• 600 küsür saatin üzerinde oynamış biri olarak birkaç tavsiyede bulunabileceğim oyun.

    1v1, 2v2 ve 3v3 oyunlarının mantığı tamamen birbirinden farklıdır.

    1v1 oyununda önemli olan şeyler; boost kontrolü ve yer hakimiyetidir. 1v1 oynarken gereksiz aeriallardan kaçınmanız gerekir çünkü aerial ıskaladığınız zaman büyük ihtimalle golü yersiniz. bunun dışında kick-off lar diğer modlarda olmadığı kadar önemlidir. youtube videolarından nasıl hızlı kick off yapacağınızı öğrenmeniz size avantaj sağlayacaktır.

    2v2 oyunlar sinerji gerektiren oyunlardır. takım arkadaşınızın size ya da sizin takım arkadaşınıza gol için uygun ortamı hazırlaması gerekir. rotasyon ve boost kontrolü önemlidir. takım arkadaşınız ilerdeyken sizin de topa vuracam diye ileri gitmeniz ters bi topta golü yemenize neden olur. vuracağınızdan emin olmadığınız toplara mümkünse gitmeyin.

    3v3 oyunlarda önemli olan şey sürekli rotasyondur. iki kişi ilerdeyken bir kişi geride ya da orta sahada durur ve sürekli bir değişim olması gerekir. bunun dışında her topa uçmayın, her topa vurmaya çalışmayın. top uzaklaştırırken rakip tarafa ya da orta sahaya uzaklaştırmaya çalışın. rakibi patlatabilecek fırsatınız varsa patlatın, acımayın.

    bunlar dışında genel olarak yararlı olabilecek şeyler ;

    - her topa gitmeyin.

    - top sürerken ball cam i kapatın. daha rahat edersiniz.

    - supersonic hıza çıktığınızda boost kullanmanız size daha fazla hız kazandırmaz. boşuna boost harcamayın.

    - her topa gitmeyin.

    - aerial a çıkarken iki kere zıplayıp uçmanız sizi daha erken sürede havaya çıkaracağından bazı toplara bu şekilde uçmanız gerekir.

    - mümkünse controller la oynayın. klavye/mouse bu oyun için hamallık.

    - tüm antremanları sürekli yapmaya çalışın (all star seviyesinde).

    - bazı toplara düzgün açıyla vurmanız için air roll tuşunu kullanmanız gerekir. alışkanlık kazanmaya çalışın.

    - her topa gitmeyin.

    - dikkat ettiyseniz bazen duvara sıkıştırıp vurduğunuz toplar inanılmaz hızlı bi şekilde hareket eder. buna pinch denir (top iki araba arasında sıkıştığı zaman da olur ). kritik anlarda inanılmaz işe yarar. free training de çalışabilirsiniz.

    - duvardaki toplara vurmak için free training de topu sürekli duvara doğru atın ve vurmaya çalışın.

    - 3v3 oyunda kaleci pozisyonunda başladığınız zamanda kick-off ta topa gitmeyin. yetişmeniz mümkün değil, gidin kenardaki boostlardan birini alın.

    - son olarak her topa gitmeyin.

    şimdilik aklıma gelenler bu kadar. ilerde eklemeler yapabilirim. sorunuz varsa da çekinmeden sorabilirsiniz.

    reyou nun mesajı üzerine gelen eklemeler ;

    kamera ayarları konusunda bir şey yazmadım çünkü en iyi ayar diye bir şey olmadığından tamamen tercih meselesi. ama bazı profesyonel oyuncuların kullandığı kamera açılarının görüntülerini ekliyorum.

    kuxir97 > http://imgur.com/phnf22x
    kronovi > http://i.imgur.com/smt1wzu.png
    m1k3rules > http://i.imgur.com/kxrjztv.jpg
    lachinio > http://i.imgur.com/azl99om.png
    paschy90 > fov 105, camera distance 240, gerisi default.

    bu arada hold ball cam olayına takılmayın, bu oyuncuların çoğu serinin eski oyunu olan sarpbc ı oynamış kişiler. o oyunda kameraya sürekli basılı tutmanız gerektiği için bu şekilde alışmışlar.

    yardımcı olabilecek youtube videoları ;

    hızlı kick-off > https://www.youtube.com/watch?v=wdukb9ptymm

    dripling > https://www.youtube.com/watch?v=tnm8hnkg9ya

    aerial > https://www.youtube.com/watch?v=ttrwvyre-sa

    gibbs' in playing with potatoes serisi > https://www.youtube.com/…wiacr5-eof6qgpghvtxprxbjmh
  • daha önce yazılıp yazılmadığını bilmiyorum, fakat bot arabalarına popüler kurgularda yer alan isimler verilmiş olan oyundur. gerçi şimdiye kadar iki takımınkiler gözüme çarptı; ancak şöyle ki:

    dragons isimli takımın arabaları: imp*, hound*, viper*, mountain* (dördü de a song of ice and fire karakteri).

    bombers isimli takımın arabaları: myrtle* (harry potter serisinin ağlak hayaleti), marley* (charles dickens'ın öyküsü a christmas carol'dan bir hayalet), casper (bildiğimiz sevimli hayalet casper) ve samara (ring serisinin korkunçlu kızı olan samara).

    edit: bir araba grubunda daha fark ettim. rovers: armstrong (neil armstrong), yuri (yuri gagarin), buzz (edwin "buzz" aldrin) ve shepard (alan shepard); hepsi de uzaya giden insanlar.

    ayrıca ufak bir google taramasıyla bütün bot isimlerinin bir şeyleri referans aldığını da öğrenmiş bulunuyorum. şurada tam listesi var.

    son olarak (bkz: öğrenildiğinde ufku iki katına çıkaran şeyler)
  • oyunu çıktığı ilk günden beridir oynuyorum. tek söyleyeceğim, neo tokyo haritasını tasarlayanın da düşünenin de ta amına koyim.
  • oyunun temelini öğrenmiş oyuncular için fark yaratabilecek birkaç püf noktayı spot olarak bırakmak istiyorum, belki işinize yarar.

    -boostunuz azsa iki kere tıklayarak kendinizi ileriye atın. özellikle savunmaya dönüşlerde çok işinize yarar.

    -rotasyon yapmak 2v2'nin %80idir.

    -sizin yüzünüz kendi kalenize dönükse, takım arkadaşınızın yüzü rakip kaleye dönükse; top dibinizde bile olsa istisnai durumlar haricinde müdahale etmeyin o vursun.

    -muhteşem aerial'lar yapmak zorunda değilsiniz, ama yükseklik olarak kale üst direğine kadar kontrollü yükselmeyi öğrenin. işin %80ini kotarmış olursunuz.

    -takım chati iyi kullanın, çok iş yapar.

    -kick-offlarda her zaman çok hızlı gitmek zorunda değilsiniz. zamanı iyi ayarlarsanız biraz geç giderek rakibi "bloklamış" olursunuz ve top yine karşı yarı sahaya düşer.

    -sürekli hareket halinde olun.

    -kale önünde beklemek yerine yandan gelerek kurtarış yapmak yüz kat daha kolaydır.

    -topu uzaklaştıramadığınız durumlarda kendi kaleniz civarına çok kötü bir orta açmak da iyi bir savunma örneğidir.

    -boost'suz 10 saniyeden fazla gezmeyin.

    -geri geri gitmektense sol shifti kullanarak düze geçmek önceliğiniz olsun, emin olun boost kullanarak o süreyi hemen telafi edebilirsiniz.

    -rakibinizi tanıyıp, zayıflıklarını anlamak çok önemlidir. maçın başında gözlem yapmaktan çekinmeyin. eğer kimin hangi topu kaçıracağını tahmin edebilirseniz, her maç en az 1-2 bedava gol bulabilirsiniz.

    -100'lük boostlar çok önemlidir, ama 10'luk boostlar da önemlidir. 1 boost galibiyet ve mağlubiyeti ayıran bir detay olabilir.

    -patlatamıyosanız, vuruşunu bozun.

    -kick-offlarda ikiniz de çapraz başladıysanız; ya topa koşun, ya da arkaya çift tıklayarak kale yakınındaki 100'lük boostu alın. hatta hangi taraftaysanız direksiyonu o tarafa biraz kırarak direkt kaleye koşacak pozisyonda yere konabilirsiniz. 1-2 denemeyle oturtursunuz baya kolay bi dalga.

