• iyi film, hoş film, güzel film de, bir noktadan sonra filmden biraz kopar gibi oldum, nadir sarıbacak'ın oyunculuğunu izlemeye başladım sadece, adam filmin önüne geçti benim için. ikinci defayı da sırf onun için izledim. izledikçe bir hoş oldum. filmin politik okuması vs. flulaştı gözümde, istedim ki bu adam bir beş saat daha oynasın ben de izleyeyim. bu hisse en son no country for old men'de javier bardem'i izlerken kapılmıştım.

    filmin eleştirilebilecek yönleri, örneğin şiir kullanımının lüzumuna pek ikna edememesi, beybaba karakterini oynayan oyuncunun kimi sahnelerde overacting yapması, teatral kaçması vs. gibi sorunları da nadir sarıbacak'ın hatrına hoş gördüm, hoş buldum.

    uzun zamandır kimseyi böyle övmediydim galiba. pişman değilim, gene olsa gene överim. övünüz, övülünüz, övgüde hayır vardır. (bağlayamadı)
  • ı

    direkler eğik, burnumuz batmış suya
    insan düşmanın sillesinden kaçar ya
    soluğunu ensesinde duya duya
    ve koşar başını hiç kaldırmadan
    gemi öyle koştu, rüzgar öyle coştu
    kaçtık güneye hiç durmadan

    ıı

    birden rüzgar dindi, tüm yelkenler indi
    yoğun bir hüzün çöktü her şeye
    ağırlığı hissettik, rastgele sözler ettik
    sırf denizin sessizliği bozulsun diye

    ııı

    nasıl ıssız bir yolda yürürken birisi
    adımlarını korku ve dehşetle atar
    ve dönüp ardına baktıktan sonra
    çevirip de başını bakmazsa tekrar
    çünkü bilirse bir adım gerisinde
    kendisini izleyen bir şeytan var
  • iktidar
    muhalefet
    dinci
    ülkücü
    apolitik
    kürt

    herkes farklı detayları yazdığı için aynılarını yazmıyorum. burada görmediğim bir şeye değineceğim.

    --- spoiler ---

    cenk(muhalefet) gece boruya demirle vurup gemiye korku saldığında sadece apolitik etkilenmedi. uykusuna rahatça devam etti.

    iktidar, dinci dahil hepsini sıraya dizip dövdüğünde ve hakaret ettiğinde sadece apolitiğe dokunmadı. apolitiğe ek bir ders vermesine veya korkutmasına gerek yoktu. çünkü apolitik zaten korkuyordu.

    olaylar zirveye çıktığı anda ise en çok etkilenen apolitik oldu.

    apolitik her zaman muhalefete sempati besledi. her apolitik gibi içerisinde gizli bir muhalefet vardı ama iktidar korkusu sebebiyle apolitik kaldı. eğer apolitik muhalefete gerçekten destek olabilseydi sorun bu kadar büyümeyecekti. hep yarı yolda bıraktı muhalefeti.

    --- spoiler ---
  • kuş uçmaz kervan geçmez kerbela
    sana kolay gitmek, kalmak güç bela
    yırtıldık kağıt gibi ortadan
    satırlar sende ben beyaz boşlukta

    cekip vur daha iyi.. neyse..
  • elinde kilimiyle sürekli dolaştı,kendine bir yer aradı. sonunda buldu ama herkes ondan kaçtı...
  • son yılların en iyi türk filmidir. tolga karaçelik'i ayakta alkışlıyorum. film hakkında sabaha kadar konuşabilirim. bunun yerine; ne yapın ne edin gidin diyorum. fevkalede hikaye, fevkalede oyuncular, fevkalede görüntüler. oscarı getirmesi lazım.

    --- spoiler ---

    gemide ismail'in fenerle kürt'ün araması sahneleri neydi öyle ya! bravo
    --- spoiler ---
  • klip çekmiş iki gözümün çiçeği.

    kilim davası hayatımı özetler şekilde lakin etrafımdakiler toplanmadan önce kilimini alıp giden kişi ilk ben oluyorum.*

    arkadaş bu güzelin şarkılarına çekilen klipleri hiç tahmin edemiyorum. çok düz bir insan olarak klipte kavuşamayan iki aşık bekliyordum, alakası yok. önce sevindim sonra üzüldüm. ben ne ara bu kadar sığ oldum?

    tanım: birini bile dinlemeye tahammül edemediğim sıla şarkılarına göz atmama neden olan şarkı. saygılar...
  • arapçadaki aşk kelimesinden türetilmiştir. aşk nasıl insanı sarıp sarmalayıp zamanla devirirse (bkz: kara sevda) sarmaşık da sardığı şeylerin(ağaç, bina vb.) kökünü, temelini kurutup onları devirir.
    ayrıca (bkz: aşkın insan devirmesi) :)
  • ödüllere doyamamış film.
hesabın var mı? giriş yap