• o zamanın 3d motoru pek geli$mi$ olmadığı halde suda yansıma gibi güzel $eyler yapmı$lardı bölümlerde. lakin, otomatik bir reflection özelliği olmadığından map editor'de havuzda suyun altına aynen suyun üstündeki yapıları ters olarak yapmı$lardı, yansıma gibi görünüyordu. hiç ü$enmemi$ler.*
  • tıpkı duke nukem 3d'de olduğu gibi ilk 3 bölümü mükkemmel olup, sonrasında cıvıtan oyun.benim aklımda kalan ayrıntılar da şunlardır:
    bir adet titsubishi marka pickup jip,yumrukladıkça health kazandıran antrenman tahtaları,testere mi kılıç mı ne idüü belirsiz lakin kodumuydu ikiye ayıran kesici bir alet,bir adet 3 mertebeli bazuka,koltuk altlarında uzi taşıyan çıplak hentai kızları,çimenlik yerde vuruşan tavşanları en psikopatından hallice katledip erol taş kahkahası atan ninja demeye bin şahit bir esasoğlan...
  • bir remake'in nasil yapilmasi gerektiginin dersini veren fps.

    orijinal oyunun koklerine sadik kalip, guzel bir hikaye, modern grafikler ve oynanis gelistirmeleriyle title'in diriltilmesi gorevini basariyla yerine getiriyor.

    kisaca ozetlemek gerekirse oyun ozel bir katananin pesinde demonlarla savasmak uzerine kurulu. oncelikle bir hitman olarak patron bize katanayi ele gecirme emri vermesiyle yola dusuyoruz ve isin icine demonlarin girmesiyle aksiyon basliyor.

    artik gunumuz fps'lerinin olmazsa olmazi rpg etkilesimli skill ve upgrade sistemi oyuna guzel bir sekilde yerlestirilmis. 3 ana baslik altinda skills, powers ve weapons olarak gelistirmeler var. skills bolumu tus kombinasyonlari ile aktive edilen katana ozel saldirilari ve genel hp / armor vs. upgradelerini, powers bolumu yine tus kombinasyonlari ile aktive edilen healing, shield ve dusmanlarin hareketlerini kisitlayan gucleri, weapons bolumu ise alternatif ates, sarjor vs. upgradelerini aciyor. skiller levellardan toplanan ki crystals ile, powerlar dusman kestikce kazinilan karma puani ile, weapons ise levellardan toplanan para ile isletiliyor.

    oyun genel olarak katana agirlikli bir oynanis icin tasarlanmis. lesser ve greater demonlar var, neredeyse hepsi melee saldirilar seciyor, kilici cekip catir cutur dogramak en kolay yontem oluyor bu nedenle. katananin ozel saldiri skillerini oncelikle acmak bu nedenle elzem. toplamda 3 farkli ozel katana saldirisi olsa da power strike veren ve kilici savurdugumuz yone dogru ilerleyen bir kesici dalga gonderenleri onemli olanlar. power strike upgradelerin ardindan lesser demonlari tek vurusta olduruyor, greater demonlarda ise savasi kolaylastiriyor. diger saldiri ise karakterimizin katanayla 360 derecelik bir tur atarak cevresini sarmis dusmanlari kesmesini sagliyor ancak boyle bir koseye sikisma durumu benim basima gelmedi. bu ozel katana saldirilari cesitli tus kombinasyonlariyla (iki kere ileri + ates, iki geri + ates, iki kere strafe + ates) ile aktiflestiriliyor ve ates tusu basili tutuldugu surece 3-4 saniye sarj olarak maksimum gucune ulastiktan sonra ates tusunun birakilmasiyla gerceklestiriliyor.

    katana oyle guclu ki demonlara karsi kitle imha silahina donusmemizi sagliyor. genisce koridor ve arena bazli olusturulmus levellarda dalga dalga gelen demonlari tereyagindan gecen sicak bicak gibi kesmemizi sagliyor kilic. ilk baslarda ilgili ozel saldirilar acilmadan oyun biraz fazla karambol gibi gelse de (demona yaklasip sol mouse tusuna deli gibi tiklayarak kilici savurmak disinda bir sey yapilamiyor) saldirilari actiktan sonra daha bilincli bir oynanisa ulasiliyor ve oyunun zevki cikmaya basliyor.

    gelen demon dalgalarini keserken kullandigimiz silah ve saldirilara gore oyun bonus karma puani veriyor ve bu bonus puanlarina gore catismalar 5 yildiz uzerinden degerlendiiliyor. bu sekilde ne kadar bonus topladiginiz ve oynanis stilinizi ne kadar gelistirebileceginizi gorebiliyorsunuz. normal zorluk seviyesinde benim catismalarim oyunun basinda 2 yildizlikken sonlara dogru 3.5-4 yildiz, seyrek olarak da 4.5 yildiz seviyesine ulasmisti.

    diger silahlar ise tabanca, smg, pnomatik crossbow, shotgun ve roketatar seklinde. bu silahlar genel olarak sadece boss kapismalarinda kullaniliyor cunku bosslar devasa olduklari icin hasar bolgelerine katanayla ulasmak mumkun degil.

    genel oynanis olarak oldukca doyurucu ve zevkli shadow warrior. ancak oyuna katanaya odakli oynanisi nedeniyle first person shooter'dan ziyade first person slasher demek daha uygun olur. bu nedenle oyun piyasada turunun tek ornegi olarak parliyor bence.