    -takım arkadaşınız kaleye dönüyorsa ve top rakip yarısahadaysa ball cam'i açık olacağı için sizi görmeyebilir. önünde çok durmayın. çarpışabilirsiniz.

    ara ara editlerim burayı. umarım işinize yarar.

    rank: diamond 2
    2560 maç 1.9 gol %59.8 win 0.9 asist 1.3 save
  • ben hayatımda bu kadar lüzumsuz derecede zevkli oyun görmedim. gerçek futboldan kat kat zevkli arabalarla maç yapmak.
  • hep düşünürdüm, ulan acaba yenilince sinirlenmediğim bir oyun var mı diye, bu oyunla beraber sorumun cevabı belli oldu, evet var!

    allahım o nasıl fizikler, o nasıl taklalar, voleler çıldırmamak elde değil, müthiş eğlenceli, müthiş heyecanlı.

    oynayın oynattırın.

    ayrıca şöyle bir final maçı var ki akıllara zarar: https://www.youtube.com/watch?v=zwgfzk9nlau
    8.40'tan sonra bir gol var ki adam fizik profesörü bilader.
  • online oynamak için yaratılmış, şimdilik inanılmaz eğlenceli gelen oyun. bazı oyunlar vardır, ilk oynanışta bağlanır, arkadaşlarınızla falan saatlerce oynarsınız, ama sonra bırakırsınız, unutulur. ha işte, bu oyun şu an ilk evrede, inanılmaz zevkli, umarım çabuk unutulmaz. trials fusion da böyleydi, ama unutulup gitti mesela.

    oyunu anlatmak gerekirse, bir arabasınız, zıplayarak topu rakip kaleye atmaya çalışıyorsunuz, bu kadar basit. topa iyi bir vuruş yapabildiğiniz zamanki haz değişilmez. cross platform, bu çok iyi, üstelik şu an bedava ps4 için, bu da büyük bir artı. eğer bu oyun ünlü olursa ve gelişmeye devam ederse, önemli bir e-sports oyunu haline gelebilir. oldukça basit bir fikri, benzersiz şekilde oyuna aktarmayı başarmış yapımcılar, sırf bu yüzden hakediyor.
  • onceki entryimi sildim. adamakilli bir entry girecegim. bu oyunun mekaniklerinden, dinamiklerinden, stratejilerinden, ve kendinizi gelistirmek istiyorsaniz neler yapabileceginizden bahsedecegim. haylice uzun bir entry olacak. fakat oynayan herkesin okumasini tavsiye ederim. anlatacaklarimi konulara boldum ve hemen asagida icindekiler gibisinden bir bolum yaptim, hepsini tek seferde okumak zor gelecektir muhtemelen, merak ettiginiz basligi secip oraya girebilirsiniz.

    bazi linkler ekledim ama linkler hep ingilizce, en azindan yazida neden bahsettigimi pek anlayamiyorsaniz linklere girip bakabilirsiniz.

    oncelikle ana basliklarimizdan bahsedelim.

    1-) mekanikler ve araba kontrolu
    1-a) araba kontrolunun temeli - top surme
    1-b) havada uzmanlasma
    1-c) toparlanma mekanikleri
    1-d) topu okuyabilme

    2-) rotasyon ve boost
    2-a) rotasyonun temeli
    2-b) boost yonetimi
    2-c) baski sanati
    2-d) gelismis rotasyonlar

    3-) karar verme ve oyun bilgisi
    3-a) 1. 2. ve 3. adam rolleri
    3-b) toplayken karar verme
    3-c) topsuzken karar verme
    3-d) replaylerinizi gozden gecirme

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    o zaman baslayalim.

    1-a) araba kontrolunun temeli - top surme
    bu basligin amaci ne zaman top surmeye baslayabileceginiz ve top surmelerinizi ve flicklerinizi nasil mukemmellestirebileceginiz

    bilmeniz gerekenler
    - ufak miktarda boost kullanarak nasil hafif hiz ekleyeceginiz
    - farkli hizlarda nasil ivmelenip yavaslayacaginiz

    neden onemli?
    -top surmeyi nasil yapacaginizi genel olarak bilmeniz size bir cok durumda yardimci olacaktir.

    top surerek baslayin - top surebilme yetenegi yuksek seviyelerde oynamak isteyen herhangi biri icin olmasi geren en basit mekaniktir. top surmeyi ogrendikten sonra flicklere gecis yapabilirsiniz. bu tarz hareketleri yapabilmek ve alismak daha ilerde daha zor hareketleri yapmanizi saglar. unutmayin, rocket league'de her sey birbiriyle baglantilidir. ornegin eger flicklerde ustalasmazsaniz muhtemelen ileride ceiling musty flick hareketini yapamazsiniz.

    top surusu baslatma :
    -topun size yavasta yuvarlanmasini saglayin
    -top kamerasini iptal edip araba kamerasina gecin.
    -top arabanizin ucuna vurmak uzereykenhafiften hizlanin.
    -top hafifce havalanacak. altina girin ve topu arabanin altinda cikan beyaz dairenin icinde tutmaya calisin.

    detaylar:
    -oncelikle free play'e girin ve topun size mantikli bir hizda yuvarlanmasini saglayan.
    -topa dokunup hafifce ileri ittirdikten sonra araba kamerasina gecin. topun size gelmesini bekleyin ve top size dokunmadan hemen once hizlanmaya baslayin. (hala boost kullanmiyoruz)
    -topu tepenize aldiktan sonra ilk adim topu ortalamak. bunu yapmanin en iyi yolu topa dokunmadan hemen once gaza sonuna kadar basin.
    -bunu yaptiktan sonra, gazi kesin ve topla tamamen ayni hizda olana kadar hizinizi ayarlayin. (burada gaza abanmiyoruz hafif hafif dokunuyoruz)
    -topun altina bakarsaniz beyaz bir daire goreceksiniz. onun direkt altinda kalmaya calisin.

    topu nasil ustunuzde tutarsiniz?
    -arabanin on ve arka tekerleri altinizadaki beyaz dairenin disina dokunmamali. bu topun artarak hizlanmasina veya yavaslamasina sebep olacaktir.
    -beyaz dairenin tam ortasinda kalmaya calisin. (donmek istemiyorsaniz) donecekseniz bile dis dairenin ucuna dokunabilirsiniz.
    -bir sonraki adim ise topu arabanizin tepesinde tutmaya calismak olmalidir. bunu basarabilmek icin cok ufak ayarlamalar yapmaniz gerekiyor. yani fazla hareket topun kontrolunu cok zorlastiracak ve topun sekerek gitmesine sebep olacak. yani hareketlerinizin ufak ve kesin olmasi cok onemli.

    topu ustunuzde tutarken kotu aliskanliklar edinmemeye calisin. kacinmaniz gereken ilk aliskanlik - freni veya geri vitesi cok kullanmak. %95 freni kullanmaniza gerek bile olmayacak. basitce topun hizina ulasmak icin hafifce gaza basin

    ıyi aliskanliklarla ogrenin.
    -baslangicta boost kullanmayin
    -basit olana odaklanin ve ilk basta sadece topu tepenizde tutmaya odaklanin.
    -hizlandikca zorlasacak.

    ekstra tip -
    eger toptan bi tik hizli gittiginizi dusunuyorsaniz gazi komple birakin. arabaniz yavaslayacak. ayni sekilde, top onunuze dusmeye basliyorsa gazi sonuna kadar kullanin ve topa yetisin. yetistikten sonra tam gazi birakarak hafifce gazlamaya devam edin.

    diger kotu aliskanlik
    -bir cok kisi top surebilmek icin boosta ihtiyac duyuyor. ılk basta sadece gaza basin ve boostu kullanmayin ki bu aliskanlik gelismesin.

    peki boost hic mi kullanmiyoruz? tabii ki hayir. son adimlardan biri ise nerede ve ne zaman boost kullanacagini bilmek.
    -top surerken, boost sadece topu tepenize alirken veya topu hizlandirmak icin kullanilir. genel top surusunde degil. bunun sebebi boostu harcamak istemememizdir.
    -boost kullanmadan once, topun biraz daha once olmasina hatta neredeyse dusmek uzre olmasi gerekmektedir. bu arabanizin momentumunu topa aktaracak ve topa hiz kazandiracaktir.

    extra tip - eger arabaniz topun altindaysa ve top hizlanamiyorsa, topun bi tik daha ilerde oldugundan emin olun. neredeyse yere dusecek gibi olmalidir.

    gorsel icin genel video ekliyorum - videoyu izlemedim sahsen ama yazdiklarimi gorursunuz diye dusunuyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=c_w4m4twl2e

    top suruslerden flicklere -

    topu sahada tepenizde bir sure tutmaya basladiktan sonra, temel flicklere baslayabilirsiniz.

    onemli : eger top ileriye dogru yuvarlaniyorsa, flick calismayacaktir ve sekecektir.
    -oncelikle, duz cizgide duzgun bir top surusu saglayin.
    -sonra, gazi hafifce birarak topun ileri yuvarlanmasini saglayin.
    -boost kullanarak topun size geri gelmesini saglayin.
    -top size yuvarlanmaya basladiktan sonra, olabildigince hizli bir sekilde ileri takla adin.
    buradaki en onemli nokta topun ileriye degil size dogru yuvarlaniyor olmasindan emin olmalisiniz.

