• panait istrati'nin bir kitabının adıdır. başarılı tespitler ve hayat hakkında basit ama hoş yorumlar vardır içinde.

    "erkek! kadın sana arkadaş olabilse en iyi karıdan daha büyüktür, en şehvetli metresten daha eksiksizdir ve erkeğin erkeğe gösterebileceği dostluğu fersah fersah geride bırakır, çünkü kadın,bizi besleyen ve mutlu kılan toprak ana gibi çeşitli ve karışıktır."
  • nazan öncel bu cok badireler atlatmış gibi görünen cılgın albümü evinde pantolon dikerken (bkz: yaratıcılık) bestelemiş. kendisini en içimizde hissetmemek, kovaların baş tacı yapmamak içten bile değil.
  • bir kadın düşünün, bir kafese kapatılsın ve demirlerden cevresindeki herkese bagırsın, çağırsın, haykırsın, tırmalasın, yorulunca sarkı soylesin, kendini mutlu etmek istesin...
    boyle bir ruh haliyle doldurulmus bir album sokak kızı.
    nazan öncel'in ayırt edilemeyen guzelliklerinden.
    kendi zıtlıgını en güzel ifade ettigi albümlerden.
    kendi basına ne kadar mutluysa, yalnız kaldıgında da bir o kadar cekilmez, yıldırıcı oldugunu anlatan bir album..
    sokak kızı olmasam, hiç ekmek çalmış olmasam da kendimle özleştirdigim tek albüm bu sanırım.
    nazan özgür çiçek olunca da güzel, sokak kızı olunca da güzel.
  • kapak tasarımı, ogün sanlısoy tarafından yapılmış olan nazan öncel albümü.
  • türkiye'de şu ana kadar yapılmış en iyi pop albümüdür.
  • (bkz: nerrantsula)
  • panait istrati'nin, yaşar nabi nayır çevirisiyle varlık yayınlarından çıkan bu kitabında istanbul'dan şöyle bahseder:
    ...
    'çünkü istanbul'u severdim. duygulu insanı asla can sıkıntısına uğratmayan az bulunur şehirlerden biridir istanbul: o hem neşeli, hem hüzünlü, ama neşesi de hüznü de samimi bir şehirdir. ancak boğaziçi bayağı bir türküye kahramanca bir eda vermesini bilir; dertli bir gönlün çekebileceği ahların en güzeli, en tamı, en anlaşılmazı olan türk'ün ve onun dilini konuşan bütün doğruların o meşhur aman bre'sini her adımda duyabileceğiniz yer de gene istanbul'dur.' sf:112
    ...
    'kibir ve gurur cezasız kalmıyor ve insanın verecek bir şeyi kalmadığı zaman artık kimseyi mutlu edemiyor. ağacın tepesinde hiçbir elin koparmak için erişemeyeceği, hiçbir ağzın olgunlaştığı zaman yiyemeyeceği bir yükseklikte gururla duran incir kurur, taşlaşır ve gökleri seyrederken ölür gider.' sf:99
    'ne zaman ki bütün insanlığın derdiyle dertlenirsek, kendi olanaklarımıza göre bunu ifade edersek ve bencilliğimizin sebep olduğu kötülüklerle savaşırsak,ancak o zaman insan ve sanatçı olmaya başlarız: sanat bizim kusurlarımıza karşı açılmış bir savaştır.
    ve bunun bize bağışladığı mutluluğu hayatta başka hiçbir şey veremez, çünkü hayatın yüküne katlanmayı hiçbir şey cömertlik kadar mümkün kılmaz.
    ama ah! bunun için dünyaya özel bir yetenekle gelmek şart. bugün kabiliyetlerimiz bizi bütün dünyaya hükmedecek yere getirdiğine göre, adaletin onu kesin olarak frenleyeceği güne kadar hırslarımızı ancak iyilik daraltabilecektir.' sf:111
  • yukarıda da yazıldığı gibi 1996 yılında yayınlanan nazan öncel albümüdür.

    göç veya demir leblebi albümleri çoğu müzisyen ve müzik eleştirmeni tarafından hem nazan öncel hem türk müziği neşriyatının en önemli albümlerinden olduklarını düşünürken bana göre bu albümün hakkını yeterince vermezler.

    albüm 90'lar sıkışmışlığı ile hayatını çok iyi yansıtmaktadır. tüm dünyayı sardığı gibi rock müziği memlekette alev almıştır. bunun müzik hayatının her anında deneysel işler yapmayı seven nazan hanımı etkilememesi düşünülemezdi. bununla birlikte albümde rock namına olan şeyler sadece enstürmanlardır. gerek sözlerin bütünlüğü ve içeriği olsun, gerek nazan öncel'in öznel sesi olsun, albüm tamamı ile pop bir albümdür.

    tüm bu asimetrik bileşenlere türk müziğinin nile rodgers'ı ahmet koç'un harika bağlama dokunuşlarının eklenmesi ile birlikte belki türk müzik tarihinin iyi albümlerinden biri çıkmamıştır ama en orijinal ve benzersiz albümlerinden birinin ortaya çıktığı kesindir. bu yönü ile kargo'nun yalnızlık mevsimi, levent yüksel'in ben senin bildiğin erkeklerden değilim gibi albümleri ile kıyaslanabilir deneysellik açısından. nazan hanımın ellerinden öper, albümü ısrarla dinlemenizi tavsiye ederim.
  • albüm çıktığında 6 yaşında olduğum için dinlemek bugünlere ayrıcalıkmış.

    çok güzel şarkıymış ayrıca albümde yine güzel parçalar da var.

    nazan öncel'in zamanın ötesinde şarkısının ve albümünün adı.
  • zamanının ötesinde şarkılar saklayan albüm.
    her dem güzel, her dem isyankar.
hesabın var mı? giriş yap