos yeni el attı bu şahesere. daha kaliteli, zofia kilanowicz'in performansı pürüzsüz,mükemmel. hele onun arkasındaki polish national radio symphony orchestra kendi memleketlerinden çıkan bu eşsiz besteciye daha yürekli bir ses veriyorlar.
    özellikle a silver mt zion ve gybeseverlerin hemen alması lazım bu cd'yi.
hesabın var mı? giriş yap