    ılk konunun sonuna geldik - en cok yapilan hatalar
    -topu tepenizde istikrarli bir sekilde tutamamak.
    -cok hizli gitmek ve topu kacirmak
    -topa guc verecek hiza ulasmamisken flick yapmak.
    -arabanizi fazla keskin hareket ettirmek, genelde saga veya sola. beyaz dairenin altinda kalmaya calismamak.

    eger sahanin icinde topu tepenizde en az 2 dakika tutabiliyorsaniz, duvarlari kullanmadan. olmustur.

    https://www.youtube.com/watch?v=c_w4m4twl2e

    -----------------------------------

    1-b) havada uzmanlasma

    bu konunun amaci hava toplarina giderken araba kontrolunuzu gelistirmek.

    bilmeniz gerekenler
    -yukari dogru nasil boost kullanmak
    -hava topuna cikisa baslamak icin temeller
    -havadayken en temel air rolling.

    neden onemli?
    temeli saglam kurmaniz ve anlamaniz ileride daha zor mekanikleri yapmanizi saglayacak.

    fast aerials -
    fast aerial - yani hizli yukselis mi diye cevireyim? tum oyuncularin en kisa surede ogrenmesini onerdigim tekniktir. bu sekilde yukariya daha hizli bir sekilde ulasabilirsiniz.

    fast aerial'i en kisa surede ogrenmemek kotu aliskanlik demektir cunku simdi ogrenmezseniz ileride ogrenmek icin eski aliskanliginizi kirmaniz gerekecek. ve daha zor.

    bu aerial cok daha hizli cunku yukselirken yer cekimini egale ediyorsunuz. ısminden de belli oldugu gibi, daha hizli. eger bunu yapmazsaniz, ranklarda ilerledikce hava toplarini daha cok kaybetmeye basladiginizi fark edeceksiniz.

    fast aerial nasil yapilir?
    1-) ılk olarak tek bir kere ziplayin. (boostla ya da boostsuz, ayni zamanda ileriye daha hizli gidip gitmeyeceginize bagli)
    2-)arabanizin burnunu yikari kaldirin ve boosta basmaya devam edin
    3-) 2. ziplamanizi boosta basmaya devam ederken kullanin. boosta basmaya devam ederken, burasi cokomelli.

    en temel hata -
    geri takla. ogrenirken herkes yanlislikla geri takla atiyor. ogrenilmesi gereken belirli bir zamanlama var o yuzden cok normal. pes etmeyin! degecek.

    free play'de veya antrenmanlarda olabildigince fast aerial ile calisin. kas hafizasini olusturun.

    the air roll -
    arabanizin kontroluna %100 sahip olmak, havada veya yerde, en temel ve en onemli ozelliklerden biridir. dusuk seviyedeki oyuncular, yuksek seviyede oynayabilmenin en onemli noktasi arabanizin kontrolunu maksimize edebilmektir!

    -eger arabanizi havadayken ve tersteyken, yan donmusken, kendi etrafinda donerken vs. kontrol edebilirseniz, buyuk avantaj saglarsiniz.
    -yuksek seviyedeki oyuncular arabalarina %100 hakim ve cogu insanin hayal bile edemeyecegi seyleri bu sekilde yapabiliyorlar.

    air roll'u en kolay sekilde calisabilmenin yolu arabanizi havada ters kullanmaktir.
    -bunu yapabilmek icin free play'e girin ve aracinizi bir kaleden diger kaleye ters sekilde ucun. (ters derken arabanin burnu yukariya, fakat alt kismi size bakacak). bunu yaptiktan sonra.
    - aerial training packlerden birine girin ve sutlarinizi bu sekilde ters vurmaya baslayin. adim adim anlatiyorum.
    1-) yukselin
    2-) arabayi 180 derece dondurun ve tekerlekler size bakiyor olsun.
    3-)bu sekilde ucmaya devam edin ve topu kaleye sokmaya calisin.

    -ters ucmaya baslayin ve oyunlarda air roll cantada keklik gelmeye baslayacak.
    -ılk baslarda kontrolu kaybedeceksiniz ve cok normal. kafaniz karisacak cunku tum yonler ters. fakat pes etmeyin!
    -son olarak topa havada yaklastikta arabanizi air roll ile dondurmeye baslayin ve bu sekilde antrenman yapin. o vurus icin guzel aciyi zamanla bulacaksiniz.
    -bunu ogrenmek icin calismaniz gerekiyor fakan onunde sonunde mantigi oturacak ve topa daha istikrarli bir sekilde vurmaya baslayacaksiniz.

    eger training packlerde air roll yapmak zor geliyorsa. oncelikle free training'de kaleden kaleye ters ucmayi deneyin. daha sonrasinda kendinize bir hedef koyun ve oraya ucmayi deneyin, kalenin sag ust kosesi gibi. daha sonra ise air roll ile donerek kaleden kaleye gecmeyi deneyin.

    havada air roll ogrenmek zor ve cok vakit istiyor. ayrica champ ve ustu degilseniz su anda buna ve asagida paylasacagim diger hava hareketlerine vakit ayirmanizi onermem.

    yardimci olabilecek bir training pack kodu.

    76a6-b147-2c88-0618

    en onemli hata :
    - araba kontrolunu kaybetmek ve yukseligi koruyamamak. bunun ogrenmenin bir sureci oldugunu ve gayet normal oldugunu unutmayin. eger ustalasmak cok vakit aliyorsa kotu hissetmeyin. zaten zor bir skill. sadece arabinin burnunun tavana dogru baktigindan ve yukari boost bastiginizdan emin olun.

    https://www.youtube.com/watch?v=ic-bwdk9duc

    air dribbles :
    air dribble'lar gosterisli bir sekilde gol atmaktan cok daha fazlasidir. ozellikle oyunu uzatarak takim arkadaslarinizin boost almasini ve rotasyonunu tamamlamasina yardimci olur.

    ogrenmesi ve ustalasmasi cok zordur fakat ogrendikten sonra havada araba kontrolunuzu ayri bir seviyeye cikarir.

    2 tur air dribble vardir.
    -yerden
    -duvardan

    oncelikle duvardan baslayalim :
    -duvardan air dribble yapmanin ilk adimi kurulumu dogru yapmaktir. hatta en onemli adimidir.
    -topun dibine girin ve gaza basin. bu arabaniz topa yapismis gibi bir goruntu cikaracaktir.
    -bunu yapmaya alistiktan sonra topu yan duvara dogru surmeye baslayin. topu asla duvardaki egime vurmayin cunku istikrarsiz kuruluma sebep olacaktir. bunu yapmanin en basit yolu duvara gelmeden once gazi hafifce birakarak topun kendiliginden duvara tirmanmasini saglamak olacaktir. (gazi biraktiginizda topla aranizda mesafe acilacak, kisa bir sure sonra topa yetismek icin tekrar gaza basmaniz gerekiyor)

    topa yaklasmak -
    bir sonraki adim topa duvarda nasil yaklasacaginiz ve nasil vuracaginiz ve nasil takip edeceginiz.
    tum bu top surusu boyunca topun tam ortasinda oldugunuzdan emin olun. topun ortasindan vurus topun tam tepenizde olmasini saglayacak, cok ileriye veye daha kotusu geriye gitmesini engelleyecektir.
    topa duvardaki egimin yukarisindan vurdugundan emin olun.
    duvardan atlarken ise ziplamadan hemen once topa vurdugunuzdan emin olun. ayni anda degil, veya vurmadan once ziplamayin.

    extra tip: buradaki zamanlama topa vurduktan saliseler sonra ziplamaktir. zamanla oturtursunuz.

    -tum olay kurulumdan ibaret. dogru yaptiginizdan emin olun.
    -air dribble'a devam edebilmek icin o "tatli noktaya" vurmaniz gerekmektedir. genelde bu nokta topun yukaridan asagi -orta alt kismi- sagdan sola ise -tam ortasi-dir. topa vururken de aracinizin burnu hafif yukari kalkik olmalidir.

    air roll-un girdigi nokta :
    -topa vurup atladiktan hemen sonra, air roll-u topa dogru donmek icin kullanin ve o "tatli noktaya" dogru sekilde vurmaya calisin.
    -bundan sonra boosta "bir sure" abanarak topa hizli ve efektif bir sekilde ulasmaya calisin. burada ozellikle ilk noktada yapmak istemeyeceginiz sey tum ucus boyunca boostu "feather"lamak. yani bas cek bas cek yapmak. bunu yaparsaniz havada cok ileriye gidemezsiniz ve kisa surede yere cakilirsiniz.
    -boostu "feather"lamak sadece belirli bir yukseklige ulastiktan sonra kullanilabilir.