    oyunun senaryosu cok parlak olmasa da butun demon realm'in kaderiyle alakali ve ilerleyen bolumlerde aslinda oldukca dokunakli bir hikaye oldugu ortaya cikiyor. oyun boyunca yancimiz olan ve super guclerimizi bahseden hodji adli demonla karakterimiz lo wang arasindaki diyaloglar ve oyunun genel mizah anlayisi gercekten eglenceli ve oyuna deger katan etmenlerden.

    grafikler iyi olsa da (ne de olsa gelistiriciler grafik motorlariyla unlu serious sam serilerini yapan abiler) secilen renk paleti uzak dogu settinginin parlak renklerini hafif karanlik bir ortamda sunmaya calisirken bir renk kakafonisine yol aciyor. ozellikle oyunun gamma ayarlarini oyunun istedigi seviyeye cekince levellari olusturan cevre etmenlerin ayrintilari secilemez hale geliyor. sistem gereksinimleri olarak oyun 8 gb ram ve i7 2820qm islemci destegiyle calisan 2 gb'lik bir gtx580m cipinde 1080p'de full ayarlarda sorunsuz akiyor.

    sonuc olarak yaklasik 10-12 saatlik bir oynanisi olan, beklenmedik bir eglence sunan ve bence gunumuz oyun piyasasinda oldukca underrated kalmis kaliteli bir oyun shadow warrior. mizahi kuvvetli, klasik shooterlardan farkli bir oynanis sunan kaliteli bir action oyunu ariyorsaniz shadow warrior'a bir sans verin, sizi hayal kirikligina ugratmayacaktir.
  • (bkz: #37426930) yazımda da belirttiğim gibi benim gibi old-school oyun arayan birine ilaç gibi gelmiştir. atmosfer çok canlı, bir çok silah, modifikasyon ve skill var. az çok rpg havası da vermiş oyuna. hoji adında bir yancısı var bizim lo wang'in ve bunların diyaloglarını dinlemekten gerçekten büyük zevk alıyorum. oyunu asıl güzel yanı da bu zaten. plants vs. zombies'ten sonra karşılaştığım en komik oyun cidden. özellikle sağa sola serpiştirilmiş notları okurken gayet de güldürüyor oyuncuyu. aralarda "sorry but the cookies are in another castle / this is my rifle, this is my sword, this is for fighting and this is for also fighting/ all your cookies are belong to us" gibi komik şeyler var. bunun yanı sıra pixel art şeklinde tasarlanmış secret bölmeler de cabası. kısacası hem eğlenceli hem de etkileyici bir remake olmuş. çok sevdim.
  • ilk oyunu oynayacaksanız classic redux yerine buildgdx source portunu kullanın:
    https://m210.duke4.net/

    redux portunda çökme ve performans sıkıntıları var. bunlar dışında mayınların görünmez olması ve hud ekranında anahtar ve zırhı görememe durumu var. buildgdx redux versiyonuyla çalışıyor hatta offcial ek senaryolarıda destekliyor.
  • oyuna tek göz evinizde başlıyorsunuz. odanızdan dışarıya çıkmaya çalıştığınızda ilk olarak pencereden* biri atlar ve siz kılıcınızla ikiye bölersiniz sonrasında pencereden dışarıyı gördüğünüz anda bir trafik kazasına tanık olursunuz. güzel bir başlangıçtır niye bu adamların size saldırdığını ve sizin niye onları biçtiğini anlamasınızda bu başlangıcın gazıyla sorgusuz sualsiz biçer durursunuz adamları. rocket launcherımızı hile ile bunny launchera da dönüştürebiliyorduk tavşan fırlatmak gerçekten eğlenceli. oyun sırasında uzun süre karakterinizi hareketsiz bırakırsanız eline chopsticks alıp sinek yakalamaya başlar. çok garip silahlarda barındırır örneğin bir kalp ve dört fonksiyonlu bir adam kellesi.
  • guzel ama eski bi fps. atom bombasina kadar hersey war, ilk silah ninja kilici nitekim ninja gibi biseysin, milleti olduruon. hayatimda zor durumda kalan rakiplerin agizlarina silahlarini sokup intihar ettiklerini bitek bu oyunda gordum.
  • [atom bombasi repligi]
    -3..2..1..all systems ready...
    -hahaha, its a good day to die.
    [burada hasta ruhlu oyuncu* silahi ciftle$en tav$anlara dogrultur.
    -duz bakalim amina koyayim, nereye kadar....
    [ciyuuuff, padagummmmmm]
    -nihahahaaah....
  • (bkz: kagemusha)
  • ms-dos tabanli keyifli bir fps.

    shadow warriorlar ninjalarin en elitidir. lou wang ise shadow warriorlarin en eliti. japondaya butun sirketler bir ninja korumasi alirdi sizi koruma olarak secen patronun seytanlarla anlasma yaptigini ogrenince her onurlu shadow warrior gibi isi birakip eski patronunuza karsi savasmaya basladiniz. seklinde bir girisle baslayan komik oyun.

    duke nukem'i aratmayan espriler ve cok saglam* quote'lariyla kalbimde ayri bir yeri vardir bu oyunun. 3d realms in bombalarindan biriydi. cok keyifli multiplayer oynanirdi. single da ise basta katana ve fists of fury ile baslardik. cift uzi alindiginda oyun daha da bir keyifli olurdu.
hesabın var mı? giriş yap