    -air dribble'a baslarken duvardan calismaya baslamanizi oneririm cunku bu havada topu nasil kontrol edebileceginizi daha kolay ogrenmenizi saglar.
    -tum yuksek seviye sutlari gibi, air dribble'da ustalasmanin anahtari kurulum. kurulumda batirirsaniz, sonrasinda topa dokunmak bile zorlasacaktir.
    -duvardan kurulum yaparken, hizinizin topun hiziyla ayni oldugundan emin olun, genelde boosta bile gerek kalmaz. (ozellikle training'de) sonra topu duvardan siyirin ve takip edin.
    -eger zor geliyorsa ve yapamiyor gibi hissediyorsaniz, geri donun ve temellere odaklanin.

    en genel hatalar - topu ustunuzde 2 dokunustan daha fazlasindan tutamamak.
    cok guclu dokunuslar yapmak, ozellikle ilk dokunus.

    https://www.youtube.com/watch?v=ddee3t_ckyw
    -----------------

    1-c) toparlanma mekanikleri

    bu segmentin amaci bu mekanikleri anlayarak rotasyona daha hizli bir sekilde girebilmek.

    bilmeniz gerekenler :
    her aciyla takla atabilmek. (flips)

    neden onemli?
    bu mekanikleri ogrenmek tum seviyelerde sizi daha iyi pozisyon almanizi saglayacak. bunlari ogrendiginiz zaman daha agresif oynayabileceksiniz cunku kendi sahaniza yavas donmek gibi bir derdiniz olmayacak.

    eger yuksek seviyelerde oynamak istiyorsaniz -half flip-speed flip- ve -wave dash- nasil yapilir ogrenmeniz gerekiyor.

    standard half flip -

    https://www.youtube.com/watch?v=ftgzgyhapuu&t=140s

    bunu her pro oyununda gorebilirsiniz. yon degistirmeniz gerektiginde zaman kazandirir ve mutlaka ogrenmeniz gereken bir mekaniktir.

    nasil yapilir ?
    1-) geri takla atin ve takla atar atmaz analogu yukari dondurerek taklayi iptal edin. (bu noktada havada ters bir sekilde gidiyor olmaniz gerekiyor)
    2-) tam bu noktada sola veya saga air roll yaparak tekerlekler yere bakacak sekilde arabanizi dondurun.
    3-) gerekiyorsa boost kullanin)
    4-) eger arabaniz yere cok erken degiyorsa takla attiktan sonra analogu yukari dogru daha erken ittirin.

    speed flip -
    bunun en guzel yani speed flipte ustalastiktan sonra her oyunda onlarca kez kullanacaksiniz. sahada cok daha hizli donmenizi saglayacak ve oyun akisiniza yardimci olacak.

    fakat ustalasmasi en zor olan flip budur. hala bir cok kisi yaptigini zanneder fakat yanlis yapiyordur.

    ılk olarak sola veya saga capraz takla atin. takla atar atmaz analogu asagi cekerek taklayi iptal edin.
    tum bu hareket boyunca boost basabilirsiniz.
    zamanlamaya calisin
    eger boostunuz yoksa bu taklanin normal ileri takladan hic bir farki yok.
    en genel hata - zamanlamayi yanlis yapmak ve taklayi dogru sekilde iptal edememek.

    https://www.youtube.com/watch?v=4ikouxvdh8i

    wave dash -

    en kolay mekanik bu sanirim. basitce boost olmadan hizlanmanizi saglayan baska bir mekanik. en cok bumplandiginizde veya duvardan yere gecerken ise yarar. cunku flip hakkinizin gitmemis olmasi gerekiyor.

    1-) ziplayin, arabanin burnunu 30-45 derece one kaldirin.
    2-)arka iki teker yere deger degmez ileri takla atin.

    bu kadar. yana dogru da yapilabilir. ayni mantikla.

    en genel yapilan hata, arka tekerlerin yere degmesini beklemeden takla atmak. arabanizin garip ve yavas bir takla atmasina sebep olur.

    1-d) top okuma

    bu konunun amaci paslarin nasil gelecegini okuyabilmek veya kale arkasindan seken toplari okuyabilmenizi anlamakta yardimci olmak.

    bilmeniz gerekenler:
    farkli hizlarda giden toplarin ne kadar uzaga sekebilecegini az cok kestirebilmek.

    neden onemli?
    -ıyi bir oyuncu olabilmek icin yer fark etmeksizin seken toplari iyi okuyabilmek gerekir.
    -basit gibi gorunebilir fakat her topun hizina ve donusune gore okumanin zorluklari degisir.

    kale arkasi toplari okuma -
    -kale arkasindan seken toplari okumak herkesin ogrenmek istedigi ve herkesin gercekten ogrenmesi gerektigi bir yetenektir.
    -genelde en iyi sutlar bunu guzel okuyabilmekten gelir.
    -bahsettigim diger zor skiller gibi, bunda ustalasmak yine saatlerce antrenmana baglidir.

    maalesef farkli yonlerden ve farkli hizlarla gelen toplari nasil okuyacaginizi okuyarak veya oylece ogrenemezsiniz. calismaniz gerekiyor.

    en onemli nokta - top sekmeden once ziplamayi aliskanlik haline getirin. bu sizin topun ne yone sekecegini ogrenmenize itecektir.

    acikcasi biraz hissiyat meselesi. fakat yine de bir kac oneri ve nasil calisacaginizi soyleyebilirim.

    kale arkasi toplarini okunmanin bir kac yolu vardir ve genel olarak temeli antrenman paketlerine baglidir.

    bir tane training paketi ekliyorum.
    c951-05f8-6678-563c

    en dogal yolu ise free play'e girerek kale ustune guclu sutlar vurarak oradan sekisi takip ederek gol atmaya calismak.

    extra tip : genelde genelde oyuncular okumasi daha kolay oldugu icin arka duvara cok yaklasiyorlar. bunu yapiyorsaniz bazen arabayi tamamen geri cevirip boost basarak arabanizi yavaslatabilir ve o arayi acarak vurus acisi yakalayabilirsiniz.

    ayni sekilde tahta ile sizin aranizde belirli bir mesafe olmali ki o gol acisini yakalayabilin. yani cok hizli gitmediginizden emin olun ve sutu zaten oldugundan daha da zorlastirmayin :)

    en temel hatalar :
    topun duvara vurmadan onceki yonune dikkat etmemek. genelde topun altinda veya ustunde kalmanizi saglar.
    topun ne tarafa dogru dondugune bakmamak.

    ------

    redirects :
    rocket leauge'de ogrenebileceginiz diger bir yetenek ise redirect sutlar.

    guzel zamanlanmis, saglam redirectler oyunun seyrini cok hizli bir sekilde degistirebilir. saha ici paslari, sutlari, kurtarislari, uzaklastirmalari veya kale arkasi tahtasi paslarini yeniden yonlendirebilirsiniz.

    durum farketmeksizin, bunu ogrenmek oyununuzu yeni bir seviyeye cikarir.

    redirectleri ogrenmenin en saglam yolu air roll konusunda ustalasmaktir.
    -bunu ogrenmenin en kolay yolu bana gore antrenman paketlerine giderek her suta donerek gitmek
    -ustalasmak zamaninizi alacak ama ogrendiginize kesinlikle degecek.
    -air rolling ise daha bir cok ileri seviye tekniklerde yararli olacakir.
    -air rollda bahsettigim gibi ters ucarak da bu yeteneginizi gelistirebilirsiniz.

    avantajlari -
    -basarili bir redirect karsi takimi hazirliksiz yakalar.
    -tahmin edilemez dogasi sebebiyle karsi takim icin okumasi cok zordur ve oyunun yonunu bi anda degistirebilir.
    -aracinizin topa gore garip pozisyonda olmasina ragmen o toplara atlamak ve gitmek bu skilli gelistirmenizi saglrar.

    en genel hatalar -
    -aracinizin dogru noktasiyla vurmamak.
    -topa baktiginiz icin kalenin nerede oldugunun farkinda olmamak.

    ------------------------

    double touches -
    -bu mekanik champ-grand champ seviyesinde degilseniz pek gerekli degildir. fakat ileri seviyelerde kesinlikle gerekli ve ogrenilmesi gereken bir yetenektir.
    -ayrica double touch tehditi bile karsi takimin farkli oynamasina, daha riskli toplara,ve bloklara ve uzaklastirmalara atlamasina sebep olacaktir.

    double touch yapabilmeniz icin oncelikle temel olarak kale arkasi toplarini okuyabiliyor olmaniz gerekmektedir.

    flip resets -
    bu en gelismis mekanik, yapmasi cok zor, anlatmasi da cok uzun. eger merak eden varsa yesillendirebilir:)

    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    2a-) rotasyon temelleri

    bu konunun amaci rotasyonlari anlamanize ve takim arkadaslarinizla uyumunuzu arttirmanizi saglayacaktir.

    bilmeniz gerekenler :
    rotasyonu anlamak, ne yapacagini bilmek ve ayni zamanda ne yapmayacagini da bilmek bu oyundaki en onemli noktalardan biridir.

    neden fark eder?
    rotasyon bu oyunun bel kemigidir. eger seviyelerde ilerlemekte zorlaniyorsaniz, ana probleminiz bu olabilir.

    basit rotasyin -
    ozetle, rl'de rotasyon asagidaki adimlara bakar
    -topa vurmak
    -oyundan cikmak
    -en son takim arkadasinin arkasina gecmek
    -bu sizden sonraki takim arkadasinizin topa vurmasini ve oyundan ayrilmasini saglayacaktir. (ayni sizin yaptiginiz gibi)

    dusuk seviyelerde yapilan en buyuk hata - yakin direge rotasyon yapmak.

    yapilmasi gereken ise arka direge rotasyon yapmak, (topun en uzak oldugu direge) ve donmek. bu sekilde oyundan cikmis olursunuz ve takim arkadaslarinizin kafasini karistirmazsiniz. ayrica kazara takim arkadaslariniza carpma ihtimalinizi de neredeyse sifirlar.

    biraz daha acayim :

    akilli rotasyonlar - uzak direge gidin!

    -oyunda hamlenizi yaptiktan sonra - takim arkadaslarinizin veya topun oldugu yonden geri donmeyin! karsi taraftan donun!
    -eger topun oldugu yerden donerseniz, tum sahayi kullanmiyorsunuz demektir ve takim arkadaslarinizin kafasini karistirirsiniz. muhtemelen rotasyon kestiginizi dusunurler.
    -bu sekilde rotasyonlar takim arkadasinize carpmaniza sebep olur ve takim rotasyonunu alt ust eder.
    -uzak direge rotasyon daha iyi pozisyon almanizi saglar ve daha rahat vuruslar veya kurtarislar yaparsiniz.

    basitce hep topun olmadigi yerden donmeye calisin.

    en temel hatalar -
    -rotasyonu gereksiz bir sekilde kesmek. takim arkadaslarinizi kararsizliga veya ayni topa iki kisinin gitmesine sebep olur.
    -takim arkadaslarinizin nerede oldugunun farkinda olmamak.

    ----------------------

    2-b) boost management

    bu konunun amaci boostunuzun nasil yoneteceginizi anlamak ve bosa harcadiginiz noktalari tespit etmek.

    bilmeniz gerekenler :

    haritada buyuk ve kucuk boostlarin nerede oldugunu bilmek.

    neden onemli?

    bu konu rotasyonla bagisiktir. eger boostunuzun yonetemiyorsaniz rotasyonunuz da zayif kalacaktir.
    bunu ogrenmek ranklari daha hizli ve efektik atlamanizi saglar.

    boostunuzu korumak -
    boost seviyesini korumak, ufak padleri kullanmak ve oyunda kalmak oyununuzu gelistirecek ve daha istikrarli olmanizi saglayacak.

    bunu basitce anlatmasi zor, fakat surekli boostunuzu dusnmeniz ve oynayacaginiz oyunun boost seviyenize ve padlerin yerine gore karar vermek.
    -padleri toplarken baskiyi tutmak aliskanlik haline gelmeli.

    replaylerinize bakin ve boost seviyenize odaklanin-
    -oyunlarinizi gozden gecirin ve verdiginiz kararlarin boost seviyenize uygun olup olmadigini ve ne kadar pad topladiginizi kontrol edin. bunu da pro oyunlariyla karsilastirin.
    -oyunda kalmak icin ne gerektigini anlamaya calisin ve fark edeceksiniz ki genel olarak o kadar da boosta ihtiyaciniz olmayan durumlarda goreceksiniz kendinizi.
    -eger oyunda kalirken donup 3-4 tane pad alabiliyorsaniz, genel olarak bu en geriye rotasyon yapip buyuk boostu alip, tekrar oyuna dahil olmak icin yarisini harcamanizdan daha mantiklidir.
    -kurmak icin ugrastiginiz baskidan vazgeciyorsunuz ve sadece 3-4 pad alsaydiniz zaten geriye donup gelmenizle hemen hemen ayni seviyede boosta sahip olacaksiniz.
    -replaylere bakin ve nerede vurus-kurtaris-sut yapabilecekken boostunuz olmadigi icin yapamadiginiza bakin.
    -agresif pozisyonlarda kalin, 100'luk boostu almak icin her seferinde en geriye gitmeyin.

    boost korumasiyla ilgili en genel problemler -
    -bir cok oyuncu supersonuc hiza girdiginde boost kullanmaya gerek olmadiginin farkinda degil. eger aracin tekerlerinden iz cikiyorsa, yokus cikmadiginiz veya donmediginiz surece hiziniz sabit kalmaya devam eder.
    -bu noktadan sonra boost basmak hizini etkilemez veya cok az etkiler.
    fakat - eger hemen onunuzde/arkanizda rakip varsa patlamamak/patlatmak icin boostunuzu kullanabilirsiniz.
    -yine de size tavsiyem, bu konuda uzmanlasmadiysaniz, buna cok odaklanmayin. daha cok boostunuzu gerek yokken kullanmamaya odaklanin.

    bir kac nokta daha :
    -boostunuzun hepsini defansa donerken harcamayin, ozellikle yol ustunde boost yoksa!
    -eger defansa full boost gidecekseniz, yol ustunde boost oldugundan emin olun.
    -saha etrafinda boostla giderken, yol ustunde ufak padleri aldiginzdan emin olun ki boost seviyeniz yuksek kalmaya devam etsin.
    -son olarak, 40-50 boost kullanarak supersonic'e gecmek yerine, 20 boost + flip kullanarak supersonic hiza gelebilirsiniz.

    genel hatalar -
    -supersonic hizdayken boost kullanmak
    -flip, wave dash, speedflip ya da half flip kullanmamak.

    ufak padleri toplamak
    -rl'de en underrated yeteneklerden biridir. ozellikle dusuk seviyelerde kimsenin dikkat etmedigi bir nokta.
    -boost padlerin nerede olduguna bakin ve boost pad yollarini ogrenin.
    -neredeyse her yone giderken yol ustunde en az 3 pad bulabilirsiniz.
    görsel1 görsel
    -ozellikle top oldukten sonra veya 3-4 saniye pek bir hareket beklemediginiz zamanlar 3-4 boost toplamak.

    genel hatalar -
    -padlarin oldugunu bile dusunmemek
    -yol ustundeki her padi es gecmek
    -pad'lerin nerede oldugunu hafizadan bilmemek
    -birden fazla pad ustunden gecmemek

    2-c) baski sanati

    bu konunun amaci ofansif baskinin onemini anlamak ve baskiyi surdurebilmek.

    bilmeniz gerekenler -
    boost pad lokasyonlari
    temel rotasyonlar

    neden onemli?
    ofansif baski gol atmanin en iyi yolu. rl'de gollerin cogunluku acik kaleye defans olmadan atilir. bu tarz goller cogu zaman bu baski sonucu olusur.

    oyunda kalmak -
    bir cok rl oyuncusu bu baskiyi kurmakta zorlaniyor fakat en onemli pro ozelliklerinden biridir.

    eger top karsi takimin yarisahasindaysa ve birine meydan okuduktan sonra yere dustuyseniz, en arkaya 100 boostu almaya gitmeyin. (eger karsi takimdan guclu bir top cikarma on gormuyorsaniz tabiiki)

    -topa yakin kalin, top sizde olmasa bile. (top takim arkadasinizdayken tabiki). bunun ustunde 1. 2. ve 3. adam kuralinda daha cok duracagiz.

    rakibinizin boostunu calin -
    onlarin bir boostunu veya ortadaki boostu alin. eger boostlari orada degilse o alanda veya orta sahada 3-4 tane pad toplayin ve alanda kalin.

    bu noktalari unutmayin
    -sadece 2 pad almak korkutucu gozukebilir ama recovery yaparken kalan tum boostunuzu harcamanizi engeller
    -eger 20 boostla indiyseniz yere ve 2 pad daha alirsaniz 44 boostunuz var demektir. bu birine meydan okumak icin veya orta-tavan yuksekligindeki hava toplarina cikmak icin yeterlidir.

    top karsi takimin sahasindayken en arkaya gidip 100'luk boostu almak yapilan en genel hatalardan biridir.

    bu cidden farkinda olmaniz gereken bir konu. bunu ne kadar fazla yaparsaniz karsi takimin ataga cikmasini da o kadar attirirsiniz

    agrasif ofans -
    ofansif pozisyondayken, temel icgudunuz topa vurup kaleye geri rotasyon yapmak olmamali. oyundan komple cikmadan once, karsi takim ustunde ne kadar etki yaratabileceginize bakin ve zorlayin.

    baskiyi surdurun
    -dusunun, siz oyundayken, rakibinizin yaptigi ve sizi uyuz eden seyler neler? bumplar? boost calmalari? kendi yari sahanizda surekli meydan okunmaniz? patlatmalar?
    -baskiyi surdurmek karsi takimi kirmak ve gol ihtimalini arttirmak icin anahtardir.

    bunu yapabilmek icin bir iki nokta -
    -karsi takimi bumplarin, boostunu calin. fakat bunu yapmanin da yanlis yolu var.
    bunu yaparken oyunda kalmalisiniz ve sahanin obur tarafina boost calmak icin veya demo icin gitmemelisiniz. basitce, rotasyonunuz uzerindeyse yapmalisiniz ve geri donusunuzde sizi cok yavaslatmamali.

    genel hatalar -
    -ofansif oyunu birakmak ve oyuna herhangi bir etkisi olmayacak rastgele bir demo'ya kosmak
    -rotasyonunuz uzerinde oyundan ayrilirken karsi takimin boostunu calmamak.
    -bumplari ve demolari gerektigi gibi (baskiyi devam ettirmek icin) kullanmamak.

    ---------------------
    2-d) gelismis rotasyonlar
    amac : takim arkadaslarinizla nasil oynamaniz gerektigine dair gelismis rotasyonlari ogrenmek. daha cok elmas ve ustu seviyelerde kullanmanizi oneririm. fakat daha dusuk seviyelerde de kullanilabilir zaman zaman.

    bilmeniz gerekenler :
    -boost pad lokasyonlari
    -temel rotasyon
    -arka kamerayi kullanabilmek

    neden onemli?
    yuksek seviyelerde basarili olabilmek icin, takim arkadaslarinla birlikte oynamak zorundasin. rotasyonun cok fazla detayi var fakat bu anlamaniza yardimci olacak.

    rotasyon kesmek -
    bir cok dusuk seviyeli oyuncular buna ya karsi ya da bayiliyorlar. fakat bazi durumlar bunu gerektiriyor.

    -bazi durumlarda, baskiyi devam ettirmek icin rotasyonu kesmeniz gerekebilir. ozellikle siz topa daha yakinsaniz.
    -eger bunu yapiyorsaniz takim arkadaslarinizin lokasyonundan haberiniz olsun. etrafiniza bakin ayni topa baska arkadasinizin atlamadigindan emin olun.
    -en genel ornek olarak - top karsi takimin sahasinda, siz rotasyonla geri donuyorsunuz fakat her iki takim arkadasiniz boost almaya gitmis. bu noktada en geriye donmenize gerek yok. rotasyonu kesip baskiya devam etmeye calismalisiniz ve karsi takimin bedavadan topa sahip olmasini engellemeye calismalisiniz.
    eger bu noktada geri giderseniz, muhtemelen 0 boostunuz olacak cunku her iki takim arkadasiniz boostlari almis. ayrica, karsi takimin herhangi bir meydan okuma olmadan topla rahat bir sekilde oynamasina sebep olursunuz.

    en genel hatalar -
    asla rotasyon kesmemek ve karsi takima ozgurce topla acik alanda oynama firsati vermek
    -takim arkadasiniz topa giderken rotasyonu kesmek ve topa gitmeniz. ıki kisi ayni topa gitti - takim arkadasiniz boostunu gereksiz yere harcadi ve su anda alakasiz bir pozisyonda kaldi.
    -alakanizin olmadigi topa gitmece calismak.

    oyuncu farkindaligi -
    rl oynarken uyulmasi gereken belli basli kurallar vradir. fakat ileri seviyelerde bu kurallar cignenebilir, kirilabilir. bunu yapabilmenin anahtari ise farkindaliktir.

    eger takim arkadaslarinizin ne yaptigini ve nerde oldugunu biliyorsaniz. daha dogru kararlar verebilirsiniz ve bu kararlar bazen bu kurallari cignemek demek olabilir.

    hatirlanmasi gereken noktalar
    -kameranizi aktif sekilde kullanmak.
    -konsolda oynuyorsaniz, kamera analogunu kullanmaya baslayin!
    -bu rotasyonu ne zaman kesmeniz gerektigini, ne zaman pas vermeniz gerektigini, veya ne zaman kaleye rotasyon yapmaniz gerektigini size sinyalleyecektir.

    en genel hatalar -
    -arka kamerayi asla kullanmamak. ya da hizlica araba kamerasina gecerek takim arkadaslarinin nerede olduguna bakmamak.
    -karsi takimin nerede oldugunu bilmemek patlamaniza sebebiyet verecektir.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------

    3-a) 1. 2. ve 3. adam rolleri

    bu basligin amaci rolleri aciklamak ve herkesin gorevini anlamak.

    bilmeniz gerekenler -
    -basit rotasyon
    -kamera kullanarak takim arkadaslarinin yerini gormek.

    neden onemli?
    -bu sizin sahada nerede olmaniz gerektigini ve diger takim arkadaslarinizin nerede olmasini gerektigini saglayacak.
    -bu rolleri bilmek ayni topa iki kisinin atlamasini engelleyecek ve topa giderken daha ozguvenli olmanizi saglayacak. cunku o topa sizin gidip gitmemeniz gerektigini bileceksiniz.

    bu konuyu 3'e bolecegim ve her kisinin rolunu ayri ayri maddelerle aciklamaya calisacagim.

    3v3'te. 1. 2. ve 3. adam vardir. rl'de genel olarak duyacaginiz terimlerdir ve sahada nerede olduklarina gore bu pozisyon degisir.

    1. adam topa gitmeli ve karsi tarafa meydan okumali, veya meydan okuyormus gibi yapmali. (challenge / fake challenge)
    2. adam pas beklemeli, 50/50 beklemeli veya karsi taraftan orta sahaya dogru top cikarmasi beklemeli.
    3. adam 2. adam ne yapiyorsa ona gore hareket etmeli.

    eger 2'li oynuyorsaniz. ayni kurallari uygulayin, 3. adam olmadan.

    1. adam -

    1. adam sahada en ondeki adamdir ve genelde meydan okumaya gider. bazen bu meydan okuma faketir.
    -eger 1. adamsaniz, temel olarak topa gitmek icin tum izne sahipsiniz.
    -meydan okuduktan sonra, karsi taraftan demoya veya bump'a gitmelisiniz. (eger rotasyonunuz uzerindeyse)

    en genel hata - meydan okumamak veya rakibe bir sey yapmasi icin baski kurmamak. bu takim arkadaslarinizda cekingenlige sebep olur cunku topa gidip gitmeyeceginizi bilmedikleri icin.

    1. adamla 2. adamin pozisyonunu karistiriyorsanuz. basitce, pas bekleyen kisi 2. adamdir, pas atma potansiyeli olan kisi 1. adamdir.

    2. adam -
    2. adam her zaman aksiyona olabildigince hizli girismek icin hazirlikli olmalidir ve 1. adam ne yapiyorsa ona gore hareket etmelidir.

    2. adam ya pas bekliyordur ya da 1. adamin oyununun bitip geri rotasyon yapmasini bekliyordur. cunku 1. adam geri rotasyon yaptigi anda 2. adam 1. adam olur, 1. adam 3. adam olur, 3. adam 2. adam olur.
    -1. adamin pasina gore oynamaya calisin. oyundan erken ayrilmayin yoksa gol firsatlarini kacirirsiniz.
    -3. adamin nerede olduguna dikkat edin ve meydan okumayi buna gore yapin. eger atak sirasinda cok gerideyse, top karsi takimin kucagina dusebilir ve bu durumda onlar 1v1-2v1 veya 3v1 durumunda birakmis olursunuz.

    en genel hatalar
    -orta sahada riskli mudahelelerde bulunarak 3. adami kotu durumda birakmak.
    -3. adami karsi takima karsi tek basina birakmak
    -orta saha bolgesinde kalarak pas kesmeyi beklememek veya takim arkadastan pas beklememek.

    3. adam.

    3. adam hemen once 1. adamken, meydan okumada bulunmus ve en geriye rotasyon yapmis adamdir.

    bu kisi 2. adamin oyununa gore hareket eder. pas veya sut girisimi olabilir.

    3. adam ofansif baski kurmak icin anahtar roldedir.

    -eger serbest sut sansiniz varsa, bu sansi kullanabilirsiniz. fakat hedefi tutturmak icin elinizden geleni yapin cunku defansin son hatti sizsiniz. 1. adam ancak geri rotasyon yapiyor.
    -eger takim arkadaslarinizdan biri arkaniza rotasyon yaptiysa, topa gitmekte daha ozgursunuz.
    -tum aksiyon boyunca arkada durmayacaksiniz. oyuna dahil olacaginiz bir nokta gelecek.

    genel hatalar
    -takim arkadaslarinizin rotasyon yapma sansi bulmadan fazla agresif oynamak. genelde karsi takimi acik kale ile kolay gol pozisyonunda birakirsiniz.
    -defansta asiri pasif bir sekilde kalmak. asla takiminiza ofansif baskiyi saglamamak.

    ---------------------------
    3-b) toplayken karar verme.

    amac : toplayken daha ozguvenli bir sekilde karar vermenizi saglamak.

    bilmeniz gerekenler:
    -basit top surme yetenegi ve takim arkadas farkindaligi

    neden onemli : topla ne yapacagini bilmek cok onemli. topu surecek misiniz, air dribble'a mi gideceksiniz, pas mi vereceksiniz, bu saniyelik kararlar topa sahip oldugunuzda gol mu atacaginizi ya da topun sizin sahaniza geri mi dusecegini direkt etkileyecektir.

    ne zaman pas verecegini bilmek -
    rl'de pas vermek en kritik ve onemli noktalardan biri. ıyi paslar gollere sebep olur. ozellikle karsi rakibin kolayca bloklayabilecegi sutlarda pas verme ihtimalini dusunun.

    -her zaman takim arkadaslariniza bakmali ve pas vermenin yollarina bakmalisiniz ki gol icin daha kolay ve rahat firsatlar yakalayabilin.
    -guzel hissetmenizin ve guzel gozukmesinin yani sira, pas oyunlari ise yariyor. -genelde o kadar da zor degildirler eger ne yaptiginizi biliyorsaniz.
    -zor solo oyun yerine, bazen takim arkadasiniza topu vermek cok daha efektiktir.
    -takim arkadasa hafif bir pas veya arka kale uzerinden bir pas cogu zaman garanti gol demektir ve air dribble, flip reset, double tap falan fistandan cok daha kolaydir.
    -bunun antrenmanini yapmak oyun disinda zordur. benim tavsiyem takim arkadasinizla ozel maca girin ve basitce birbirinize pas atmaya calisin.

    takim arkadasiniza ne zaman pas atmaniz gerektigini bilin -
    takim arkadasinizin nerede olduguna degil, olacagi yere dogru pas atin. (pes l1 ucgen)

    her zaman da casual'a girerek tek amaciniz pasla gol atmak uzerinde oyun oynarak bunun ustunde calisabilirsiniz.

    genel hatalar -
    -topu direkt karsi takima paslamak - hizli karsi ataga sebep olmak.
    -pas vermemek, sut vurmak ve kacirmak. sonra pas attim demek.
    -zamaniniz oldugunda kullanmamak, acele etmek ve pas oyununu zorlastirmak/bozmak.

    ne zaman top surecegini bilmek -
    ozellikle 3v3'te, ve ust seviyelerde, top surmek icin cok vaktiniz olmayacak ve genelde hemen challenge yiyeceksiniz. fakat zaman zaman bu sansiniz olacak.

    eger rakibiniz size alan birakiyorsa, o zaman top surmeye baslamalisiniz.
    -bu noktada yapacaginiz en kotu sey topu karsi tarafa vurmak, temelde karsi takima pas veriyorsunuz ve topa sahip oluyorlar.
    -topu nasil kontrol edeceginizi ogrenin ve toptan hizlica nasil kurtulmaniz gerektigini de ogrenin.
    -ozellikle 3v3'te. size direkt girisen biri olacak. bunu yakalayabilirseniz basit bir flick baskiyi kurmak ve topu kontrol altinda tutmak icin cok ise yarayabilir.

    bunun antrenmanini ise free playe girerek yapabilirsiniz. topu yakalayin, flickleyin, tekrar yakalayin, tekrar flickleyin. olabildigince hizlandirmaya calisin.
    -bunu yaparken topun cok yuksekten gelm esine gerek yok.
    -topu yakalamaya calisirken, top tam tepenizde degil azicik onunuze dogru dusmeli
    -bununla birlikte topu yakalarken arka tekerlerinizin beyaz dairenin arka kismina degmesini saglayin. bu topun indiginde one dogru gitmesine sebep olacaktir. hafif bir boostla top size dogru gelir ve hizlica flick yapabilirsiniz. bu yuzdne topu yakalar yakalamaz boosta basmaniz onemlidir.
    -bu topu hizli bir sekilde almanizi saglayacak ve topun tam tepenize inmesinden daha faydali olacaktir.

    top surmek icin gerekli alani sagladilar mi?
    -eger rakibiniz baski kurmazsa pozisyonu korumak icin top surmeye baslayin.
    -bekleyin ve rakiplerinizin nerede olduguna bakin. direkt topu geri flicklemeyin.
    -hafif bir flick ilk rakibi gecmenizi saglayacak ve tekrar ayni sekilde tutup topu hakimiyetinizi korumasini saglayacaktir.

    bu teknik ogrenmesi en kolay teknik degil tabi.. calisma ve tekrar gerektiriyor. fakat uzun vadede:
    -cok daha hizli top surmenizi saglayacak ve aninda flick yapmanizi saglayacak. bu sebeple ogrenmeye kesinlikle deger.
    -ozellikle 2v2 ve 1v1'de daha cok vaktiniz olacak ve size cok yardimi dokunacak.

    genelde topu tepenize aldiktan sonra ne kadar fazla vaktiniz olursa, sonuc o kadar da iyi olacaktir.

    ne zaman topu cikarmaniz gerekiyor?
    eger topu karsi sahaya dogru firlatmak istiyorsaniz kendinize su iki soruyu sorun :
    1-)topu cikardiginizda pozisyonu koruyabilecek misiniz?
    2-)topu cikarmak gerekli mi? bunun yerine topu surup pozisyonu koruyabilir miyim?

    bir cok zaman topu cikarmak en iyi seceneginiz olmayabilir.

    ornekle, eger rakip size baski kurmuyorsa, topu cikarmak icin hic bir sebebiniz yok. bu zamani kendi avantajinize cevirebilirsiniz. flick, pas, dribble, bounce dribble, ya da duvardan sut gibi seyler yapabilirsiniz. fakat topu bu durumda cikardiginiz zaman tum bu sanslari cope atiyorsunuz ve topu karsiya veriyorsunuz.

    peki ne zaman topu cikarmalisiniz?
    topu cikarmak oyunu resetlemek icin harika bir firsat olabilir ve baskidan kurtulmanin en temiz yoludur.
    -eger surekli kalenize veya arka kalenize sut yiyorsaniz, topu cikarmak bunu onlemenin en temiz yolu olabilir.
    -ya da topu yan duvardan veya kendi arka duvarinizdan temizlemek cozum olabilir. kendiniz veya takiminiz icin guzel bir cikarma firsati sunmus olursunuz. bu hareketin biraz daha riskli oldugunu belirtmek de isterim.

    topu yerden cikarmak icin her zaman(vaktiniz varsa tabii) once topun yerden sekmesini bekleyin. bu maks gucte vurmanizi saglayacaktir.
    duvardan cikarmak da benzer, mumkun oldugunca topun altindan vurmaya calisin.
    bunun disinda tabi ki topu cikarmak icin bir cok baska yontem de bulunmaktadir.

    topu yerden temizlerken bilmeniz gerekenler -
    -dedigim gibi oncelikle top yere sekmeli. bu topun yukari momentum kazanmasini saglayacaktir
    -fakat top havadaysa ve yere sekmesini bekleyecek zamaniniz yoksa, topun biraz altina dokunarak yine yukari ve ileri dogru atmaya calisin. eger havada takla atabilirseniz de bu topa ekstra guc saglayacaktir.

    duvardan veya arka kaleden topu cikarirken bilmeniz gerekenler
    -topun duvara degecegi noktanin altinda kalin. ayni sekilde top duvara vurduktan sonra dokunursaniz cok daha guclu vuruslar elde edersiniz.
    -fakat bu teknik istikrarli olana kadar biraz vakit isteyecektir. ozellikle daha yuksek seviyelerde bu teknik cok daha ise yarayacaktir.
    -eger topun duvara degmesini bekleyecek zamaniniz yoksa, yine topun altina girerek vurmaya calisin.fakat bu noktada top zaten yeterince yukaridaysa cok altina girmeden, tavana captirmadan topu cikarmaniz onemli.

    ne zaman sut cekilmeli? -
    ne zaman sut cekecegini bilmek gorundugunden daha komplikedir, fakat ogrenilmesi gereken cok onemli bir diger noktadir.

    ornek olarak - karsi takimdan birinin pozisyon disi kaldigini gormek ve digerinin patlamasi sizin icin bir gosterge olabilir.

    ne zaman sut cekeceginize karar vermek icin:
    -rakiplerinizin nerede oldugunu bilin
    -rakiplerinizin ne tarafa gittigini bilin
    -ne kadar hizli olduklarini bilim.

    bu 3 nokta suta gidip gitmemeniz durumunu belirler.

    1. senaryo :

    eger rakip size dogru geliyorsa ve topa cok yaklasmissa - oncelikle tabiki rakibinizi gecmeye calisin ve bu onu ters pozisyonda birakacaktir. fakat bilin ki:
    -muhtemelen atak resetlenecek cunku topu gondermek istediginiz yer rakip tarafindan kapatilmis olacak ve topu gonderebileceginiz alan pek de ise yaramayacak.
    -50/50'ye girismek daha iyi bir fikir olabilir. cunku topunuza dokunursa icinizden gecip kaleye gitmeyecektir. fakat bunu yaparken topun arkasindaki pozisyonunuz onemli. efektif 50/50 icin kale acisini kapattiginizdan emin olun.

    2. senoryo :

    eger daha fazla vaktiniz ve alaniniz var ise -

    bu durumda bir kac seceneginiz var
    1.si tabiki kaleye sut vurmak. bu noktada topa guclu vurmaniz ve hedefi tutturmaniz cok onemli. bu noktada rakibinizin hangi yone dogru dondugune dikkat edin, eger rakibin arka tarafina dogru vurursaniz gol atma ihtimaliniz artar, bu toplari durdurmasi daha zor oldugu icin.
    2.si ise topu arkakaleye vurdurup havada takip etmek. karsi taraf icin bu sutlari kurtarmasi cok daha zordur cunku cok daha yakindan vuruyorsunuz ve rakibiniz garip pozisyonda kalacaktir.
    bu tarz toplar ozellikle rakibinizin boostu yoksa veya azsa kurtarmasi cok daha zordur. fakat bu tarz sutlarin uygulanmasi cok daha zordur.

    en temel hatalar
    -trafik varken top surmeye calismak cunku meydan okuma cok hizli gelecektir.
    -kalenizin onunde top surmeye calismak.

    3-c)topsuzken karar verme

    bu konunun amaci top sizde degilken karar verme mekanizmanizi gelistirmek.

    bilmeniz gerekenler
    -takim farkindaligi
    -boost pad lokasyonlari

    neden onemli?

    topsuzken aldiginiz pozisyonlar ve aliskanliklariniz kolayca sizi gole veya karsi ataka cikarabilir.

    mekanikler-
    onemli karar verecegeniz zaman, bu yetenekleriniz ve mekaniklerinizi ne kadar iyi uyguladiginiz, bu kararlari daha rahat almanizi saglayacaktir.

    mesela topu ilk dokunusta kontrol edebiliyorsaniz, duvardan rahatca inebiliyorsaniz, air dribble kurulumlari sizin icin otomatiklesmisse, bu mekanikleri uygularken etrafa bakabilir ve izleyebilirsiniz. yani basitce kas hafizaniza guvenip beyninizi arabayi veya topu kontrol etmek icin degil, karar mekanizmasi olarak kullanirsiniz.

    mekanikleriniz icgudusel olmali -
    -mekanikleriniz gelistikce oyunu oynarken etrafi daha rahat inceleyebilirsiniz.
    -kas hafizasi bunu basarmak icin cok onemli. bu da ancak antrenman ve tekrarla olabilir.

    boosta ne zaman gidilmeli?
    -eger top herhangi birinin guclu bir sekilde vurabilecegi bir noktada degilse, muhtemelen 3-4 pad alabilmek icin vaktiniz var demektir. bu tarz zamanlari her seferinde kullanmalisiniz.
    -bu uygulamasi en zor tekniklerden biridir, ozellikle 100'luk boostu almaya aliskanlik haline getirdiyseniz.
    (tabiki 100'luk boost yolunuzun ustundeyse veya kolayca alabilecegin bir yerdeyse alin, fakat bunun icin rotasyonunuzu ve pozisyonunuzu bozmayin.)

    en genel hatalar
    -boost icin cok ac gozlu olmak ve kalede olman gerekirken boosta gitmek.
    -top ölmüsken bir kac saniyeyi boost pad almak icin kullanmamak.

    takim arkadaslarin icin karsi takimi oyalama -
    oyalamak oyunun buyuk bir parcasi ve bir cok insan hem atakta hem defansta bu teknigi kullanmakta zorlaniyor.

    nasil yapilir?
    -eger son adamsan, oyunu yavaslat ve takim arkadaslarinin gelip sana yardimci olmasi icin zaman tani.
    -fake meydan okumaya yapmayi gozden gecir fakat geriye zamanli dondugunden emin ol.

    mesela arkadaki son adamsan ve top sana dogru geliyorsa, takim arkadaslarin henuz gelmediyse, onlarin boost alip defansa gelene kadar topu oyalamak yararli olacaktir.
    bunu yapmanin bir suru yolu var ve hepsi durumsal, en etkin yontem ise eger rakip meydan okumaya geliyorsa topu kendi duvarina tirmandirip air dribble'a baslamaktir.
    eger kimse gelmiyorsa topa hic dokunmayin cunku ileri attiginiz top rakip takima pas olarak gidecek ve takim arkadaslariniz hala geri rotasyon yapmaya calisiyor

    en yaygin hatalar
    -sana dogru gelen topu direkt karsiya atmak. ozellikle son adamsan, muhtemelen kalen acik kalacak ve karsi takim icin acik kaleye sut imkani dogacak.
    -takim arkadaslarin gelene kadar yeteri kadar oyalamamak.

    3-d) replaylerinizi gozden gecirme.

    burayi biraz daha kisa gececegim, nelere dikkat etmelisiniz.

    -eger gol atarsaniz ya da yerseniz, olayin olmasina sebebiyet veren olay sarmalini inceleyin.
    -karar mekanizmanizi gelistirmek icin bakin. ozellikle ufak kararlar
    -hatalariniza odaklanin ve aksiyon listesi hazirlayin.

    ozellikle boost yonetimi ve rotasyon uzerine aldiginiz kararlara bakin.

    genel hatalar -
    -cogu insan kendo oyunlarini izlemiyor bile. kendinizi gelistirmek icin muthis bir yol.
    -kendi hatalariniz yerine takim arkadaslarinizin hatalarina odaklanmak.
    -cizdiginiz yollara ve sectiginiz gidis yollarina bakmak yerine sadece topa nasil vurdugunuza ve dokundugunuza bakmak.

    takim arkadaslarinizin oynayisina gore adapte olabilmek -
    takim arkadaslarinizin oyununa gore kendi oyununuzu sekillendirebilmeniz cok onemli bir yetenek. ornek olarak asiri agresif oynayan biriyseniz ve takim arkadasiniz da ayni sekildeyse, muhtemelen ayni macta bir cok kez ayni topa atlayacaksiniz. yavaslayin ve uyum saglayin.

    son olarak genel
    -kafa yapiniz kendinizi nasil gelistirebileceginiz uzerine kurulmali - baskalarinin ne yaptigina degil
    -toksiklige kapilmayin, eger geriliyorsaniz 5 dakika mola verin ve rahatlayin
    -takim ici konusmalarinizi kisa ve yararli tutun. topa kimin gittigi uzerine konusun.
  • psyonix isimli abd menşeli bir firmanın elinden çıkan arabalarla futbol oynama oyunu. oyun çok eğlenceli bir oyun. yeri geldiği zaman zevkten dört köşe oluyorsunuz, heyecandan adrenalin zirveye çıkabiliyor, yeri geliyor sinirden oyunu sildirtecek duruma getiriyor insanı fakat bir kaç gün sonra oynamak isteyip yeniden kurup oynadığınız değişik olduğu kadar eğlenceli ve bağımlılık yapan bir oyun .

    oyunu oynayan oyuncuların çoğu özellikle kamera konusunda çok sıkıntı çekebiliyorlar. tepeden gelen topların tam olarak nereye düşeceğini kestirememek veya ekranı daha geniş açıdan göremediği için bazı kilit noktaları kaçıran ve kamera konusunda canı yanan arkadaşlar için önereceğim kamera ayarları kesinlikle işe yarayacaktır.

    - kamera görüş mesafesi: 100.00

    - kamera yüksekliği: 100.00

    - kamera açısı: -5.00

    - kamera uzaklığı: 250.00

    - kamera dönme hızı: 2.30

    top kamerası göstergesi ve dönen açıyı değiştir kutuları işaretli olacak. bu şekilde daha rahat oynadığınızı ve performansınızın bir nebze olsun arttığını göreceksiniz.
  • oyunun en güzel tarafı kaybetseniz bile sinir hastası yapmaması çünkü bir oyuna yatıracağınız toplam süre, bol gollü geçse de 10 dakikayı geçmiyor (her maç 5 dakika), anca ara sıra overtime'a kalırsa 15 dakikaya kadar uzayabilir ama onun dışında uzun süren bir olay yok. hani lol, dota veya cs: go gibi 45 dakika - 1 saat uğraşıp da sonunda feedleyen biri yüzünden kaybedince yaşadığınız zaman kaybı sinir harbi yaratırken bu oyunda 8-0 yenilseniz bile en fazla 5-10 dakika sonra yeni oyun başlayacağı için umrunuzda olmuyor.
hesabın var mı? giriş yap